Voor een spel werd mij aangeraden om mijn pagefile aan te passen. De minimum en maximun grootte moeten hetzelfde zijn.
Kan dit? en brengt dit geen schade aan het systeem?
Kan dit? en brengt dit geen schade aan het systeem?
Verwijderd
[ Voor 37% gewijzigd door Palomar op 04-03-2007 22:45 ]
[ Voor 14% gewijzigd door The Eagle op 04-03-2007 22:48 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Commandline FTW
Ik raad aan om toch een pagefile in te stellen. Mocht je dan eens iets willen doen waardoor je veel geheugen verbruikt, kom je niet in de problemen. Tis niet leuk als je met 1 GB aan het BF2'en bent, en het spel valt uit omdat je je pagefile net op 0 hebt gezetPalomar schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:43:
Volgens mij kan dit wel gewoon. Je hebt dan een fixed pagefile met als voordeel dat ie niet fragmenteert. Vroeger in win98 deed ik dit volgens mij ook altijd (ook nog op aparte partitie), maar ben er late rmee gestopt omdat het geen enkele merkbare performancewinst oplevertIk vraag me ook af of dat spel van je ook echt sneller gaat draaien met die settings. Het idee erachter is denk ik dat windows tijdens dat spel niet bezig hoeft te zijn om de pagefilegrootte te veranderen, maar als je genoeg geheugen hebt en niet tevele apps op de achtergrond hebt draaien is dat helemaal niet van toepassing.
ARME AOW’er
Tja, maar als je toch 2GB of meer hebt maakt het niet echt, of je moet echt veel dingen draaien, of iets aan google Earth. Page File bij mij staat uit, en heb maar 1 keer mijn 2GB vol gekregen. Dat was met Google Earth, en UT2004 der bij naast. Maar goed, Google Earth vrat al een gb ofzoPatriot schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:49:
[...]
Ik raad aan om toch een pagefile in te stellen. Mocht je dan eens iets willen doen waardoor je veel geheugen verbruikt, kom je niet in de problemen. Tis niet leuk als je met 1 GB aan het BF2'en bent, en het spel valt uit omdat je je pagefile net op 0 hebt gezet
Hoe kan jouw 1e stap de pagefile verwijderen?Guardian Angel schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:51:
Het is zeker aan te bevelen.
Het mooist is het om allereerst het pagefile uit te zetten, te rebooten en zonodig het pagefile te verwijderen. Hierna een defrag op de betreffende HD uitvoeren. Dan het pagefile weer aanzetten met de gelijke minimum- en maximumgrootte instellen en daarna weer een reboot.
Het mooie is dat het file nu aaneengesloten op een plek staat en altijd blijft staan.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 23:02 ]
Het maakt niet uit hoeveel geheugen je hebt. Soms wordt er gewoon om swap geheugen gevraagt. Photoshop weigerde bij mij op te starten toen in de page file uitgezet had. Er was nog 1,5 GB fysiek geheugen vrij, maar hij wilde perse swap hebben.GoldenBatt schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:52:
[...]
Tja, maar als je toch 2GB of meer hebt maakt het niet echt, of je moet echt veel dingen draaien, of iets aan google Earth. Page File bij mij staat uit, en heb maar 1 keer mijn 2GB vol gekregen. Dat was met Google Earth, en UT2004 der bij naast. Maar goed, Google Earth vrat al een gb ofzo
Verwijderd
Mmm....helemaal mee eens. Ik zou nu wel eens willen weten welk OS TS draait..The Eagle schreef op zondag 04 maart 2007 @ 22:46:Ligt er een beetje aan welk OS je gebruikt.
Klopt, Company of Heroes doet dit ook. Beetje krom vindt ik zelf, als gebruiker moet ik dit toch zelf weten. Bedoel als je het uitzet, neem ik aan dat je wel weet wat je doet, en wat van gevolgen het kan hebben.doctormetal schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:04:
[...]
