Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Gisteren heb ik mijn windows xp partitie verkleint zodat ik er windows Vista naast kon gaan installeren. Op zich geen probleem installeren en dergelijke.

Wat bleek nu ik kon die partitie van vista niet benaderen onder xp hier was ik niet al te blij mee, om deze reden ben ik naar systeembeheer/opslag gegaan en heb een drive letter geforceerd, wat resulteerde in een melding die ik met mijn domme(niet oplettende) hoofd heb genegeerd.

Na de herstart kreeg ik de melding couldn't find bootmgr.
ctrl-alt-delete to restart.

Goed na de vista dvd erin te hebben gedaan en repair windows was ik van deze melding verlost en kon ik vista weer zonder enige problemen in.

Wat wel het geval is dat hij geen dualboot scherm gaf om ook xp te kunnen opstarten.

Ik heb toen vistabootpro gebruikt om xp weer toe te voegen wat resulteerde in een uitvallende computer.

C: vista geinstalleerd
D: xp geinstalleerd

systeeem herstel cd van xp geeft aan dat er

c: Windows
i: WINDOWS

Verder is het zo dat mijn admin wachtwoord in xp niet meer herkend wordt hij geeft aan dat het administrator wachtwoord onjuist is. dit geeft ie aan als ik met de install cd van xp bezig ben om mijn installatie te herstellen, iets wat niet te verklaren valt door mij, enig idee?

Ik draai RAID 0, had altijd netjus een backup image. Voor de installatie heb ik speciaal een nieuwe aangemaakt, wegens een onverklaarbare rede is deze backup corrupt geworden en kon ik mijn xp dus niet meer herstellen.

Heeft iemand enig idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik xp ook weer gewoon op kan starten.

alvast hartelijk dank voor jullie hulp.
IK hoop dat jullie een oplossing weten aangezien ik mijn xp programma;s en dergelijke toch wel hard nodig heb.

edit: wat info toegevoegd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
weet niemand dan hoe ik dit kan oplosssen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 00:56
Gewoon even opnieuw installen en je backups terugzetten.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nw disk erin.
Xp installeren
Eigen disks eraan
Data recovery doen van de data (of image)
Schone installaties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 07:15:
Gewoon even opnieuw installen en je backups terugzetten.
gaat niet werken helaas omdat mijn backups corrupt zijn geworden zoals hierboven aangegeven.

het gaat er ook om dat ik me programma instellingen etc en dergelijke bewaard blijven. Sommige programma;s zal ik niet meer aan kunnen komen, dus als er een oplossing kan komen voor mijn probleem heel fijn.

Wat ik heb geprobeerd nu,

heb de bootloader van vista gedeinstalleerd ik krijg dan de volgende melding:
couln't find /NTLDR

ga eerst het even van de xp cd afhalen dat bestand en kijken of het werkt. Ik laat het weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-06 16:43
Probeer is in het herstel scherm masterbootrecord.
werkt bij mij altijd als je in de boot aan het kloten bent.

edit: ik bedoel fixmbr

[ Voor 12% gewijzigd door harmz op 06-03-2007 17:02 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EDIT: oke damn ik zie zojuist dat je dus Systeem Herstel van de XP CD niet kan uitvoeren omdat je admin password niet meer werkt :O er zijn daar hele simpele tooltjes voor, ik geloof dat er daar 1 van op de ultimate boot CD staat, dus probeer daarmee je admin password even te herstellen.

Ik neem even aan dat je niets boeiends op de Vista partitie hebt staan, en die dus redelijk onbelangrijk is op het moment. Het probleem is dus het booten van XP. Los dit zo op:

1) Start je PC op met de XP CD, kies voor Recovery Console
2) Meld je aan bij de XP installatie.
3) Voer de volgende 2 commando's in: fixmbr & fixboot (nieuwe schrijven op C:)

Dan kan je iig XP weer in. Nu gaat het er dus om dat je Vista weer in kan. Ik heb geen ervaring met Vista's recovery console, maar misschien kan je iets soortgelijks doen als in stap 3 om het weer goed te maken.

