Toon posts:

[Excel] X-as aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me al een tijd niet om een lijngrafiek zo te krijgen als ik zou willen. Ook is het me nog niet gelukt om hier informatie over te vinden met google. Dus misschien dat hier iemand weet hoe dit moet.

Ik heb een lijn grafiek van dagelijkse beurskoersen gemaakt. Standaard verdeeld excel de x-as met 2 maanden. Dus op 1 januari staat een streepje en op 1 maart, etc. Nu wil ik graag dat mijn grafiek zo blijft, alleen dat de x-as speciale gebeurtenissen weergeeft ipv. de standaard verdeling. Bijvoorbeeld op 20 jan. en de volgende op 7 maart, etc. Is dit mogelijk? en zo ja hoe?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

Reptile209

- gers -

Als je voor een Line-grafiek kiest (of bijvoorbeeld een staafdiagram) kan wat je wil wel, maar dan kloppen de afstanden links-rechts tussen je datapunten niet meer. Een andere optie zou kunnen zijn om een scatter grafiek te nemen (ik denk dat je die al hebt) en de x-labels bij de datapunten te laten zetten (Chart options > data labels > x value). Die kan je vervolgens zo positioneren dat ze niet te veel in de weg zitten.

Zo scherp als een voetbal!