Toon posts:

SATA schijf tot 2 maal toe stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Zonet heb ik mij wat nieuwe hardware aangeschaft:
- AMD X2 3800+
- MSI K9N4 Ultra-F
- 1 Gb PC6400 RAM
- Radeon X300SE videokaart
- Western Digital WD2500KS 250Gb

Alles werkt perfect behalve dat de harde schijf herkend wordt. Deze is aangesloten via een SATA data kabel + zo'n verloopstuk vanaf de Molex.
Normaal verwacht je dat deze toch zichtbaar is in de BIOS (Alle SATA controllers staan aan, heb ook de RAID aan gezet achteraf zonder resultaat)
Bij het booten zegt de nVidia boot agent: PXE-E61: Media test failure, check cable

Mijn eerste schijf starte volgens mij fysiek zelfs niet (geen lawaai noch beweging). Deze werd omgeruild en de huidige schijf draait allesinds wel. Hetzelfde liedje: nergens wordt deze schijf herkend, ook niet in windows.

Wat kan hier mis mee zijn? 2 defecte apparaten is toch wel heel toevallig nietwaar?

PS: via de search zag ik dat er wel erg veel problemen zijn met SATA schijven...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doen andere S-ATA apparaten het wel? Wellicht dat naast die eerste disk ook de controller stuk is. En heb je ook de kabels al eens vervangen (en evt de voeding voor het geval die niet genoeg stroom levert).

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Voeding correct?

Geeft ie: niet te weinig/niet te veel voltage?

Heb je de schijf in een andere pc gestoken om 'm eens te testen?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

als die stuk is kan je een losse promise controller erin zetten.
sataII 150 tx2 heet zoiets

Verwijderd

Topicstarter
Net getest met een andere SATA schijf en deze wordt ook niet herkend. De voeding is waarschijnlijk wel OK, komt uit een andere PC.
Als ik test met een andere kabel, dan degene die bij het moederbord zat dan start de PC helemaal niet meer.
In een andere PC doet de schijf het ook niet (wordt niet herkend).

Vermoedelijk zal de controller niet correct meer werken en misschien ook de Harde schijf niet meer?
Vind het allemaal wel heel vreemd...