[Vista] Kan sommige verbindingen niet maken

Pagina: 1
Acties:

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:39

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Ik heb hier Vista Ultimate 32bit draaien en met heeel veel programma's kan ik niet op internet komen.
Heeft altijd super gewerkt tot gisteren toe. Surfen en online gamen werkt nog wel maar dingen als;

- XFire
- Winamp streams
- Bittorrent clients
- Windows sidebar gadgets

werken gewoon totaal niet meer.

Ik snap er echt helemaal niks van. Verder werken dit soort dingen wel op andere PC's in het netwerk..
Wie helpt mij uit de brandt? :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Woohooo op 04-03-2007 17:32 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

DNS geflushed?

Nieuw ip vanuit je router?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Dit klinkt misschien als een flame, maar gewoon geen Vista gebruiken.
Doe dit pas vanaf SP1, dan weet je zeker dat de meeste problemen en bugs al opgelost zijn ;)
Ik weet niet of Vista dit heeft, maar heb je bij de netwerkverbinding al eens op 'herstellen' gedrukt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

ik heb een soortgelijk probleem, alleen ik kan geen enkel programma die verbinding met internet wil maken gebruiken. alleen internet explorer 64 bit werkt bij mij. bij msn bij het probleem oplossen staat wel een uitroepteken bij dns server. ik heb bij netwerktverbindingen ook al op herstellen gedrukt. maar geen resultaat. ik heb inmiddels alles wel zo'n beetje geprobeerd en ik weet het niet meer wat ik nog kan doen. fouten in het logboek wijzen naar ntdll.dll dus die probeer ik nu te vervangen en ik hoop dat het probleem daarmee is opgelost.
ik hoop ook dat iemand een oplossing heeft voor dit probleem

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Herstellen en opnieuw opstarten heb ik al een aantal keer gedaan.
DNS geflushed? Nogal ver gezocht, op alle andere PC's in het netwerk draait alles nog gewoon normaal..

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Mh

Ben er inmiddels achter wat het probleem is.
Heb gisteren Netlimiter geinstalleerd en om één of andere reden verneukt die heel de netwerk structuur.

Netlimiter eraf en alles werkt weer.

Ik denk dat desgelijke programma's als DU Supercontroller, DU Meter enzo ook dit soort problemen geven.

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Ik heb een soortgelijk probleem: bij mij werkt internet goed, alleen werken de programmaatjes van de Vista sidebar niet: ze maken geen verbinding met internet. Ik weet niet wat ik hier aan kan doen. Iemand een suggestie? Ik heb SP1 geïnstalleerd.

Verdere info:
ik werk met een Vaio laptop van Sony. Deze versie van Vista is gedownload (en dus niet origineel: daar had ik wel recht op toen ik mijn laptop kocht, maar toen ik Vista eindelijk wilde gaan installeren, begon Sony daar ineens geld voor te vragen.... Dus heb ik uiteindelijk zelf maar een versie van gedownload). Over de service van Sony kan ik overigens een heel boek schrijven. Tjonge, wat een vervelende club.

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-01 19:37
Probleem opgelost: ik had in Internet Explorer een proxyserver ingevuld. Dat bleek de aanleiding te zijn van mijn problemen. Proxy uitgezet en probleem opgelost!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Topicstarter
Juist :p
Pagina: 1