Het maakt niet uit hoeveel geheugen je hebt. Soms wordt er gewoon om swap geheugen gevraagt. Photoshop weigerde bij mij op te starten toen in de page file uitgezet had. Er was nog 1,5 GB fysiek geheugen vrij, maar hij wilde perse swap hebben.
Laatst had ik hetzelfde bij een spel (weet nu even niet meer welke dat was).
Heb dus mijn pagefile aangezet op een fixed size van 1GB en alles doet het gewoon.
Nee. MS zegt heel wat anders.Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 23:00:
[...]
Hoe kan jouw 1e stap de pagefile verwijderen?
-----
EDIT
Microsoft raadt dit af:
To delete a paging file, set both initial size and maximum size to zero, or click No paging file. Microsoft strongly recommends that you do not disable or delete the paging file.
ARME AOW’er
Hail to the king baby!
Ik maak vrijwel altijd gebruik van een pagefile van een vaste grootte (minimale en maximale grootte gelijk dus) en het is geen enkel probleem zolang het bestand maar groot genoeg is. De vuistregel van 1,5x de grootte van je RAM is naar mijn idee verouderd maar vooral te simplistisch.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 12:42:
Door problemen met 1 van mijn harde schijven (met 99% zekerheid de C: schijf) heb ik contact opgenomen met een pc winkel.
Deze vonden het NIET verstandig dat de grootte van de minimale en maximale grootte hetzelfde is. Dat komt als het ware op neer dat de waarde 0 is.
Nu weet ik het allemaal niet meer, de 1 zegt het kan en de ander weer nietl
Dat is inderdaad het belangrijkste voordeel. Daarom kan het ook handig zijn om gewoon je pagefile op een aparte partitie te zetten waar je geen andere bestanden op zet. Dan heb je sowieso geen last van fragmentatie.Wat ik zo lees is het voordeel dat als je de minimale waarde en maximale waarde hetzelfde maakt dat je pagefile dan altijd dezelfde grootte heeft en op dezelfde plek op je hard disc staat dan kan hij niet fragmenteren.
[ Voor 17% gewijzigd door downtime op 20-06-2007 13:15 ]
Dat hangt ervan af. De performance hangt af van het type disk, hoe vol ie is, hoeveel ie gebruikt wordt, hoe gefragmenteerd ie is, etc. In veel gevallen zal de disk waar de C: partitie op staat voller zijn, meer gebruikt worden (Windows en allerlei programma's gebruiken de disk waarop ze geinstalleerd zijn voortdurend), en meer gefragmenteerd zijn, waardoor een andere disk misschien een betere plek voor je pagefile is.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:47:
Ik heb weer ergens anders gelezen dat die pagefile op een andere schijf zetten juist niet handig is.
Ik heb 3 schijven. 1 voor windows, 1 voor program files en 1 voor mijn games. Dus ik hoef de pagefile niet echt op n andere schijf te zetten.downtime schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 15:01:
[...]
Dat hangt ervan af. De performance hangt af van het type disk, hoe vol ie is, hoeveel ie gebruikt wordt, hoe gefragmenteerd ie is, etc. In veel gevallen zal de disk waar de C: partitie op staat voller zijn, meer gebruikt worden (Windows en allerlei programma's gebruiken de disk waarop ze geinstalleerd zijn voortdurend), en meer gefragmenteerd zijn, waardoor een andere disk misschien een betere plek voor je pagefile is.
Maar de beste plek om je pagefile te zetten kan dus varieren van systeem tot systeem. In veel situaties zal de C: partitie uiteindelijk toch nog de beste keus zijn.
Het nadeel is dat een evt. full memory dump bij een blauw scherm alleen weggeschreven wordt op een pagefile die op je bootvolume staat.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 13:47:
Ik heb weer ergens anders gelezen dat die pagefile op een andere schijf zetten juist niet handig is.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Zet dan op elke schijf een pagefile. Mits ze een beetje evensnel zijn natuurlijk.Verwijderd schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 16:45:
[...]
Ik heb 3 schijven. 1 voor windows, 1 voor program files en 1 voor mijn games. Dus ik hoef de pagefile niet echt op n andere schijf te zetten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq