[Fedora] unsupported resolutie tijdens boot

Pagina: 1
Acties:

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 11:09
Tijdens de installatie van Fedora Core 6 kom ik in de problemen als Fedora Core 6 opnieuw moet opstarten. Zodra het grafische deel van Fedora Core opstart voor het afronden van de installatie gaat de monitor in standby, omdat de resolutie niet ondersteund wordt. Mijn vraag is dus hoe ik deze resolutie kan aanpassen? staat deze resolutie in xorg.conf? of zit Fedora Core tijdens de laatste stap van de installatie procedure nog niet in X en moet ik de resolutie op een andere manier aanpassen? Zoeken met Google leverde tot dusverre geen resultaat op en ook hier op GOT heb ik nog niemand met een vergelijkbaar probleem gezien...

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Welke resolutie? Die van X, of die van je framebuffer? Ik vermoed je framebuffer; die kan je in grub aanpassen als kernel parameter. Even kijken wat de 'standaard' opties zijn; en daar de vga optie uit smijten.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Start even op in recovery modus.

Ga dan eens kijken in je xorg.conf, daar staan alle 'ondersteunde' resoluties, verwijder dan al die gene die je scherm niet ondersteund.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-02 22:15

SA007

Moderator Tweaking
Hang er voor de install een betere monitor (alsin meer ondersteuning) aan, verander dan de instellingen en hang de andere er weer aan?

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 11:09
een andere monitor is helaas geen optie. ik heb mbv grub de parameter vga=794 aan de kernel doorgegeven en hierdoor veranderd inderdaad de resolutie...alleen niet voor de laatste fase van de setup en dus gaat de monitor nog steeds in standby...misschien toch proberen xorg.conf of grub.conf aan te passen...

in grub.conf staat dus niets mbt resolutie en dat heeft enkel betrekking op het boot gedeelte voordat die setup wizard start.

nu vraag ik me af hoe ik de resolutie voor die setup wizard aanpas....xorg.conf?

[ Voor 25% gewijzigd door chrisO op 06-03-2007 16:06 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

De setup-wizard in Fedora heet 'firstboot'. Het wordt gestart vanuit /etc/rc.d/init.d/firstboot. Dit script kijkt of het al een keert gedraait en start dan /usr/sbin/firstboot. (python script)

Het is mogelijk om 'firstboot' te starten vanaf de console met een '--lowres' optie welke een 640x480 mode gebruikt.

Ook zou je kunnen proberen om eens de 'rhgb' boot-optie in grub te verwijderen. Dit aangezien 'rhgb' zelf X gebruikt en 'firstboot' deze sessie overneemt. Als 'rhgb' niet draait zal het zelf een X-sessie starten.

Tijdens de installatie wordt ook het een en ander in /tmp/ geplaatst. (XConfig.test / X.Log) Misschien daar ook eens kijken?
Pagina: 1