[Homeworld 2] Na online spelen werkt internet niet meer?*

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10 13:36

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
Hallo luitjes!

Ik zit met een vraag over de RTS game Homeworld 2 van Vivendi Universal /slash/ Sierra.

Daar dit in mijn ogen nog steeds het vetste ruimtespel ooit is heb ik dit spel onlangs weer eens geinstalleerd, op mijn jaarlijkse strooptocht door de spellenkast. Singleplayer missions geen bal aan, zo weer binnen een uurtje of 5 uitgespeeld :). Paar modifications uitgeprobeerd maar de helft werkt niet en bij de andere helft mag je een gat in de lucht springen als je 10 FPS haalt, vanwege de inefficiente programmering van de mod.

Dan maar weer eens online, want in mijn achterhoofd heb ik nog steeds de bloedstollende 3 vs 3 en 6player FFA gevechten in de grote levels, waar ik vaak nachten bij doorhaalde, telkens nieuwe strategieën uitdenkend, en brullend in de teamspeak als het niet ging zoals ik het wou :z

Online werkt perfect, ik join een game (zijn trouwens gemiddeld nog 10 a 20 mensen online te vinden :D. Ja over de hele wereld.). Werkt allemaal erg soepel (x1650pro doet zijn werk uitstekend) op hoogste detail. Enfin, ik kom weer terug in de lobby, en ik op jacht naar een nieuwe match. Werkt ook prima, en de volgende game is een feit, alsook de goede afloop.

Nu hoor ik je denken: wat zeikt die kerel nu over een 4 jaar oude game die goed werkt? Nou, nu komt het. Ik sluit homeworld 2 af, en wat blijkt: internet is naar zijn grootje. Ik merkte dit het eerst toen ik uit de lobby werd gekicked (foutje O-) ) en wilde reconnecten, want toen kon ik geen verbinding krijgen met het HW2 netwerk (gamespy based). Ik wilde daar op internet informatie over gaan zoeken, en zodoende merkte ik dat IE het niet deed. Een simpele restart van mijn computer en router deed het em en internet werkte weer. Alsook homeworld 2 online. Maar zodra ik weer online had gespeeld was mijn internet naar de kloten :o

Het vreemde is dat dit pas zo is als ik HW2 afsluit. Ik kan 6 uur lang blijven doorspelen, maar zodra ik daar mee stop dan werkt internet niet meer :'(

Ik heb reeds een email naar Vivendi Universal's Technical Support gestuurd en wacht op antwoord, maar in de tussentijd stel ik de vraag hier ook maar eventjes.. graag enige ideeën/opmerkingen.

Murk

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."