Toon posts:

[OSX] Applications alias in dock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit al een tijd te prutsen om een alias van applications in het dock te krijgen. Kan iemand uitleggen hoe dit moet?

• Vittek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2024
Hier is al heel veel over geschreven, maar je moet de map naar de rechter zijde van je dock slepen. rechts van de scheidingsstreep, links van de prullebak.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteraard gezocht. Maar zodra ik applications uit de linkerkolom van finder in het dock wil slepen, wordt deze niet in het dock opgenomen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je moet 'm ook niet uit de linkerkolom slepen maar uit de andere kant.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je wilt een alias maken van een .app, en die in je dock gooien? Dat is heel makkelijk, rechts kilkken op je app, make alias, en die vervolgens naar je dock slepen.

Als je een alias van je Applications Folder in je dock wilt hebben, dan kun je die ook gewoon slepen. Je kunt hem echter niet tussen de apps kwijt, maar naase je trash. Rechts van het verticale lijntje, zegmaar.

[ Voor 0% gewijzigd door Kurkentrekker op 04-03-2007 22:42 . Reden: En ineens merk ik dat de rest van Got sneller typt... ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Kurkentrekker schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:41:
Je wilt een alias maken van een .app, en die in je dock gooien? Dat is heel makkelijk, rechts kilkken op je app, make alias, en die vervolgens naar je dock slepen.
Lijkt me een overdreven manier om dat te doen aangezien je ook gewoon de .app zelf er in kunt slepen. En dan zit je niet met een alias opgescheept waar je niets mee doet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Rapatski
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-11-2023

Rapatski

Tikkeltje scherp

Google eens op Himmelbar...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
CyBeR schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:43:
[...]

Lijkt me een overdreven manier om dat te doen aangezien je ook gewoon de .app zelf er in kunt slepen. En dan zit je niet met een alias opgescheept waar je niets mee doet.
Ik zei ook niet dat het handig was, maar het was wel waar de TS om vroeg, namelijk 'om een alias van applications in het dock te krijgen'. Zelf zou ik inderdaad ook gewoon slepen :)

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 14:29

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

sja maar volgens mij gaat het om 'applications'-folder... (zie z'n 2e post)
Pagina: 1