Mocht dat niet werken, en heb je je XP boot nu ook weer ****ed, doe dan opnieuw stap 1 t/m 3 & installeer Vista gewoon opnieuw op de doelpartitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
je kan ook de boot maneger van pm 8 erop zetten die herkent dach ik vista.
werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie reply's
wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik had een backup gemaakt dus van een werkende vista die ik kan booten en een currupte XP.

Wat ik heb gedaan is alleen de partitie van XP teruggezet.
Ik heb ook me admin password weer terug(was een simpele druk op de Enter toets geworden)
Ala Xp boot dus weer helaas krijg ik na het logo van xp waarna normaliter je gebruikersnaam en dergelijke in beeld komt een blue screen heel fijn maar niet heus. Deze gaat te snel weer weg om te kijken wat er precies opstaat.

Dus situatie hoe deze er nu voor staat

Xp boot dus maar krijgt blauw scherm voordat ik me gebruikersnaam en wachtwoord kan invullen.
Fixmbr en dergelijke en dit artikel op de ms site hebben niets uitgehaald:
Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart

edit: recovery van windows ook al gedaan dus windows installeren en dan windows installatie herstellen mocht niet baten sta toch eigenlijk wel een beetje met me handen in het haar 8)7

Heeft een van jullie dit wel eens gehad en weet hoe dit op te lossen is?

alvast bedankt i keep trying

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Pffff kan je echt niet lezen wat er opstaat want zow wordt het wel lastig.

wat ik eerst zouw doen is een grote partitie maken zo als voorheen dan de backup erop zetten en dan nog een poging wagen om te resizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:52
Edit:

Ok, je hangt dus bij een BSoD... Meh, ff zoeken op GoT? Levert bij mij op dat je moet proberen in safe-mode te komen (F8 drukken tijdens het booten) en dan uitzetten dat je puter reboot bij bsod's...

[ Voor 73% gewijzigd door Zsub op 06-03-2007 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zsub schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 21:09:
Edit:

Ok, je hangt dus bij een BSoD... Meh, ff zoeken op GoT? Levert bij mij op dat je moet proberen in safe-mode te komen (F8 drukken tijdens het booten) en dan uitzetten dat je puter reboot bij bsod's...
Die had ik ook al gevonden opstarten in safe mode maar helaas krijg ik dan ook gewoon een blauw scherm als ik me gebruikersnaam en wachtwoord in moet gaan vullen.

Kijk het gaat dus niet om die vista daar staat helemaal geen boeinde info op die kan me gestolen worden waar het mij om gaat is dat ik XP weer in kan.

Op dit moment boot xp dus wel gewoon alleen voor het invullen van het gebruikersnaam en wachtwoord gooit hij hem eruit, dus mbr is in orde lijkt mij alleen die verdomde bsod.
quote: harmz
Pffff kan je echt niet lezen wat er opstaat want zow wordt het wel lastig.

wat ik eerst zouw doen is een grote partitie maken zo als voorheen dan de backup erop zetten en dan nog een poging wagen om te resizen.
Dus volgens jouw zou ik de partitie waar xp op staat geinstalleerd gaan vergroten naar de oorspronkelijke grote zoals deze was voor de installatie van windows vista.

Deze hdd ziet er op dit moment zo uit:
1. 76 gb windows xp
2. 152 unformatted space.

wat gaat hier het voordeel van zijn? uiteraard ga ik je mogelijkheid wel even proberen pak elke strohalm aan om het probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Japs indd dan ziet de backup weer de zelfde grote schijf dus ik zou dat even proberen.

edit: wat voor een soort backup is het eigenlijk

[ Voor 25% gewijzigd door harmz op 07-03-2007 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
harmz schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 09:03:
Japs indd dan ziet de backup weer de zelfde grote schijf dus ik zou dat even proberen.

edit: wat voor een soort backup is het eigenlijk
Ik ga het eind van de middag even proberen om de partitie weer te vergroten zit nu op me werk namelijk.

