Toon posts:

MP3's afspelen over internet

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik hier aan het goede adres ben maar ik vraag het toch maar.

De situatie is de volgende;
Ik heb hier thuis een PC met mp3tjes die de moeite van het luisteren waard zijn. Nou wil het echter zo zijn dat ik zelf niet altijd thuis ben en dus soms verstoken ben van mijn muziek. De locatie waar ik mij dan bevind heeft ook een PC met mp3tjes maar van mindere kwaliteit. Op die PC draait XP met winamp en/of itunes. Nou vroeg ik mij af of er een handige manier is om mijn mp3tjes toegankelijk te maken voor de PC op afstand en dan wel op een bruikbare manier (dus niet via een browser). Idialiter zou de situatie zo zijn dat mijn mp3 files gewoon in de library van de externe PC te zien zijn en worden gestreamd op het moment dat iemand iets selecteerd.

Is dit ueberhaubt mogelijk en zo ja hoe?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Server instellen die streaming ondersteunt. Echter, makkelijker is een paar DVDtjes branden en die altijd meenemen, of een externe harde schijf gebruiken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hamachi

Zet snel en simpel een soort VPN op. Even je mp3 directory sharen en je bent klaar.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Alleen niet te ongeduldig zijn. Ik heb een FTP-server waarmee ik ook bij mijn MP3's kan, maar de upload is wat traag om veel MP3's op te halen. Dan werkt de Creative MP3-speler beter ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeft geen probleem te zijn. Als je thuis eerst een playlist maakt hoef je op de andere locatie alleen een playlist van een paar KB in te laden. Verder is het dan max 320 Kbit/s (maar eerder 128-160 Kbit/s) voor een mp3tje.
Winamp via een VPN een grote mp3 directory laten scannen lijkt me een minder goed plan :P

@hieronder: Hamachi komt meestal overal doorheen. Gewoon even proberen dus.

[ Voor 15% gewijzigd door Gizz op 05-03-2007 00:04 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En de firewall moet het toelaten. Die op mijn werk laat alleen poorten 80, 21 en 443 door...

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor de tips.
Zodra het werkt met Hamachi laat ik het weten.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kan ook eventueel aan de slag met RDP.
Dit zit standaard in elke XP installatie (de client) en de 'server' zit standaard in elke XP PRO installatie... Poort 3389 (meen ik) forwarden in je firewall en je kan overal waar je maar wilt op je PC thuis aan de slag en je kan dan gewoon kopieëren en plakken vanuit RDP naar je desktop... :)

Eventueel gelijk luisteren kan ook, maar hou dan goed rekening met je upload en de bitrate van de MP3... ;)

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Je kunt ook een shoutcastservertje opzetten en dan via remote control alá VNC je library beheren :). Zo kun je je mp3tjes aanklikken, beluisteren en als je wilt delen :P.

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:52

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

En je kan eventueel ook kijken naar SLIMP3 Server :) Site: klik :)

Wauw, een sig!

Verwijderd

Ampache ?

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 12:59
Met CybErvee, http://www.ampache.org/

My favorite programming language is solder.

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De interface die ik gebruik is www.jinzora.com

Apache, MySQL, PHP en de code van jinzora levert IMHO de beste mogelijkheden op.
Ampache heb ik al eens geprobeerd, die vond ik zelf wat minder prettig in gebruik.

Ik zou zeggen, installeer apache, MySQL en PHP en ga ze uitproberen.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

http://www.orb.com
Streamt Audio, video, foto's, whatever :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Net Hamachi geinstalleerd en het lijkt allemaal te werken. Er is echter een ding dat ik me afvraag.
De persoon die zich op mijn netwerk aanmeld kan al mijn gedeelde mappen zien. Is er een mogelijkheid een scheiding aan te brengen tussen wat thuis tussen mijn PC en laptop gedeeld wordt (in principe alles) en wat gebruikers vanaf andere locaties kunnen zien (alleen de muziek)?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:58

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:41:
Net Hamachi geinstalleerd en het lijkt allemaal te werken. Er is echter een ding dat ik me afvraag.
De persoon die zich op mijn netwerk aanmeld kan al mijn gedeelde mappen zien. Is er een mogelijkheid een scheiding aan te brengen tussen wat thuis tussen mijn PC en laptop gedeeld wordt (in principe alles) en wat gebruikers vanaf andere locaties kunnen zien (alleen de muziek)?
Mijn persoonlijke mening:

Een windows-share, via Internet benaderen is vragen om problemen, de shares zelf vind ik al een vreemde oplossing, laat staan als je deze via het Internet bereikbaar maakt.

http, ftp enz. zijn proofen-technologies die ook gemaakt zijn om dit soort dingen mee te doen.
Wat je wil zal best kunnen, het zou mijn keuze niet zijn.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Is een iPod o.i.d. niet veel simpeler als oplossing? Daarnaast werkt het ook nog eens als je niet bij je PC bent e.d. bijvoorbeeld onderweg in de auto.

Verwijderd

Topicstarter
Een Ipod is inderdaad simpeler als je het geld hebt en de enige bent die van de share gebruik maakt.
De uiteindelijke bedoeling is echter dat je met een aantal mensen je muziekcollectie op een makkelijke manier kan delen op verschillende locaties.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Tegelijkertijd dezelfde muziek? Anders moet je toch rekening gaan houden met de beperkingen van je verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt nu naar wens.
Hamachi zorgt voor VPN tussen alle aangesloten PC's en aparte users onder XP zorgen voor de al dan niet toegankelijkheid van de verschillende mappen.
Bedankt voor alle support.
Pagina: 1