[PHP] "PWD" tekst in socket komt incorrect aan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :-)

Ik was bezig met het maken van een chatbot in PHP op de Mastaline.com chatbox. Deze bot werkte volledig correct tot ik nu bezig ben met het inloggen. (De gebruikersnaam van mijn bot is nu geregistreerd, dus moet ik inloggen)
Inloggen gaat als volgt:
VER MLC010B@@@\r\n
USR naam@@@\r\n
PWD wachtwoord@@@\r\n
En dan ben je ingelogd. Dit zet ik allemaal in een apparte socket_write.
Er is echter een probleem: De server herkent mijn PWD commando niet. Volgens de server eigenaar komt de D op de een of andere manier gewoonweg niet of op de verkeerde plaats aan.
Het vreemde is echter: Met de originele chatclient kan ik perfect inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord, en een netwerk sniffer op de originele client geeft aan dat de verstuurde commando's correct zijn. En als ik zelf even snel een client knutsel in Visual Basic, dan logt hij ook perfect in.
Ik vermoed dus dat het socket opgezet door PHP iets verprutst aan het PWD commando.

Weet er misschien iemand een oplossing voor dit probleem?

Alvast erg bedankt,

Stijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Heb je al gesniffed op wat het php script verstuurd?

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spockz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 21:17:
Heb je al gesniffed op wat het php script verstuurd?
Hmm, lijkt een leuk idee. :)
Zal morgen (Of een andere dag :+) eens het script testen op een homeserver met sniffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb het net getest, en inderdaad: de D van PWD wordt incorrect verstuurd: Er staat een spatie (of een ander teken dat ethereal toont als spatie) voor de D. Nochtans staat er geen spatie in de socket_write in de broncode.
De bot draaide normaal op een fedora core server, maar heb de sniffer daarnet wel eventjes gedraait op een win 2K bak ;)
--> Het probleem is dus op verschillende platformen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:53

Reptile209

- gers -

Wat is de hexadecimale / decimale waarde van die "spatie" volgens ethereal? Misschien is dan makkelijk te achterhalen waar hij vandaan komt. Ander puntje: als je een 2-letterig wachtwoord (of iig een kort wachtwoord) verzendt, gaat het dan ook mis?

Zo scherp als een voetbal!