Maar het is een image van de hardeschijf die ik via true image 10.0 heb gemaakt.

ik laat weten wat de uitkomst is uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas heeft het resizen van XP helemaal geen effect gehad krijg nog steeds dat verdomde blauwe scherm, het wil ook niet lukken om dat scherm langer in beeld te houden zodat ik de foutcode af kan lezen.

Toen ik mijn backup met alleen de corrupte xp kreeg ik wel een melding van de boadloader(van vista)
dat hij winload.exe niet kan vinden herinder ik me nu, zou dit er wat mee te maken hebben?
Of ligt het eraan dat op de hardeschijf geen vista staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
(jarig!)
Misschien een raar idee, maar je had twee partities gemaakt, 1 voor XP, 1 voor Vista, right?

De partitie waar Vista opstaat is niet belangrijk geef jezelf aan. Ik zou zeggen - maak een tweede XP installatie op die Vista partitie. Vanuit die installatie kan je wellicht de partitie benaderen waar de oude XP opstaat om je data veilig te kunnen stellen.

EDIT: waar het omgaat is dat je even bij je data kan. Ik zou na al dit geklooi en gehannes wel gewoon twee verse installaties bouwen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door rodie83 op 08-03-2007 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 09:33:
Helaas heeft het resizen van XP helemaal geen effect gehad krijg nog steeds dat verdomde blauwe scherm, het wil ook niet lukken om dat scherm langer in beeld te houden zodat ik de foutcode af kan lezen.

Toen ik mijn backup met alleen de corrupte xp kreeg ik wel een melding van de boadloader(van vista)
dat hij winload.exe niet kan vinden herinder ik me nu, zou dit er wat mee te maken hebben?
Of ligt het eraan dat op de hardeschijf geen vista staat
ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon terug ging naar de situatie van voor vista en dan de backup terug zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
rodie83 schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 10:38:
Misschien een raar idee, maar je had twee partities gemaakt, 1 voor XP, 1 voor Vista, right?

De partitie waar Vista opstaat is niet belangrijk geef jezelf aan. Ik zou zeggen - maak een tweede XP installatie op die Vista partitie. Vanuit die installatie kan je wellicht de partitie benaderen waar de oude XP opstaat om je data veilig te kunnen stellen.

EDIT: waar het omgaat is dat je even bij je data kan. Ik zou na al dit geklooi en gehannes wel gewoon twee verse installaties bouwen ;)
ja data enzo is ook veilig opzich maar het gaat ook vooral om vele programma instellen naar servers etc etc. een aantal programma's kan ik ook niet meer zomaar aangeraken helaas dus vandaar wilde ik me xp herstellen 8)
quote: harmz
ik bedoelde eigenlijk dat je gewoon terug ging naar de situatie van voor vista en dan de backup terug zetten
als ik dat zou kunnen doen had ik dit topic niet geopend maar het probleem was dat die backup helemaal corrupt is door een uitgevallen pc, dus in die situatie kan ik niet terugkeren.

begin toch sterk de hoop op te geven dat ik me xp weer aan te praat ga krijgen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
excuses voor de dubbelpost maar het is me gelukt om de foutmelding te vangen:"

bovenste zinnetje: IRQL_NOT_LESS_EQUAL

en dan de stopcode van bsod:
0x0000000A (0x00000034, 0x00000002, 0x00000001, 0x80704a16

memtest 86 gedraaid, niets met het geheugen aan de hand.

hier de link naar het de complete foutmelding op mijn scherm:
http://richardvdboogaart..../diversen/bsodwindows.jpg

geen idee wat ik hier voor de rest mee aan zou moeten heb op internet gelezen dat het aan het geheugen kan liggen maar dat is dus niet het geval.
Pagina: 1