Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

OBDII Diagnostic Scanner Software

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:05

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
Mijn Ford Thunderbird (4,6l LX V8 uit 1995) is vandaag weer in storing gevallen. "Check Engine" lampje ging weer branden.
Ik had mezelf de vorige keer voorgenomen als dat nog een keer zou gebeuren (gebeurt tot nu toe ongeveer elk half jaar een keer), ik zelf zo'n OBDII pakketje zou aanschaffen.
Ik ben zelf in het bezit van een laptop met USB (geen com poorten)

Nu zijn er diverse pakketten op de markt, maar ik ben er zelf absoluut niet in thuis. Nu hoop ik dat er mensen zijn die ervaring hebben met dit soort systemen en mij kunnen helpen tot een keuze te komen.
Liefst heb ik een pakket wat draait op een laptop (met een USB kabel dus) aangezien me dat een stukje meer vrijheid en mogelijkheden lijkt te bieden

de volgende pakketten heb ik gevonden:

ElmScan5
$129,95 voor de hardware en werkt met verschillende softwarepakketten (waaronder ook diverse freeware programma's)

Autotap
$199,95 incl hard- en software

AutoEnginuity's Scan Tool
$249.95 voor de hardware en software is van de site te halen

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:18
Deze heb ik gemaakt:
http://www.elektuur.nl/De...2005&month=7&art=91007463

Is goedkoper (74,95 euro), (wel zelfbouw) werkt prima met diverse gratis software.

Ik heb de originele kabel niet genomen wegens de prijs (39,95), maar een 9 polige plug in de auto gesoldeerd.

En hij werkt ook met de USB-serieel omzetter op mijn laptop.

[ Voor 13% gewijzigd door Simba op 05-03-2007 02:03 ]

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
ik heb zelf weinig zin om het zelf in elkaar te klussen, dus het liefst heb ik een kant en klare set.

heb je toevallig goede ervaringen met een bepaald softwarepakket?

edit:

Nu vraag ik me trouwens af of bijvoorbeeld dat AutoEnginuity's Scan Tool pakket (wat gratis te downloaden is) zal werken met de hardware van een ander. Dat zou natuurlijk helemaal geweldig zijn

[ Voor 38% gewijzigd door tozzke op 05-03-2007 21:41 ]

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

ik zoek ook zoiets voor mijn Renaults

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-11 18:54

Wuursj

want worst is al bezet

D2k schreef op maandag 05 maart 2007 @ 21:04:
ik zoek ook zoiets voor mijn Renaults
Het mooie van OBDII is dat zowat alle autofabrikanten dit gebruiken vanaf een bepaald bouwjaar, een universeel systeem. Dus mits je Renault nieuw genoeg is kun je de gegeven tips gebruiken.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

Een set om zelf OBDII uit te lezen lijkt mij ook erg handig. En dan het liefste voor zoveel mogelijk merken natuurlijk.
Ik heb zelf eens gewerkt met VAGcom, maar dat is behoorlijk beperkt in mogelijkheden.
Ik zou bijvoorbeeld de gasklepstand van een Polo graag resetten zonder naar een dealer te gaan.

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
bestelling is geplaatst

het is uiteindelijk (ja ik weet het... ik heb geen geduld :D) de ElmScan 5 USB geworden

nu maar hopen dat het allemaal voorspoedig wil verlopen, ik hou jullie op de hoogte of het ding werkt

edit:

morgen eerst maar eens kijken waar ik die connector ergens heb zitten in de auto :+

[ Voor 19% gewijzigd door tozzke op 06-03-2007 17:58 ]

• D2k
  • Laatst online: 18-11 16:53

D2k

Wuursj schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:20:
[...]

Het mooie van OBDII is dat zowat alle autofabrikanten dit gebruiken vanaf een bepaald bouwjaar, een universeel systeem. Dus mits je Renault nieuw genoeg is kun je de gegeven tips gebruiken.
Ik heb vooral ouwe ;)
daarvoor heb je nog steeds de XR25 kast van renault nodig vrees ik (of een hele dure set die ik bij een engelse maat van me es gezien heb, maar heb geen 7500 euro over voor een unit)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
Geachte heer/mevr,

Uw bestelling is verzonden op: 10-3-2007.
\o/

ben benieuwd of het überhaupt zal werken ;)

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
hij is dus binnen (gisteren al) en hij werkt prima (vandaag getest)
de storingsmelding uiteindelijk gereset na wat gespeeld te hebben met de verschillende software die ik erbij gevonden had

beetje realtime sensoren uitgelezen en het probleem dat zich bij mijn Ford Thunderbird voordoet, is "P0174 - Powertrain: Fuel Trim System Lean Bank 2"
van de week eens bekijken of ik erachter kan komen wat de oorzaak precies was (wat overigens lastig zal worden, aangezien de storing tot nog toe eens in het half jaar optreedt)

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
ofwel de brandstofinjector van cylinder 2 doet het niet (goed)?

U vraagt, wij antwoorden.

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
MeMoRy schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 10:40:
ofwel de brandstofinjector van cylinder 2 doet het niet (goed)?
Waar lees jij dat :?
tozzke schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 19:59:
beetje realtime sensoren uitgelezen en het probleem dat zich bij mijn Ford Thunderbird voordoet, is "P0174 - Powertrain: Fuel Trim System Lean Bank 2"
van de week eens bekijken of ik erachter kan komen wat de oorzaak precies was (wat overigens lastig zal worden, aangezien de storing tot nog toe eens in het half jaar optreedt)
Gooi er maar eerst een keer injectorreiniger in en eens de kabelboom van de 2de bank controleren (als ik me niet vergis is de linkercilinderrij als je voor de auto naar de voorruit kijkt), waarschijnlijk ergens een leksignaal. Heeft hij 1 switching of 2 individuele lambasensoren?

[ Voor 66% gewijzigd door Chevy454 op 15-03-2007 11:14 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-11 12:05
hier is weer een 'ik snap het niet en ik vraag het maar gewoon-post'

Lambdasensor zit toch in de kat/uitlaat en de obd scanner gaf toch een LMM probleem? Die zit toch in je luchtinlaattraject?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wuursj schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 14:20:
[...]

Mjah, behalve Toyota blijkbaar. Die hebben een of ander Nippon systeem...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• tozzke

tozzke

aka tozzert

Topicstarter
Chevy454 schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:01:
[...]

Waar lees jij dat :?

[...]

Gooi er maar eerst een keer injectorreiniger in en eens de kabelboom van de 2de bank controleren (als ik me niet vergis is de linkercilinderrij als je voor de auto naar de voorruit kijkt), waarschijnlijk ergens een leksignaal. Heeft hij 1 switching of 2 individuele lambasensoren?
Er zitten 4 lambda/O2 sensoren in mijn wagen

maar dit probleem doet zich vooralsnog dus maar eens in het half jaar voor.... althans eens in het half jaar besluit de computer het storingslampje aan te gooien (heb me laten vertellen dat een fout rustig 10 keer oid kan optreden voordat de computer bepaalt dat het mooi geweest is)

edit:

paar plaatjes ter illustratie wat er zoal mogelijk is:

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/elmscan5usb/1%20(small).jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/elmscan5usb/2%20(small).jpg

Afbeeldingslocatie: http://tozzke.wordt.nl/elmscan5usb/3%20(small).jpg* Koelvloeistoftempsensor lijkt me kapot te zijn aangezien het een koude start was

[ Voor 24% gewijzigd door tozzke op 15-03-2007 17:39 ]

Pagina: 1