Probleem met wireless router en WAP54G

Pagina: 1
Acties:

• NS_5
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-12-2024
Het zit zo Ik heb een Router.. Dat is een Tornado 841.
Die heeft tot vorige week het internet, het draardloos netwerk, en het bedraad netwerk geserveerd.
Nu zit mijn vader in de huiskamer te computeren met maar magere ontvangst.

Dus heb ik vorige week een accespoint gekocht (een WAP54G). De accespoint staat in mijn slaapkamer, dat is boven de huiskamer. Er licht al een draad van de router naar een switch op mijn slaapkamer. De WAP54G zit daar op aangesloten

Nu komt het probleem. Hoe moet ik de accespoint instellen zodat hij helpt het draadloos netwerk te serveren. Dus als je in de huiskamer zit connect je via de Linksys en als je aan de andere kant van het huis via de Tornado. Er zijn er dus allemaal van die termen die ik niet begrijp. Je kan heb bridgen, repeaten, en nog een paar :P . maar ik snap dus niet wat die instellingen betekenen en welke ik moet hebben ;) .

Zou iemand mijn een duwtje in de goede richting willen geven?
ik heb ook al proberen te zoeken op google maar ik weet niet waar ik naar moet zoeken want ik weet niet hoe ik moet benoemen wat ik probeer te doen :z

[ Voor 8% gewijzigd door NS_5 op 04-03-2007 20:44 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je zou kunnen beginnen met de FAQ van dit forumdeel door te nemen, vooral het WLAN deel.

Normaal sluit je een accesspoint bedraad aan op een router, of hij moet een extender functie hebben. Ik kan me niet herinneren deze mogelijkheid op de WAP54G te hebben gezien (die heb ik namelijk ook).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NS_5
@gambieter
FAQ gelezen...
Ok, er zit bij mijn weten ook geen extender functie op de linksys.
Het kan dus niet op die manier :/ ?

maar hoe dan wel? ik ben helemaal de weg kwijt ;(

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Klik eens op de help link in dat router scherm, staat het best netjes uitgelegd voor zover ik me kan herinneren.

Het kan wel, dat repeaten is weer een ander verhaal. (wifi naar wifi zegmaar, jij wil van UTP naar wifi)
Datgene wat jij wil doen is gewoon een accespoint aansluiten, nothing fancy ;)

[ Voor 48% gewijzigd door fsfikke op 04-03-2007 20:50 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:46
Zoek eens op WDS, dat is wat je zoekt.

wel een paar beperkingen:
- WDS icm WPA is erg problematisch
- per WDS node halveert je snelheid (al kun je nog ff met de gemiddelde internetverbinding, maar kan wel relevant zijn als je ook filesharing gebruikt)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

NS_5 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:43:
@gambieter
FAQ gelezen...
Ok, er zit bij mijn weten ook geen extender functie op de linksys.
Het kan dus niet op die manier :/ ?

maar hoe dan wel? ik ben helemaal de weg kwijt ;(
Dan kun je het accesspoint met een 10 meter UTP kabel aansluiten op de Tornado, zodat de Linksys dichterbij je kamer zit, en dan moet je betere ontvangst hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• NS_5
DJSmiley schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:48:
Zoek eens op WDS, dat is wat je zoekt.

wel een paar beperkingen:
- WDS icm WPA is erg problematisch
- per WDS node halveert je snelheid (al kun je nog ff met de gemiddelde internetverbinding, maar kan wel relevant zijn als je ook filesharing gebruikt)
Ik gebruik WPA en mijn vader gooit ook veel bestanden het netwerk over. Daarom hebben we ook een accespoint gekocht want alleen om de internet verbinding (3Mb) hoeft het niet.
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:49:
[...]

Dan kun je het accesspoint met een 10 meter UTP kabel aansluiten op de Tornado, zodat de Linksys dichterbij je kamer zit, en dan moet je betere ontvangst hebben.
Dat hoeft dus niet want hij zit aan een switch die pal boven de huiskamer staat.

• NS_5
OK het probleem zit niet in de instellingen van de router en de accespoint maar in mijn vaders laptop.
Mijn vader heeft een Acer 3005 als ik mij niet vergis. Daar zit een broadcom netwerkkaartje in.

Ik denk dat die moelijk doet met de accespoint, maar dat weet ik niet zeker. Mijn broertje heeft een sweex kaartje (LW52) en die kan zonder problemen op de router en de accespoint komen. Vandaan dat ik dat denk. Dat is mijn laatste gok. Ik heb geen andere verklaring voor het probleem van mijn vader.

Zijn er mensen met ideeën of is dat een bekend probleem ofzo?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Probeer eens een andere vorm van beveiliging, misschien pakt die laptop dat wel.
Loop ook eens de instellingen van die laptop na (welk kanaal ie zit e.d.)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
wat kan je vader nu niet dan? connecten? wat gebruikt hij om verbiding te maken?
2 opties:
A: windows wireless zero config
B: de util/drivers van je broadcom kaart.

en bij antwoord a --> heeft hij SP2?

you had me at EHLO

• NS_5
excuses voor de late reactie
fsfikke schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:46:
Probeer eens een andere vorm van beveiliging, misschien pakt die laptop dat wel.
Loop ook eens de instellingen van die laptop na (welk kanaal ie zit e.d.)
De beveiligings instellingen op de Accespoint zijn excact hetzelfde als je router zijn instellingen.
Dat verklaard dus niets :/
TheNymf schreef op maandag 05 maart 2007 @ 19:48:
wat kan je vader nu niet dan? connecten? wat gebruikt hij om verbiding te maken?
2 opties:
A: windows wireless zero config
B: de util/drivers van je broadcom kaart.

en bij antwoord a --> heeft hij SP2?
hij gebruikt gewoon windows zijn programma dingetje...

Wat ik nu ga proberen is de nieuwste drivers downloaden van de netwerkkaart.
En kijken of er een firmware update is voor de WAP54G.
Pagina: 1