[HTPC] Wat probleempjes/vragen. RF-remote,dubbele output,etc

Pagina: 1
Acties:

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:31
De situatie is als volgt:
Op korte termijn zijn wij (het gezin) verhuisd. In het nieuwe huis is een Bose-installatie aanwezig in meerdere ruimtes.
De basis van dit systeem staat in mijn vader zijn werkkamer. Nu wil ik graag een nieuwe PC voor mijn vader (huis-, tuin- en keukenadminastratie). Mijn vader wil er ook TV op kijken.
In een andere kamer willen wij ook een TV maar daar ligt geen kabel op een gunstige plek (en die is ook lastig te trekken) dus ik dacht, laten we het signaal dan draadloos oversturen vanaf de PC. Zo kun je TV kijken en eventueel ook films of series die op de PC staan.

Nu had ik al bedacht dat ik dus een dubbele tuner nodig heb. Gezien het feit dat we in 2 ruimtes ook wel verschillende dingen willen kijken. Een geluidskaart extra voor het 2e tv-signaal of voor eventuele mp3-muziek in andere ruimtes terwijl iemand tv kijkt. Ik heb een RC-afstandsbediening gevonden (de firefly) en het lijkt me dat die ook werkt of werkend te krijgen is. Ik neem aan dat een losse videokaart met fatsoenlijke TV-out nodig is.

Waar ik wel mee zit (behalve de rest van de hardware die ik nog kiezne moeten) is hoe dit softwarematig allemaal gaat werken. Kan ik tegelijkertijd een signaal op de monitor tonen en de ander via de TV-out verzenden? Kan ik geluidssignalen makkelijk scheiden? Heb ik hier specifieke software voor nodig die dat op zich al kan, of moet ik bijvoorbeeld 2 verschillende programma's gaan draaien. Een voor de tv-out en een voor de monitor?

Kort gezegd, vraag ik om iets wat praktisch mogelijk is, of vraag ik iets waar ik twee 50+'ers helemaal gek mee ga maken?

• Karp
Of had ik dit in het softe goederen gedeelte moeten plaatsen?

Verwijderd

Voor het tv gedeelte weet ik wel wat:

http://www.team-mediaport...rver_tutorial_videos.html

Met media portal kun je een tv kaart, of een dual tuner delen.
Wat je dan ook opneemt kun je altijd op alle stations kijken die erop zijn aangesloten.
Geluid en video gaan gewoon real time over een draadloos netwerk als je wilt, en zappen is ook geen probleem!

Je hebt dan alleen een server nodig waar je de tv kaart in steekt en je hebt meteen een centrale plek waar al je media op staat, en deze zou je kunne nwegwerken in de meter kast ofzo.
Kijk er eens naar iig, dit lijkt mij voor wat betreft tv de beste oplossing.

• Karp
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 12:56:
Voor het tv gedeelte weet ik wel wat:

http://www.team-mediaport...rver_tutorial_videos.html

Met media portal kun je een tv kaart, of een dual tuner delen.
Wat je dan ook opneemt kun je altijd op alle stations kijken die erop zijn aangesloten.
Geluid en video gaan gewoon real time over een draadloos netwerk als je wilt, en zappen is ook geen probleem!

Je hebt dan alleen een server nodig waar je de tv kaart in steekt en je hebt meteen een centrale plek waar al je media op staat, en deze zou je kunne nwegwerken in de meter kast ofzo.
Kijk er eens naar iig, dit lijkt mij voor wat betreft tv de beste oplossing.
Maar... dan heb je dus meerdere pc's nodig?

Verwijderd

Voor de door jou beschreven situatie, ja, 1 "server" en 1 "client".

Maar daarna kun je wel een media center overal in huis plaatsen via wlan, zit je niet gebonden aan kabels meer verder.

Onder mce kan dit ook wel maar extenders zijn schaars en werken niet lekker.

Lees het gewoon eens even door, of kijk gewoon eens die video's, krijg je ook in te zien hoe het werkt.
Voor tv weet ik geen idealere oplossing.

• Karp
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:10:
Voor de door jou beschreven situatie, ja, 1 "server" en 1 "client".

Maar daarna kun je wel een media center overal in huis plaatsen via wlan, zit je niet gebonden aan kabels meer verder.

Onder mce kan dit ook wel maar extenders zijn schaars en werken niet lekker.

Lees het gewoon eens even door, of kijk gewoon eens die video's, krijg je ook in te zien hoe het werkt.
Voor tv weet ik geen idealere oplossing.
Leuk en bedankt voor je suggestie. Maar ik wil dus een oplossing in de vorm van 1 computer. De locatie is geen probleem.

Verwijderd

Ik zeg je bij voorbaad al dat zal niet gaan...

• Karp
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 22:51:
Ik zeg je bij voorbaad al dat zal niet gaan...
Waarom niet?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Je zou een Xbox360 kunnen gebruiken als Media Center extender, dan kun je alles van een media center via je Xbox. Hiervoor heb je echter nog wel steeds een Server voor nodig !!

Je zou daarnaast ook een oude Xbox op de kop kunnen tikken en deze via LAN kunnen verbinden aan een server en dan via XBMC (Xbox Media Center) het van een server afladen. Hoe je dit allemaal moet doen, moet je maar even in het Softe goederen forum zoeken.

Edit:
@Hierboven, omdat je dan een hele lange kabel moet trekken wat je niet wil! TV's hebben geen draadloze ontvangers of media center extenders inzich (of je moet die nieuwe Sony Bravia ding hebben, maar die is 300 euro ofzo).

[ Voor 21% gewijzigd door alex3305 op 05-03-2007 23:42 ]

• Karp
Alex3305 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:40:
Je zou een Xbox360 kunnen gebruiken als Media Center extender, dan kun je alles van een media center via je Xbox. Hiervoor heb je echter nog wel steeds een Server voor nodig !!

Je zou daarnaast ook een oude Xbox op de kop kunnen tikken en deze via LAN kunnen verbinden aan een server en dan via XBMC (Xbox Media Center) het van een server afladen. Hoe je dit allemaal moet doen, moet je maar even in het Softe goederen forum zoeken.

Edit:
@Hierboven, omdat je dan een hele lange kabel moet trekken wat je niet wil! TV's hebben geen draadloze ontvangers of media center extenders inzich (of je moet die nieuwe Sony Bravia ding hebben, maar die is 300 euro ofzo).
Ik heb een draadloze zender/ontvanger voor beeldsignaal die gewoon op een TV-out kan.
Pagina: 1