Toon posts:

SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS en andere onduidelijkheden..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers:

vraag1: Ik ben me sinds kort aan het verdiepen in audiografisch randapperatuur, ik ben van plan om 1ste een nieuwe geluidskaart te kopen. Na eventjes zoeken bleek dat de creative X-fi kaartjes op het moment het best waren. Maar daar zijn ook weer 10 verschillende soorten van, dus ik weet niet of ik de goeie heb gekozen. ik heb namenlijk de SoundBlaster X-Fi Fatal1ty FPS gekozen dit was ongeveer de middemaat zeg maar. Ik zag ook de SoundBlaster X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro staan deze was 80 eurie goedkoper.. ik kan het verschil niet echt vinden tussen deze 2, alleen dat bij de FPS een simpele I/O drive en afstandsbediening worden bij geleverd. Waarvoor ik het wil gebruiken? ik hou erg van muziek en wil het zo goed mogelijk kunnen horen, en ik hou erg van games hier wil ik ook lekker van kunnen genieten. Kunnen jullie mij helpen?

even voor de duidelijk heid, ik heb hier gekeken voor de 2 geluidkaarten:
http://www.azerty.nl/prod...luidskaarten-intern-.html

Alvast hartelijk bedankt :)

vraag 2: ik heb nu 2 gruwelijk grote boxen staan.. met gruwelijk bedoel ik echt GRUWELIJK groot :P der zitten 2 subwoofers in van 18 inch vloeistof gedemd etc. die kunnen dus behoorlijk knallen. Maar misschien is het beter als ik zo'n geluidskaartkaart aanschaf om voor een leuke 5.1 of 7.1 oplossing te gaan kijken? wat zijn jullie meningen hierover? en stel ik ga zoeken naar 5.1 oplossingen kan ik dan wel alle functies van de creative kaart gebruiken bij b.v. een logitech 5.1 setje neem?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 20:59 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
de kaart zelf is precies dezelde, enige verschil is de frontbay en accesoires.

De rest van de xtremegamer reeks heeft overigens wel een ander PCB en ook een andere geluidschip. En is duidelijk minder de andere, "oude" X-Fi kaarten. De beste koop is de xtreme music (maar die maken ze niet meer, is door creative eruit gehaald), en daarna gamer Fatal1ty pro.

De Xtreme music, platinum, Fatal1ty FPS en xtremegamer Fatal1ty Pro hebben dus de goede/zelfde PCB/chip.

Het verschil in de versies is dat bijde Fatal1ty's XRAM bezitten, wat de andere kaarten niet hebben (of niet geactiveerd). Het verschil tussen de Pro<FPS & Music<Platinum is dat de duurdere versie de frontbay uitbreiding hebben.

[ Voor 80% gewijzigd door lawtshjj op 04-03-2007 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
oke hartstikke bedankt lawtje, maar is hij ook goed voor mijn doeleinden geschikt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 20:57 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Ik heb mijn post ook een beetje aangepast :P

Maar op vraag2: ja de X-Fi kaarten kunnen prima overweg met 5.1 met alle bijbehorende poespas die er bij horen. Voor de consument is er eigenlijk geen ander alternatief met dezelfde kwaliteit en features dan de X-Fi's.

Er zijn wel soortgelijke kaarten die de geluidskwaliteit van de X-Fi's in stereo zouden moeten overtreffen, dit zijn de kaarten van Auzentech, maar die zie ik niet in de pricewatch staan, geen idee of ze in nederland verkrijgbaar zijn