CMS voor ouders

Pagina: 1
Acties:
  • 254 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Laurens-R
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo allemaal,

Weet iemand een CMS die ook geschikt is voor m'n vader? M'n vader is in de fases 'Waarom werkt/kan dit niet gewoon' en 'Ik wil gewoon dat dit kan' gekomen. Ik dacht een goede zet te doen met joomla. Ik had al wat ingewikkelde items er uit gesloopt zodat hij het niet al te moeilijk zou hebben. Helaas, het mocht niet baten. De WYSIWYG editor drijft hem af en toe tot waanzin... en uitleggen dat in een webomgeving alles niet zo gemakkelijk is te realiseren, als in een native applicatie (lees: Word, etc) komt niet echt bepaald goed over.

Daarom mijn vraag: is er een CMS die 50+ proof is. :z

Ik wordt gek van al dat gemopper 8)7

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Text only geen optie? Das zeker 50+ proof

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Als iemand niet met een simpele WYSIWYG editor om kan gaan, dan denk ik dat er maar weinig gaat lukken :) . Ik zou een simpel weblog neerzetten met amper opties, of een blogger account voor 'em aanmaken o.i.d., en hem vertellen dat dat [verzoek] niet kán.

DM!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02

Human Bobby

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:30
Of gebruik iets als TinyMCE met een beperkt aantal knoppen. Daar bouw je dan iets simpels omheen en dan krijg je bijv. zoiets. Simpel maar doeltreffend :).

[ Voor 5% gewijzigd door Icey op 04-03-2007 14:16 ]

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Zel maak ik gebruik van www.websitebaker.org, ik heb het goed kunnen implementeren waarbij ouderen het systeem beheren (lees: historische vereniging). Persoonlijk vind ik dit een zeer goed behapbaar CMS en kleinschaliger dan Joomla.

Maarja men moet wel beseffen dat WYSIWYG editors zijn nu eenmaal anders zijn dan Word. Net zoals copy pasten vanuit een word-document ranzige code oplevert.

-

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Hint: je pa kan de tekst opmaken in Word en die gewoon plakken in TinyMCE.
Wil hij ook plaatjes erbij? Installeer TinyFCK.
Knikker alle overbodige dingen uit TinyFCK/TinyMCE.

Let wel, Joomla! is nu niet echt een heel erg makkelijk systeem en zeker niet geschikt voor een 50+.
Als schrijver aan de voorkant gaat het nog wel (hij struikelt niet over het submitten van artikelen?)
Wat je ook kan doen is een admin gedeelte met login in dezelfde style als de site en daarin de editor hangen.
Lekker simpel en erg straight forward. Vraagt wel wat programmeer werk :)

• Laurens-R
Nou het probleem is idd niet zozeer het feit dat hij niet kan omgaan met WYSIWYG, maar eerder met het feit dat veel van die editors in een webomgeving nogal wat kuren vertonen, indien je niet exact opvolgt hoe bepaalde dingen moeten gebeuren.

Copy-pasten is idd ook nog zo'n probleem.

TinyMCE is een optie, maar er moeten wel plaatjes ingevoegd kunnen worden (vandaar WYSIWYG)

edit: Ik zal eens even naar TinyFCK kijken :D

[ Voor 6% gewijzigd door Laurens-R op 04-03-2007 14:23 ]

• Arie Kanarie
  • Laatst online: 12-07-2023
Bij de FCK-editor (dat is alleen een WYSIWYG editor) zit wel een makkelijke knop 'paste from Word'. Die stript al een hoop dingen waardoor het er best goed uitziet. Moet je nog wel los je plaatjes invoegen.

-

• Laurens-R
Ok de TinyFCK editor blijkt 50+ bestendig te zijn :D

Ik heb ook front-end edit aangezet in joomla. Al een hele vooruitgang qua navigatie bij het editen...

Kan ik toch nog van m'n zondag genieten... :z

... en alles wat ik nu typ kan hij toch niet lezen, want hij kan z'n rolstoel toch niet omdraaien :+

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

In Office 2007 zit een blog functie, zoek een CMS die met die API om kan gaan en je hebt een makkelijk aan te passen website :)

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Verwijderd

Denk eens aan Contribute van Macromedia/Adobe. Net alsof je zit te typen in een webpagina, knopje "publish" en klaar.

Verwijderd

wordpress... walk in the park

• Laurens-R
Allen dank voor uw reactie.... het probleem is al opgelost voor m'n vader. Zoals ik al zei; de TinyFCK editor doet prima z'n werk in Joomla!

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 22:30

Zerora

Ik Henk 'm!

Als WYSISWYG nu niet een optie is, kun je altijd nog Rich Text editor overwegen.
Dan kan er gewoon gecopy-paste worden vanuit Word.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1