Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Van desktop naar laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
het kan mss heel gek klinken, toch wil ik het proberen;
Een eigen laptop maken van een bestaande desktop om op reis mee te kunnen nemen.
Nu ik heb een "cage" (houten bak) en een mobo, hd, psu enzo erin vijzen zal geen probleem vergen, een beetje handig zijn.
Het grootste probleem is een scherm!
Nu, ik heb een oude laptop. Ik heb al eens gekeken wat voor een aansluiting die heeft. Die ken ik niet, ik denk niet dat het zal lukken om deze in een desktop mobo te pluggen.
Daarom wou ik vragen; is er enige manier om dit scherm te gebruiken?
Eventueel het scherm gebruiken als de laptop opstaat..

Alle hulp welkom..

R4c3k4kj3

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:20
Heb je meer gegevens over het scherm dat je hebt? Als je beetje handig bent met soldeerbout valt er soms wel wat te maken.

Let erg op met koeling als je desktop spul op laptop maat gaat plaatsen!

Specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sprite_tm heeft hier ooit een heel mooi stuk over geschreven: Laptop LCD aan VGA-kaart

In het kort, het gaat je waarschijnlijk niet lukken om het scherm zo aan te sturen dat je het ook op 16b kleur hebt, maar dat is de enige manier om het scherm te gebruiken. Er zijn wel controllers te vinden die het aan moeten kunnen, maar vaak zijn die zo erg duur dat het hobbymatig niet leuk meer is.
Is een gewoon TFT schermpje kopen geen optie? Wat oudere 15" TFTjes heb je al voor iets van 40€.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat het hergebruiken van dat scherm erg lastig zal worden. Allereerst moet je opzoek gaan naar een pin-layout van het scherm als je er mee door wilt gaan. Een betere oplossing zou een 15" tft scherm zijn en deze modden. :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Let wel op dat een desktop (+scherm) veel minder efficiënt is dan de hardware in een laptop. Ook de schijven kunnen niet goed tegen beweging, en je hebt altijd een snoer nodig.

Vergeet ook zeker niet dat het minstens 3x zo groot en zwaar als een echte lap wordt.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Je zou wel het die oude laptop kunnen gebruiken als scherm/tobo/muis van de desktop die je in je eigen behuizing steekt (programma's als radmin, VNC en dergerlijken), maar dan gebruik je een werkende laptop als onderdeel van een laptop, lijkt me nogal onzinnig, naast het feit dat de refreshrate's van dat scherm niet bijster hoog zullen liggen, denk dus niet dat je een filmpje kan bekijken erop.
Tenzij je natuurlijk nood hebt aan extreme processorkracht of andere exotische feature's die in een laptop niet te vinden zijn, kom je imho veel gemakkelijker uit met een gewone laptop, en als je de prijs van het bouwen en de desktop-onderdelen eens naast de prijs van een laptop zet...

Nuja, we zijn natuurlijk tweakers, en dit is casemodding, dus ga gewoon op zoek naar een 2e hands LCD scherm (eventueel met touchscreen) en bouw dat in, dat laptopscherm zal je wellicht enkel frustratie opleveren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Wouter7
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-08-2022

Wouter7

Enjoy every day.

Zoals jij heb ik ook het idee om zoiets te doen al denk ik dat ik mijn idee al zal mogen verwerpen omdat mijn laptop LCD geen datasheet te vinden is en ik niet van plan ben om een nieuwe te kopen aangezien ik daar te weinig geld voor heb :(

Al intussen iets gevonden?
Pagina: 1