Ati X800 blue screen (geen BSOD)

Pagina: 1
Acties:

• Neowize1
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-06 09:40
Ik heb in mijn systeem een nieuwe grafische kaart geprikt Gforce FX5500 vervangen door een Ati radeom X800. Als ik nu een game(Oblivion) op hoge resolutie draai, krijg ik na vijf minuten de volgende narigheid:
- eerst een seconde zwart scherm
- daarna egaal blauw scherm (dus geen BSOD).
- De harddisk stopt met draaien.
- Alle fans blijven wel draaien
- Powerled blijft wel branden
- caps lock reageert niet meer

Een hitteprobleem leek mij onwaarschijnlijk, omdat er veel fans in de kast zitten en er op de videokaart zelf ook nog een dikke fan zit.
Zat te denken aan een voedingsprobleem, omdat er een 15 euro goedkopie 350watt voeding in de kast zat. Dus de voeding heb ik vervangen door een Antec Smartpower 2.0 450 watt voeding. Maar helaas nogsteeds hetzelfde probleem :(
Met de vorige videokaart had ik dit probleem niet. Komt iemand dit probleem voor?? En nog belangrijker, hoe los je dit op? :)

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 13:15
Ik zou toch wel ff de temps bekijken, je weet het maar nooit of het ken zijn dat je nieuwe videokaart brak is. had je dit soort problemen ook met je oude FX5500?

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Heb je Windows ook opnieuw geïnstalleerd toen je overstapte op die ATi videokaart?

Verwijderd

anton121 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:29:
Heb je Windows ook opnieuw geïnstalleerd toen je overstapte op die ATi videokaart?
In principe hoeft dat niet, maar het is wel altijd aan te raden. Ik zou daar eens mee beginnen inderdaad.