Transcend 2Gb MiniSD + adapter = nogo

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:00
Ik heb een Transcend 2Gb MiniSD-kaartje, met de bijbehorende SD-adapter. Ik krijg deze echter niet aan de praat. Ik heb een 4-card-reader USB adapter, een DaneElectric ZMate SD-USB stick maar die doen het niet i.c.m. deze kaart. In de SD-USB-stick werken normale SD-kaarten heel goed (binnen 1 sec na insteken heb ik de dir in beeld)

Het enige apparaat waar de Transcend kaart werkt in zijn SD-adapter is in mijn Palm, maar die kun je niet als massaopslag gebruiken. De mini-SD zelf werkt zonder problemen in mijn Nokia N73, maar ik moeten vanwege Tomtom rechtstreeks op de mini-SD (ivm een installatieprocedure)

De combi kaart+adapter zou dus moeten werken, maar niet i.c.m. alle SD-mogelijkheden die ik heb. Iemand tips?

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
Is die 2GB kaart niet toevallig een HC-variant die de kaartlezer niet ondersteund? 2GB kaartjes is zowieso soms lastig met oudere apparaten. Het zou dan wel moeten werken maar als de controller el-cheapo gebouwd is kan het nog weleens misgaan.

Het enige wat ik je kan adviseren is om het eens in een andere cardreader te proberen.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 16:00
Zou goed kunnen, die SD-USB-stick is al een jaar of 3 oud. Wat is HC?

edit: ik kan de Nokia N73 ook als massaopslag gebruiken (ipv PCsuite) dan fungeert ie als "cardreader" en dat werkt! :)

[ Voor 47% gewijzigd door Stefke op 05-03-2007 20:13 ]

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-02 15:42
stefijn schreef op maandag 05 maart 2007 @ 18:23:
Zou goed kunnen, die SD-USB-stick is al een jaar of 3 oud. Wat is HC?

edit: ik kan de Nokia N73 ook als massaopslag gebruiken (ipv PCsuite) dan fungeert ie als "cardreader" en dat werkt! :)
HC staat voor High Capacity. Maar het maakt deel uit van SD 2.0 Lees hier maar eens even.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek