Ik heb voor een kammeraad een pc samengestoken:
e6600
P5NE
Twinmoss PC 5300
seagate baraccuda 10
antec truepower 550W
Ik heb probelemen met de harde schijf.
Eerst zat er een 250gig versie in, kheb die er uit gezwierd omdat die vastliep en bij hdtune zeer lage score had, 35mbps gemiddeld. Ook liep die op het einde van de hdtune test vast, wanneer de burst rate en access time worden berekend.
De schijf stopte gewoon met ratelen en ik kon niets meer doen.
Na te rebooten wou die windows niet meer in.
Ik heb dan een schijf van mij der in gestoken, ook baraccuda 10 maar een 320 gig versie.
Nu heb ik hier dezelfde probelemen mee. Beide schijven maken veel lawaai, terwijl die ene in mijn pc haast niet hoorbaar was.
Het probleem is denk ik dat de temperatuur te hoog is.
Ik kan echt met geen enkel programmma de temeratuur van de schijf aflezen, terwijl er in de bios wel degelijk SMART reading 'enabled' staat.
Ik heb geen intake fan, dus daar kan het probleem wel liggen.
De schijf loopt dus vast wanneer die belast wordt, bijvoorbeeld bij het kijken van 3 films tegelijk.
Is er iets mis met het moederbord of zijn het de schijven die te warm worden?
Ik heb er eens aan gevoeld, en de schijf voelde wel degelijk warm aan.
Die kammeraad heeft er nu een grote ventilator voorgezet, maar heeft nog altijd dezelde problemen..
Wordt er echt van zo een baraccuda verwacht dat die extra wordt gekoeld, of is er meer aan de hand?
e6600
P5NE
Twinmoss PC 5300
seagate baraccuda 10
antec truepower 550W
Ik heb probelemen met de harde schijf.
Eerst zat er een 250gig versie in, kheb die er uit gezwierd omdat die vastliep en bij hdtune zeer lage score had, 35mbps gemiddeld. Ook liep die op het einde van de hdtune test vast, wanneer de burst rate en access time worden berekend.
De schijf stopte gewoon met ratelen en ik kon niets meer doen.
Na te rebooten wou die windows niet meer in.
Ik heb dan een schijf van mij der in gestoken, ook baraccuda 10 maar een 320 gig versie.
Nu heb ik hier dezelfde probelemen mee. Beide schijven maken veel lawaai, terwijl die ene in mijn pc haast niet hoorbaar was.
Het probleem is denk ik dat de temperatuur te hoog is.
Ik kan echt met geen enkel programmma de temeratuur van de schijf aflezen, terwijl er in de bios wel degelijk SMART reading 'enabled' staat.
Ik heb geen intake fan, dus daar kan het probleem wel liggen.
De schijf loopt dus vast wanneer die belast wordt, bijvoorbeeld bij het kijken van 3 films tegelijk.
Is er iets mis met het moederbord of zijn het de schijven die te warm worden?
Ik heb er eens aan gevoeld, en de schijf voelde wel degelijk warm aan.
Die kammeraad heeft er nu een grote ventilator voorgezet, maar heeft nog altijd dezelde problemen..
Wordt er echt van zo een baraccuda verwacht dat die extra wordt gekoeld, of is er meer aan de hand?