Is deze SyncMaster 226BW defect?

Pagina: 1
Acties:

• Zoke
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-10-2024
Ik zal het proberen kort te houden aangezien ik al wat tests heb gedaan en dingen uit kunnen sluiten.

Probleem:
Onlangs werkte ik op dat er op mijn week oude Samsung SyncMaster 226BW horizontale lijnen verschijnen van een halve centimeter groot en die snel donker en licht knipperen. Om de een of andere -voor mij vage- reden kan dit probleem worden uitvergroot (verergeren) door een klein notepad venster vol met tekst ergens midden op het scherm te plaatsen. Hierna worden de lijnen donkerder en verschijnen er vele meer. Er zijn dan zeker wel 80+ verspreidt over het gehele scherm. Worden alle vensters geminimaliseerd dan zijn alle knipperende lijnen verdwenen.

Enkele andere resoluties geprobeerd. Zelfs een XP ghost image teruggeplaatst i.p.v. Vista met oudere Forceware drivers, maakte allemaal niets uit.

LG L203WT aangesloten en gebruik gemaakt van dezelfde bekabeling (DVI kabel). Probleem met deze monitor niet kunnen constateren. Ik wil nog proberen een andere videokaart erin te prikken maar doordat ik het probleem niet kan repliceren met de LG vermoed ik toch dat het een probleem met deze SyncMaster is.

Ik ga morgen in ieder geval contact opnemen met Samsung maar als iemand dit probleem kent met dit type LCD monitor dan verneem ik dat graag.

Foto van probleem:
http://69.64.36.43/temp/IMG_0423.JPG

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:32
Of je videokaart is niet goed, dus test dat wel even! En hoe ziet het er uit als je in de Bios zit, is het probleem dan ook present?

• Zoke
Het probleem is zelfs moeilijk om in Windows te zien. Alleen met een klein notepad venster op het midden van het scherm begint het op te vallen dus in de bios zal het niet ze zien zijn. Helaas werk ik regelmatig met kleine vensters met witte achtergrond & zwarte tekst dus zie ik het regelmatig.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer het scherm even op een andere PC en kijk of je dan het zelfde resultaat hebt. Zo nee, is je videokaart defect, wat ik eerder denk als dat het je monitor is

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Sluit hem eens analoog aan. En sluit hem eens aan op een andere kaart. Kan zijn dat je videokaart een matig signaal heeft, waar de samsung problemen mee heeft.

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Wat voor vga kaart heb je?

Wat als je je scherm even aan en uit zet? Mijn scherm vertoont soms ook keuren, maar dat lost het tot nu altijd op.

• Zoke
wols schreef op maandag 05 maart 2007 @ 00:06:
Wat voor vga kaart heb je?

Wat als je je scherm even aan en uit zet? Mijn scherm vertoont soms ook keuren, maar dat lost het tot nu altijd op.
Een NVIDIA GeForce 6800 GT
Display Memory: 504 MB
Dedicated Memory: 248 MB
Shared Memory: 255 MB
Current Mode: 1680 x 1050 (32 bit) (60Hz)

Uitzetten maakt helaas niet uit. Alleen het minimalizeren van de windows verhelpt het, wat ik erg raar vindt. Het is trouwens geprobeerd met een kale installatie van XP en Vista dus software-matig is uit te sluiten. Ook geprobeerd zonder en met Samsung drivers wat geen verschil maakte.

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 08:37
Het is duidelijk een videokaart/driver probleem aagezien je dit enkel in windows ziet.

• Zoke
Net een ATI Sapphire erin geprikt en nog steeds hetzelfde. Ik ga ze maar even bellen.

• Zoke
Vanochtend kwam een leuke meid v.d. RMA service langs om de monitor om te wisselen en het bleek inderdaad een probleem met enkel dit defect exemplaar. Toch allemaal bedankt voor de hulp.
Pagina: 1