Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Verwijderd
Iets van "Ervaringen gezocht over een Nissan 100 NX 1.6 SLX"
http://rn.autoweek.nl/myr...ssan&serietotaal=100%20NX
Misschien is dat iets? Gewoon eenvoudig gevonden via Google...
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 18:24 ]
Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output
Duidelijkere topic titel was idd wenselijk.... ziek en brak, vergeef me....Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:21:
Misschien een overbodige post, maar kan je geen duidelijkere topic titel maken?
Iets van "Ervaringen gezocht over een Nissan 100 NX 1.6 SLX"
verder ken ik ze niet, zou deze link ff checken:
http://www.nissanclub.nl/index.php?topic=8768.0
Misschien is er schade (geweest)?
Achterruitenwisser staat ook niet op de goede plek lijkt het.
weer 2 puntjes waarop je de prijs omlaag kan lullen
[ Voor 31% gewijzigd door DopdeDouwer op 04-03-2007 18:30 ]
Standaarddingen: Roest, remmen, versnellingsbak, motor, etc. Altijd op letten.
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
Als ik naar de prijs van dat ding kijk kan ik me niet voorstellen dattie in top-conditie is. Ga maar uit van leuke roest bij de achterste veerpoten...
Oftewel: achterbekleding loshalen en kijken. Let ook op lekkende targa-rubbers.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 23:31 ]
Verder ben ik bang dat 't een kat in de zak is voor dat geld...
¯\_(ツ)_/¯
Mja, in hoeverre kan je voor dat bedrag van een kat in de zak spreken. Ik denk dat het meer een geval is van ieder waar naar z'n geld.beschuitfluiter schreef op maandag 05 maart 2007 @ 11:57:
Verder ben ik bang dat 't een kat in de zak is voor dat geld...
De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !
- http://www.commentaar.nl/...=970&m_id=1290301&p_id=30
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
mmm waarom zo'n verhulling van url??Zie ook wvvw,challengecars,nl
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Mwa, ik noem het eerder niet opletten, is mij vaak zat overkomen.....
mja, dat was me inmiddels ook opgevallen. maar zoals ik al zei, ga eerst ff kijken....deepbass909 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:31:
Check die auto sowieso goed op schade aan de voorzijde... Niet alleen zit er rechts wel een erg grote kier tussen kap en scherm, het linker scherm lijkt vervangen te zijn, aangezien de stootstrip grijs is ipv rood...
Mwa, 1 beroerde verhaal is geen garantie voor een slecht bedrijf. Maar goed, ik weet dat het redelijk low budget is en zie het allemaal wel...LoneGunman schreef op maandag 05 maart 2007 @ 13:46:
even googlen naar het autobedrijf wil ook nog wel eens info geven:
- http://www.commentaar.nl/...=970&m_id=1290301&p_id=30
tnx for the title change
[ Voor 17% gewijzigd door Francis op 05-03-2007 15:18 ]
VV ipv W en komma's ipv punten?? iets te toevallig IMHO...Francis schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:14:
Mwa, ik noem het eerder niet opletten, is mij vaak zat overkomen.....
Maar misschien is het een regel dat je geen urls mag posten en ze er zo omheen willen gaan..
Maar vreemd is het iig wel.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Sorry, maar dat eisenpakket is gewoon vrijwel onmogelijk (uitzondering daargelaten). Reserveer bij dit soort auto's ('sport-'aspiraties, < €1000 en 15 jaar oud) nog maar eens het aankoopbedrag voor reparaties binnen nu en een half jaar.Francis schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:14:
Kijk, ik heb 1000,- te spenderen aan een leuk autotje, eisen zijn dat het een benzine auto is met niet al te hoge km stand dus laten we zeggen 150k max, beetje leuk autotje mag wel dus geen suzuki alto en dat soort geneuzel, en niet verder als een straal van km of 20 van mijn woonplaats Ijsselstein, paps moet namelijk rijden erheen om mij te brengen voor bezichtigen en ophalen en hij is altijd drukkies dus het moet geen uur rijden kosten....
Zoek voor je geld gewoon een leuk klein auto'tje om mee te beginnen, categorie swift/polo/fiesta/corsa, heb je waarschijnlijk minder gezeik mee en kosten aan.
Maar op normale ouderdoms dingen (banden niet lekker meer, uitlaat versleten en kleine technische dingen die een normaal mens geeneens door zou hebben) na, heb ik in mijn ogen een goede auto aangeschaft daar. Daar staat echter wel tegenover dat er ook 3-series stonden van dezelfde leeftijd met wel duidelijke defecten.
Ga bij zo'n bedrijf dus zeker kijken samen met iemand die ook nog iets van auto's af weet, al is het alleen al voor de nuchtere blik van iemand die niet verliefd is geworden op een auto.
En doe NOOIT een aanbetaling voor je überhaubt een proefrit hebt kunnen maken, want reken erop dat een bedrijf dat jou eerst laat betalen, dat geld nooit meer terug zal geven.
