Toon posts:

dode pc

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc doet helemaal niks meer, als ik hem aanzet, dan draaien alleen de ventilatoren en verder gebeurd niks. Geen scherm, geen bios niks.

Nu is mijn vraag of ik mijn harde schijf kan redden door hem in een externe behuizing te plaatsen en deze aan te sluiten op een andere pc. Oftewel kan ik mijn volle harde incl windows XP draaien op nieuwe externe behuizing.

Weten jullie waar dit probleem aan kan liggen.

Ik heb namelijk de pc opgetilt (terwijl hij aanstond) en verplaatst. Na 10 minuten viel hij uit. En nu doet hij helemaal niks meer.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Kijk eens als alle kabels nog goed zitten :) Dus alles eventjes aandrukken en dan opnieuw proberen :) Werkt het dan nog niet, neem dan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens voor de zekerheid door :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

CSL policy
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Dit topic heeft niets in CSL te zoeken. Omdat ik niet het idee hebt dat je zelf genoeg stappen hebt ondernomen om het probleem te lokaliseren gaat het topic op slot.

Pak zoals Outerspace reeds gezegd heeft de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er eens bij en test alles. Omdat de PC niet meer werkt sinds een verplaatsing is de kans groot dat er simpelweg iets los zit. Check naast kabels ook zaken zoals insteekkaarten (bepaalde AGP kaarten kunnen snel losschieten). Mocht dat niets uithalen dan doe je er verstandig aan om alle non-essentiële hardware uit de PC te halen. Immers zal een PC met minder hardware minder snel fouten kunnen bevatten :).

Kom je er na het troubleshooten alsnog niet uit dan kun je een topic starten in het subforum waarvan jij denkt dat het topic daar thuishoort. In geval van een moederbord probleem moet je dus in Processors, Mobo's & Geheugen zijn. In geval van een videokaart probleem in Videoplanken & Beeldkanonnen. Afijn, dat spreekt voor zich. Lees wel even de FAQ / Policy aldaar door gezien deze vaak nuttige informatie bevat voor zowel het troubleshooten als het starten van een topic.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.