Toon posts:

matig ontvangst draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Om te beginnen, ja.. ik heb de andere topics ook gelezen maar ik kwam er niet uit. Vandaar deze post.

Ik heb gisteren een labtop en een draadloze router gekocht. Deze zijn geinstalleerd en werkt redelijk goed. Met de nadruk op redelijk want ik ben over de ontvangst van het internet signaal niet echt tevreden. Ik zit op een kleine 3 meter van mijn router af en toch heb ik maar 2/3 streepjes ontvangst op mn labtop. Mijn broertje was hier gisteren met zijn labtop en heeft 5 streepjes ontvangst. Dat lijkt er volgens mij meer op.

Ik heb een SMC wbr14-G2 802.11g 54 Mbps draadloze router en een Asus F3 J serie notebook met Windows Vista Premium aan elkaar gekoppeld.
Er zit in deze labtop een ontvanger ingebouwd voor A/B/G Netwerken.

Heeft iemand een tip of een idee hoe ik dit zou kunnen veranderen?

Alvast bedankt!

Maarten

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Goed, je hebt andere topics gelezen, maar waar kwam je niet uit?
Heb je bijv. al geprobeerd een ander kanaal te selecteren voor je draadloze signaal?
Probeer het in eerste instantie eens zonder encryptie, hier gaat meestal al iets aan signaalsterkte mee verloren. Heb je in het energiebeheer van je laptop al gecontroleerd of het draadloze signaal niet wordt afgeknepen om energie te besparen?

Kortom, het is voor ons nu koffiedik kijken om te zien wat je al hebt geprobeerd.
En aangezien er bij mij een Senseo staat tegenwoordig, is koffiedik kijken een stuk lastiger geworden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:12:
Hallo allemaal,

Om te beginnen, ja.. ik heb de andere topics ook gelezen maar ik kwam er niet uit. Vandaar deze post.

Ik heb gisteren een labtop en een draadloze router gekocht. Deze zijn geinstalleerd en werkt redelijk goed. Met de nadruk op redelijk want ik ben over de ontvangst van het internet signaal niet echt tevreden. Ik zit op een kleine 3 meter van mijn router af en toch heb ik maar 2/3 streepjes ontvangst op mn labtop. Mijn broertje was hier gisteren met zijn labtop en heeft 5 streepjes ontvangst. Dat lijkt er volgens mij meer op.

Ik heb een SMC wbr14-G2 802.11g 54 Mbps draadloze router en een Asus F3 J serie notebook met Windows Vista Premium aan elkaar gekoppeld.
Er zit in deze labtop een ontvanger ingebouwd voor A/B/G Netwerken.

Heeft iemand een tip of een idee hoe ik dit zou kunnen veranderen?

Alvast bedankt!

Maarten
1) Groeten is niet nodig, alleen maar overbodig server belasting (en het commentaar zoals ik nu erop ook)

2) die 1e zin is echt zo een zinnetje om jezelf in te dekken, maar daarbij iedereen wel het idee geeft dat je er zelf nog niks aan hebt gedaan

3) ALS je echt al wat heb doorgelezen, kan je dan even posten WAT er allemaal op andere topics wordt verteld en wat het gevolg van al deze acties was?

EDIT; Jij 2/3 en je broertje 5/5? of 5/10? :P
En wat is het gevolg van de ontvangst? Is je internet aantoonbaar langzamer, of gaat het je gewoon om het idee? En zit jij op hetzelfde netwerk als je broertje, of niet misschien op die van je buren?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 15:22 ]

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
idd wissel kanaal
check of er misschien storing kan komendoor een Dect telefoon

update drivers van de draadloze kaart
updat firmware van de router

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het kanaal op auto gezet... de ontvangst blijft hetzelfde.
Ik heb de encriptie op WEP gezet (stond op WPA2/WEP) .. geen verbinding omdat ik in mijn labtop niet kan kiezen voor alleen WEP.
Ik heb in de labtop het energiebestarings tooltje uitgezet.. op accu maximaal presteren en op netstroom maximaal presteren.

Ontvangst blijft 3 van de 5 streepjes... mijn labtop staat nu op ca 0.5 meter van mn router.

Verwijderd

Topicstarter
Hardcore-Maniac schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:21:
idd wissel kanaal
check of er misschien storing kan komendoor een Dect telefoon

update drivers van de draadloze kaart
updat firmware van de router
Ik heb gisteren de labtop en router gekocht.. en ik had gewoon een tijdje vol ontvangst. Er is NIETS aan veranderd en nu werkt t niet meer zoals ik dat graag wil :)

Verwijderd

Topicstarter
mz.... ik zet net mn pda aan en ik zie dat mn pda wel gewoon vol ontvangst heeft van mn netwerk. Ik heb het energie programma al aangepast in vista maar ik heb op kmn labtop maar 3 ontvangst.
Zou er ergens in de standaard software van asus nog iets staan?

heeft iemand daar ervaring mee??

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15
Vista.. ik heb ook een Asus laptop en in XP geeft de meter altijd de juist waarde aan, maar in Vista geeft het metertje altijd 3 streepjes aan, hoe goed of slecht het signaal ook is.

Het is trouwens laptop met een P.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Misschien een wasmachine die in de buurt staat, of andere apparatuur?

Het is trouwens laptop, net labtop... sorry ik moest dit echt melden

Verwijderd

stefan001 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:40:
Misschien een wasmachine die in de buurt staat, of andere apparatuur?

Het is trouwens laptop, net labtop... sorry ik moest dit echt melden
en het is niet en niet net

Maar nogmaals; heb je verbindingsproblemen echt of gaat het meer om het idee?

Verwijderd

Topicstarter
oke... ja.. nu vallen de puzzeltjes wel in elkaar... mn broertje draait XP en ik vista.. en mn pda geeft ook vol aan.. :) dan zou het maar zo daar aan kunnen liggen....

Verwijderd

Topicstarter
totaal geen verbindingsproblemen.. meer het idee dat er maar 3 van de 5 streepjes worden weergegeven...

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:15
Anders moet je even bij Netwerkcentrum kijken wat bij signaalsterkte staat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 18:00:
totaal geen verbindingsproblemen.. meer het idee dat er maar 3 van de 5 streepjes worden weergegeven...
Alsof streepjes alles zeggen. Download dan eens een file en zie eens hoe snel dat binnenkomt ;) Als het gewoon maxspeed binnenkomt is er toch niks aan de hand ? Testen, het is tweakers.net hier, niet gelijk conclusie's trekken :)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 17:42:
[...]

en het is niet en niet net
Je hebt helemaal gelijk, mijn eerste spelfout op GoT is een feit :+
Geef toe, er zit een verschil tussen irritante structurele spelfouten en het een keer niet goed indrukken van de i.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie adviezen.
ik kan echter nu ff niets doen daar in ik weer een week in dienst zit.
Als ik dit weekend thuis ben kijk ik er ff naar.

Nogmaals bedankt!
Pagina: 1