[civilization] hoe zit dat nou....

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb vroeger op mijn Amiga altijd heel veel civilization gespeeld.

Op een gegeven moment kocht ik dit spel ook voor mijn pc (civilization en civilization 2).

Maar nu heb ik ook beslag kunnen leggen op Civilization Call to Power, maar die is heel anders dan zijn voorgangers.

Heeft iemand enig idee of er nog gewerkt wordt aan een nieuwe versie van Civilization (van Microprose??).

De site van Microprose is nu trouwens onbereikbaar...

DPLuS!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phew, ik weet 't URL echt niet meer, maar de originele maker van civ1 en 2 is nu met een nieuw spel voor kinderen bezig, wat lijkt op de originele civilisation, maar dan met dino's... niet echt iets voor de die-hard ex-civ-speler dus ;)

wel jammer, maar aan civ2 viel weinig meer te verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-04 12:56

FoolZero

Freedom of speech...

Als je een die hard GoD-game player bent, dan is Sid Meier's (juist ja, die van Civ en Civ II :)) Alpha Centauri misschien een leuk uitstapje voor je. Overigens zag ik een jaar geleden ook een multiplayer van Civ II op het net, dat was gewoon freeware en te gebruiken op een LAN :9
Mare Civ III ? Nee ik ben bang van niet... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online
Na wat research op het net kwam ik uit op deze site:

http://www.firaxis.com/civ3/

Deze site zegt ons dat Sid Meier bezig is met versie 3 van het spel Civilization...

Als ik kijk naar de chronologie van het spel, zou het zo moeten kloppen (commentaar graag :) ) :

-1995(?): Sid Meier's Civilization 1 uitgebracht door Microprose

-1996: Sid Meier's Civilization 2 wederom uitgebracht door Microprose...

-In 1996 volgden ook nog: Civilization 2 Scenario's en Civilization 2 MultiPlayer Gold Edition
edit:
en Test Of Time
...

-1998(?): Activision (Activision) brengt Civilization Call to Power uit...
(Waarom MicroProse niet verder is gegaan met het verder ontwikkelen van Civ is me een raadsel gebleven...)

-2000: Op http://www.firaxis.com/civ3/ is te lezen dat Sid Meier van plan is versie 3 van één van de meest succesvolste strategy-games uit te brengen, maar wanneer........

Uit alle commentaar dat ik tot nu toe gelezen heb, blijkt dat Civ 2 Multiplayer Gold het beste spel blijkt te zijn uit de civ-serie....

btw: op http://support.microprose.com/ kun je de patches voor Civilization downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Ik dacht dat goeie ouwe Sid gewoon met Civ III bezig was hoor of is de ontwikkeling al gestopt?

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online
Zover ik weet zijn ze nog bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(ohja, sid meier:))

http://www.firaxis.com/dinosaurs/

gevonden :):)

en idd, de multiplayer versie van civ2 was super.

--

ahh, in z'n diary gelezen dat hij tijdelijk is gestopt met de dino's, en nu al z'n aandacht geeft aan een nieuw spel én civIII:
Then, a couple of months ago, I was inspired by a new idea on a completely different topic. I built a really fun prototype and well, what can I say - this new project took hold! So I have decided to set aside Dinos for a while to work on this new idea, as well as devoting my attention to CivIII.
Afbeeldingslocatie: http://www.firaxis.com/dinosaurs/Images/Main/Sidsig.gif
z'n handtekening! printûh! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zou inderdaad een CivIII komen. Wat activision maakt is Call to Power.

Als ik me niet vergis, dan komt CivIII ergens in oktober uit (ik meen me dat van zo'n lijstej te herinneren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Moraal van het verhaal is, dus dat ik vanaf october dit jaar weer een maand lang met minimale uren aan slaap doorbreng, me ziek meld voor mijn werk, sociaal naar de filisteinen ga en de pizzabezorger mijn huissleutel geef, zodat ik niet meer helemaal naar de deur hoef te lopen. Dem joe Sid...:( Dankzij deze man verspil ik gewoon te veel tijd aan het spelen van computergames :)
Overigens heeft hij dus wel bewezen, dat je geen 34324GB aan geheugen op je met 32 processoren uitgerustte videokaart hoef te hebben om een goed spel te kunnen spelen! :)

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoekieLeeuw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

LoekieLeeuw

Finishing move: Batista Bomb

(overleden)
Op maandag 05 februari 2001 17:15 schreef FoolZero het volgende:
Moraal van het verhaal is, dus dat ik vanaf october dit jaar weer een maand lang met minimale uren aan slaap doorbreng, me ziek meld voor mijn werk, sociaal naar de filisteinen ga en de pizzabezorger mijn huissleutel geef, zodat ik niet meer helemaal naar de deur hoef te lopen. Dem joe Sid...:( Dankzij deze man verspil ik gewoon te veel tijd aan het spelen van computergames :)
Overigens heeft hij dus wel bewezen, dat je geen 34324GB aan geheugen op je met 32 processoren uitgerustte videokaart hoef te hebben om een goed spel te kunnen spelen! :)
Dit klinkt mij heel bekend in de oren... :)

Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:00
Je vergeet je koffie/caffeine infuus :) ;)

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaas
  • Niet online
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand of er ooit een vervolg op Colonizition is gekomen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

sociaal naar de filisteinen ga
Geen opvoeding in de kerk gehad zeker? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

OK, OK betrapt... Ik heb me idd laten inspireren door een posting over de game Alice, maar geloof me het is (op het pizzaverhaal na dan) echt waar.
Week 52 1998 heb ik 7 uur nachtrust gehad... Dat is volgens mij niet voldoende, maar dat was dan ook echt het uiterste. 1 januari 1999 heb ik dan ook echt het klokkie twee keer rond geslapen (24 uur dus...;))

Hmmmm, eigenlijk wel efficient 31 uur in 1 week slapen en je bent weer de man! :)

Mare ff weer on topic? Zouden ze nu internet play hebben toegevoegd? En zo ja hoe dan? Het lijkt me namelijk wel erg :9~ om gewoon aan een game mee te doen, die langer dan 6 maanden duurt! :D
Dan moeten ze ook een one-night variant d'r inbouwen, zodat de 'snelle' spelers ook met de multiplay aan hun trekken kunnen komen! :)
Hmmm ik ga denk ik ff die gasten een mailtje sturen...

Heal the internet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DPLuS
  • Niet online
Op maandag 05 februari 2001 17:58 schreef Kaas het volgende:
Misschien een beetje off-topic, maar weet iemand of er ooit een vervolg op Colonizition is gekomen??
Nee, nooit een vervolg op geweest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaiusBertus
  • Laatst online: 25-07-2022

GaiusBertus

aka Gajes

Over vervolgen gesproken, ik wil altijd nog eens een vervolg op Master of Magic, dat was ook een turn based spel geinspireerd door Civ. Ooit zijn ze aan MoM2 begonnen maar toch gestopt en verder gaan werken aan Master of Orion 3 (ook cool :)).

Maar Civ 2 blijft het allerbeste, perfect uitgebalanceerd en ook makkelijk te editten.
Wat is eigenlijk jullie hoogst behaalde percentage? (Van mij: 181% op prince). Ik ken echter een echte civ 2 gast die iets van 570% procent op emperor heeft gehaald :)

Yeah well, that's just, ya know, like, your opinion, man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:43

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

Misschien een idee om eens met een psycho therapeut te praten?? Die kan je missschien wel helpen, met je CIV-stoornis?!}:O

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

Pagina: 1