HDD Seagate maakt constant bewerkingen

Pagina: 1
Acties:

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-02 13:34
Sinds een tweetal dagen staat de HDD van mijn pc constant bewerkingen uit te voeren terwijl ik geen programma uitvoer dat de HDD gebruikt. Sterker nog, als ik mijn pc opstart dan hoor je hem af en toe, maar als ik op het loginvenster van XP belandt begint hij met de bewerkingen.

Ik kan er niet achter komen waar de bewerkingen op zijn, en het haalt de peformance van mn pc gruwelijk omlaag!!

Even wat pc specs:
  • Intel® Core™ 2 Duo Processor E6300 (1.86GHz, 2MB L2 Cache, 1066 MHz FSB)
  • VIAPT890
  • NVIDIA GeForce 7650 GS 256MB DDR2: HDMI & DVI-uitgang(passief gekoeld)
  • DIMM1: Samsung M3 78T6553CZ3-CD5 512 MB DDR2-533 DDR2 SDRAM (5-4-4-11 @ 266 Mhz) (4-4-4-11 @ 266 Mhz) (3-3-3-8 @ 200 Mhz)
  • Seagate ST3320820AS
Maargoed, het gaat dus over de HDD. Ik zou echt niet weten waar het aan zou kunnen liggen, dus bij deze de vraag om een reden/oorzaak/oplossing...

Verwijderd

Indien je XP gebruikt kan je ProcesXP downloaden (www.sysinternals.com). Daarmee kan je zien wat er naar je HD schrijft.

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rvanlaak schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:33:
..

Sterker nog, als ik mijn pc opstart dan hoor je hem af en toe, maar als ik op het loginvenster van XP belandt begint hij met de bewerkingen.

...
Indexing service? Gecheckt op spyware?

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Rvanlaak
Ofwel,, dat zou moeten betekenen als er in veilige modus wordt opgestart, dat ik dan nergens last van moet hebben??

• Rvanlaak
Kanarie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:35:
[...]

Indexing service? Gecheckt op spyware?
Het is inderdaad de indexing service... Deze maakt echt gigantisch veel leesbewerkingen per sec...

Ik heb dit getest met Filemon, en het proces heet searchindexer.exe.. Geheugengebruik tussen de 5 en 20 MB... Ik denk dat deze mee is geinstalleerd met Office 2007.. Aangezien hij ook Outlook indexeerd.

Nu is mijn volgende vraag dus hoe ik deze service uit kan zetten? Telkens als ik namelijk dat proces beeindig via het taakbeheer,, dan start hij zichzelf weer op... Ik gebruik tenslotte ook Google Desktop, en hier ben ik tevreden over.. Kan ik iig nog met mijn pc werken..

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Laat je pc eens een nachtje draaien, dan is het weg ;)

Overigens vind ik het ook brak dat het zichzelf installeerd met Outlook 2007.

En hij indexeert nog niet eens c:\Windows ed... Daar krijg ik het van.

Heb ook het gevoel dat Google Desktop search BETER indexeert

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Rvanlaak schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:05:
[...]

Het is inderdaad de indexing service... Deze maakt echt gigantisch veel leesbewerkingen per sec...

Ik heb dit getest met Filemon, en het proces heet searchindexer.exe.. Geheugengebruik tussen de 5 en 20 MB... Ik denk dat deze mee is geinstalleerd met Office 2007.. Aangezien hij ook Outlook indexeerd.

Nu is mijn volgende vraag dus hoe ik deze service uit kan zetten? Telkens als ik namelijk dat proces beeindig via het taakbeheer,, dan start hij zichzelf weer op... Ik gebruik tenslotte ook Google Desktop, en hier ben ik tevreden over.. Kan ik iig nog met mijn pc werken..
Google: disable searchindexer.exe
WinKey + R (or open RUN from the start menu)
Type services.exe, go to the bottom, "Windows Search" and disable.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Pagina: 1