Toon posts:

X1950XT underclock ?

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Haai Haai ,

Ben nog niet zo lang een trotse bezitter van een Sapphire X1950XT 256MB.
Volgens de specs zou mijn kaart op 625MHz ( GPU ) en 1800MHz ( MEM ) moeten zijn.
Vervolgens gekeken met Ati Tray Tool , en wat ziet mijn oog :

- GPU ( 500MHz )
- MEM ( 600MHz ) = 1200MHz

Dus ik dacht , als ik geen 3d apps doe dat hij deze underclockt ofzo.
Via Ati Tray Tool de FlashOSD ingesteld dat mij mijn gegevens laat zien ( gpu+mem ).
Daarna Oblivion + Quake 4 + FEAR gespeeld , hij blijft op GPU=500 en MEM=1200 staan. :(

Dan is mijn vraag : hoort dit zo of doe ik iets verkeerd ?

Specs :

- DFI LanParty nForce4 Ultra-D
- AMD Athlon64 3200+ @ 2,7GHz
- 1024MB Kingston HyperX3200ULK2/1G
- Creative X-FI ExtremeGamer
- Windows XP Pro + SP2 + volledig up2date
- ATI Omega 3.8.330 ( 7.1 )

Tevens staat er bij mijn hardware een onbekend apparaat.Een beetje gegoogeld en dit blijkt iets
met VIVO te maken op mijn videokaart.
Zowel de Omega als Catalyst maken geen verschil , er blijft een onbekend apparaat staan.

Ik heb wel gezocht op Google en dit Forum maar niks kunnen vinden over mijn probleem.

Iemand ?

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07 10:18

Bejit

Svenska Faderland

Draai gewoon 3Dmark05/06.

Kijk even wat een systeem zoals die van jou moet halen. Als je rond dezelfde score zit, is alles wel snor.

Systeempje

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Kheb net even gegoogled (had je zelf ook kunnen doen ;)) en kwam erachter dat een X1950XT een 2d en 3d modus heeft. Dat je het niet ziet met ATi-Tool komt doordat de kaart heel snel weer overgaat naar de 2d modus als je probeert te kijken naar de snelheden. Je zult de kloksnelheden moeten monitoren met een programma als Rivatuner.

• Greggy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12-2025
met ati tool kunde toch zo een 3d bench starten dan ziede normaal gezien uw clocks wel.

euhm !!!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
anton121 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:03:
Kheb net even gegoogled (had je zelf ook kunnen doen ;)) en kwam erachter dat een X1950XT een 2d en 3d modus heeft. Dat je het niet ziet met ATi-Tool komt doordat de kaart heel snel weer overgaat naar de 2d modus als je probeert te kijken naar de snelheden. Je zult de kloksnelheden moeten monitoren met een programma als Rivatuner.
Inderdaad, op het moment dat je Alt-Tab doet switched hij al naar 2D-modus.

Het beste kun je gewoon even Everest starten, of een 3Dmark laten draaien, dan zie je de verschillende modi.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:24

Cheezus

Luiaard

Hij heeft de OSD (On Screen Display, informatie die je dus tijdens het fullscreen gamen ziet) ingesteld om dit te laten zien.. Dan zou hij dus wel de goede waarden moeten zien.

Maar misschien werkt ati-tool niet helemaal goed met jouw kaart ofzo, als je benchmark scores in orde zijn zou ik me er niet druk om maken.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
primusz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:16:
Hij heeft de OSD (On Screen Display, informatie die je dus tijdens het fullscreen gamen ziet) ingesteld om dit te laten zien.. Dan zou hij dus wel de goede waarden moeten zien.

Maar misschien werkt ati-tool niet helemaal goed met jouw kaart ofzo, als je benchmark scores in orde zijn zou ik me er niet druk om maken.
Een echt OSD komt altijd van je monitor zelf, dus dit is toch een overlay dingetje. Het zou kunnen dat deze focus vraagt, en daarom alsnog de snelheden onderuit schopt.

En ja, het kan dat het fout gaat, daarom raad ik ook aan om Everest (die kan de 2D en beide 3D snelheden uitlezen) of 3Dmark (die leest ook je snelheden uit) te draaien.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Duidelijk geballetje 2D/3D modus dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.