sli, crossfire vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
systeem:

mobo: asus A8R32-MVP deluxe crossfire ready
cpu: 4600+ dualcore @ 2.41ghz
graka: op het momen een x1950XTX

vraag:

kan ik in mijn crossfire moederbord ook 2 sli kaarten stoppen ????

en gaat dit ook echt werken en presteert het ook ???

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Nee, SLI != Crossfire.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Crossfire kaarten passen trouwens wel op een SLI moederbord, andersom niet :)
offtopic:
zviw :)

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 04-03-2007 22:33 ]

Wauw, een sig!

Verwijderd

Nope, alleen 2x ATI dacht ik

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Waarschijnlijk wel met hacked drivers :/ .

• puddinkie
oke kaarten passen er wel is maar zullen niet werken ?

Verwijderd

puddinkie schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:46:
oke kaarten passen er wel is maar zullen niet werken ?
sodemieter... beetje de trage leerling vandaag ofnie. Dat ze daar nog geen speciaal onderdeel voor hebben op het geweldige interweb is mij een raadsel maar het antwoord is dus nee, dat kan niet, en met een hamer past alles, dus ja, passen doet het altijd wel.

En nu ik toch bijdehand bezig ben, zoek eens op google man, of denk je dat al die slotjes op jouw topics puur decoratief zijn ofzo...

Zo, is er ook weer uit.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:51:
[...]

sodemieter... beetje de trage leerling vandaag ofnie. Dat ze daar nog geen speciaal onderdeel voor hebben op het geweldige interweb is mij een raadsel maar het antwoord is dus nee, dat kan niet, en met een hamer past alles, dus ja, passen doet het altijd wel.
Passen doet het zeker wel, ze kunnen alleen geen SLi draaien.

En ja, op sommige Crossfire-borden kun je met gehackte drivers SLi draaien, andersom niet.

• puddinkie
nou sorry hoor wist niet dat je kwaad werd beetje lange tenen ofzo ???

• Tjona100
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:50
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:51:
[...]

En nu ik toch bijdehand bezig ben, zoek eens op google man, of denk je dat al die slotjes op jouw topics puur decoratief zijn ofzo...

Zo, is er ook weer uit.
Heb je niks te doen ofzo? beetje boos worden om iemands onwetendheid

Kendrick Lamar - Ignorance is Bliss

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 18:33
Zullen we het maar op zondagsgrijzigheid gooien.... Vraag lijkt me beantwoord..

Moddergooien lijkt me ook niet nodig...

*Op zich wil ik wel weer een potje modderworstelen*

Carpe Diem

Verwijderd

tuurlijk weet ik dat het past, en normaal ben ik heel aardig hoor tegen nieuwelingen maar kijk even naar zijn topiclijst, en dan met name naar zijn slotjes gehalte. Ik geef graag mensen kansen maar na 4 gesloten topic moet het kwartje wel vallen toch... ?

Maar had idd wat minder overspannen kunnen reageren, kortom poging 2 ;)

Nee het werkt niet, maar dit had je ook op een andere plek kunnen vinden, en door steeds korte onduidelijke topics te openen die snel gesloten worden wek je alleen maar irritatie op en helpt het je niet verder. Iedereen is een keer begonnen en iedereen maakt fouten, zolang je er maar van leert.

Sow, alles weer lief :>

Verwijderd

Hij heeft toch een crossfire moederbord? ATi = crossfire? Dus het kan wel degelijk? Verbeter me als ik ongelijk heb...

hij heeft gewoon SLI en crossfire omgewisseld.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Voor TS even voor de duidelijkheid. Je kunt prima twee ATi kaarten in een moederbord zetten gebaseerd op een Nvidia chipset welke SLi ondersteund. Andersom gaat ook prima twee Nvidia based kaarten in een op een ATi chipset gebaseerd moederbord.

De kaarten gaan gewoon werken als twee afzonderlijke kaarten, MAAR Sli of CrossFire zal niet gaan werken. Dus de kaarten kunnen niet met elkaar communiseren. CrossFire is een techniek van ATi (tegenwoordug AMD) en SLi is een techniek van Nvidia.

CrossFire is alleen te gebruiken met ATi VGA kaarten (GPU's) op een CrossFire geschikt moederbord, welke normaal gesproken uitgerust zijn met een ATi chipset. (Er zijn/is volgens mij ook een Intel chipset die het officieel dan wel onofficieel ook ondersteund).

SLi gaat alleen werken wanneer je twee op Nvidia GPU's gebaseerde VGA kaarten hebt op een moederbord met een Nvidia SLi chipset. Geen andere combinatie is mogelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• puddinkie
dus om al die lange verhalen kort te vatten

2 nvidia kaarten gaan dus niet samen werken op een crossfire moederbord

correct me if i am wrong....

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor de topicstarter:
GoT Huisregels

Beetje eigen inzet verwachten we wel voor je een topic opent. In je topicstart is daar niets van terug te lezen. Het antwoord op je vraag zou je trouwens in iedere willekeurige SLI of Crossfire review kunnen lezen...

En voor een groot aantal anderen:
Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics

Post on-topic, behulpzaam en vriendelijk of post niet :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.