Zo zal ik nooit meer bij A & D Auto's in Amersfoort gaan kijken. Auto's konden niet gestart worden (stonden allemaal zonder bezine
Die negatieve ervaring was wel jammer overigens, want ze hadden een op het oog wel erg mooie Saab 93 staan die in budget viel...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik ben zoals je ongetwijfeld aan mijn profiel kan zien geen beginnend bestuurder.....LoneGunman schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:35:
[...]
Sorry, maar dat eisenpakket is gewoon vrijwel onmogelijk (uitzondering daargelaten). Reserveer bij dit soort auto's ('sport-'aspiraties, < €1000 en 15 jaar oud) nog maar eens het aankoopbedrag voor reparaties binnen nu en een half jaar.
Zoek voor je geld gewoon een leuk klein auto'tje om mee te beginnen, categorie swift/polo/fiesta/corsa, heb je waarschijnlijk minder gezeik mee en kosten aan.
Meeste kleine reparaties kan ik zelf uitvoeren dus dat zit wel goed....
Geheid dat je een vracht antwoorden krijgt.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Hier staat zo`n beetje alles al vermeld dat je dient te weten. Ik zal mijn post uit dat topic ook even quoten:
Een Nissan 100NX is kort gezegd geen 'studentenauto'...
Nissan + student = Micra K10 of een (groene) Sunny.
Als je persé een 100NX wil hebben, laat hem dan onafhankelijk keuren door de ANWB. Dit, als je ervan overtuigd bent, dat je de goede auto hebt gevonden.
Euvels van de 100NX zijn (uit het hoofd);
* Roest bij wielenkasten.
* Lekke koplampen?
* Slechte rem(druk).
* Carburateur die af en toe wat reiniging nodig heeft (schoonbranden of zo`n Wynns-flesje).
In onderhoud is de 100NX vrij duur in onderdelen. Als ik me niet vergis is die ook niet echt 'zuinig' (1 op 12?)
De 100NX is de afgelopen paar jaren een beetje in trek gekomen bij jongeren omdat ie sportief zou zijn. Echt een sportieve wagen is het niet; een tweedehandsje (derdehandsje?) is vaak al helemaal afgetrapt.
Ik zou eerder op zoek gaan naar een goedkope startersauto en gewoon doorsparen voor een 'goede' (lees: grote, veilige, bling bling) volgende auto. Zo leer je eerst 'echt' rijden, na je rij-examen...maken deukjes nog niet uit en kun je rustig wat knutselen (stickers, extra lampen, alarm, afstelling) aan je eerste auto.
Kijk dan in de categorie:
Nissan Micra
Nissan Sunny
Toyota Starlet
Mitsubishi Colt
Fiat Panda (veel last van vocht, maar niet kapot te krijgen)
EDIT:
De suzuki swift is (zoals seatrider zegt) ook een echte aanrader; let wel op het olieverbruik dan.
Neem dan wel minimaal een 1.3 om lekker meet ekomen met al het 'snelle' verkeer.
Allemaal auto`s die in principe minimale onderhoud nodig hebben en ook nog eens zuinig zijn (1 op 18 in een micra is goed te doen....en parkeren; je past overal in)
In ieder geval succes met je zoektocht en laat uiteraard weten (met pics) wat je binnenkort rijdt
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Het is een Volvo 440 1.8i GL geworden uit 1992 met 96000 op de teller, zaterdag ophalen en dan post ik ook wel wat pics ervan.
* Francis kan niet wachten....
We wachten de zelfgemaakte pics af!
Btw; ist deze?

Btw; check de auto ff goed na... als het deze is, heeft hij namelijk 7 jaar stilgestaan en das toch best een poosje (uitgedroogde banden, gewoon 4 nieuwe vragen voor die prijs en trap niet in opgepoetst rubber
[ Voor 92% gewijzigd door Michael Knight op 08-03-2007 19:04 ]
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Daar was ik wel van uit gegaan inderdaad, maar desondanks blijft mijn punt dat je voor minder dan 1000 euro beter geen 'sportieve' auto van 15 jaar kunt kopen, dat is namelijk vragen om problemen.Francis schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:14:
[...]
Ik ben zoals je ongetwijfeld aan mijn profiel kan zien geen beginnend bestuurder.....
Meeste kleine reparaties kan ik zelf uitvoeren dus dat zit wel goed....
Succes met de Volvo iig, hoeveel heb je hier voor betaald?
Verwijderd
En zelfs op die slechte kwaliteit foto's zie je zeer duidelijk 3 verschillende tinten rood... Die wagen is al meermaals (slecht) deels herspoten.deepbass909 schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:31:
Check die auto sowieso goed op schade aan de voorzijde... Niet alleen zit er rechts wel een erg grote kier tussen kap en scherm, het linker scherm lijkt vervangen te zijn, aangezien de stootstrip grijs is ipv rood...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards