Ik heb onlangs een Asus Z53H notebook aangeschaft. Ik ben ZEER tevreden over deze notebook, maar sommige dingen waren toch beduidend minder, met name Windows Vista. Dus ik ben aan de slag gegaan met XP erop zetten als Dual-boot. Toen ik in XP kwam (na install) ontbraken er nogal wat devices hun driver. Na enkele uurtjes met veel pijn en moeite de drivertjes bij elkaar te hebben gezocht, lijkt alles het te doen (op de modem drivers na, maar die heb ik toch niet nodig), op 1 ding na, namelijk mijn front audio.
Ik weet niet echt of het front audio heet, maar het is die headphone port vooraan de laptop. Hij doet het in vista perfect, en in XP doet het geluid over de interne boxen het ook gewoon goed, alleen zodra ik earphones in die port plug komt er niks door die earphones (en in vista dus wel).
Nu heb ik me echt scheel gezocht naar drivers, maar kon nog steeds niks vinden. Momenteel draait de XP install via een sigmaTel driver voor de audio.
De volgende gegevens heb ik kunnen verzamelen via Everest (die mij van belang lijken):
Bij PCI/PnP audio:
Device: SigmaTel STAC9200 @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller
Laptop chipset: Mobile Intel Calistoga-G i940GML
Ik heb al bij mijn volumesettings gekeken, maar ik kan simpelweg NIKS vinden... Iemand een idee?
EDIT: Die modem device is waarschijnlijk ook voor die front audio... Iemand een idee?
Hij heet "modem device on high definition audio bus"
Ik weet niet echt of het front audio heet, maar het is die headphone port vooraan de laptop. Hij doet het in vista perfect, en in XP doet het geluid over de interne boxen het ook gewoon goed, alleen zodra ik earphones in die port plug komt er niks door die earphones (en in vista dus wel).
Nu heb ik me echt scheel gezocht naar drivers, maar kon nog steeds niks vinden. Momenteel draait de XP install via een sigmaTel driver voor de audio.
De volgende gegevens heb ik kunnen verzamelen via Everest (die mij van belang lijken):
Bij PCI/PnP audio:
Device: SigmaTel STAC9200 @ Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller
Laptop chipset: Mobile Intel Calistoga-G i940GML
Ik heb al bij mijn volumesettings gekeken, maar ik kan simpelweg NIKS vinden... Iemand een idee?
EDIT: Die modem device is waarschijnlijk ook voor die front audio... Iemand een idee?
Hij heet "modem device on high definition audio bus"
[ Voor 4% gewijzigd door LiquidT_NL op 04-03-2007 21:20 ]
Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.