Toon posts:

Acer Aspire 5023 valt uit bij instalatie windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Heb sinds vorig jaar maart een Acer Aspire 5023 WLMi. Aan t begin niets mis mee, totdat ik windows xp er opnieuw wou opzetten, omdat een pc nou eenmaal in de loop der tijd traag word. Ook kon ik niet meer branden, ik dacht dat het software matig probleem zou zijn maar dat bleek achteraf ook aan de hardware te liggen.

Ik probeer het met mijn xp pro cd, valt de laptop uit alsof ie te warm word, nadat ie alles voor de instalatie geladen heeft. Na nog 2x proberen was ik overtuigd dat het zo niet ging werken, dus maar netjes de acer recovery cd pakken en die proberen. Weer hetzelfde probleem.

Reparatie 1:
Dus laptop opgestuurd, na een paar dagen was ie weer terug, met de melding dat ze em gechecked hadden en dat er niets aan de hand was. Ik probeer windows te instaleren via beide manieren(xp cd en acer recovery cd), weer valt ie uit, op dezelfde manier als eerst.

Reparatie 2:
Dus ik besluit nog een keer mijn laptop voor een week kwijt te zijn in de hoop dat het dan wel gefixed is. Na een week met smart gewacht te hebben is ie eindelijk weer thuis. DVD-RW vervangen en alles schoongemaakt. Ik probeerde windows via xp cd te instaleren, nu wel resultaat en hij draaide weer! Helaas zijn er mensen geweest die dachten dat de laptop er wel tegen kon als er gegooid mee zou worden, want de achterkant was kapot. Netwerkpoort en usb poort aan de achterzijde niet meer bruikbaar.

Reparatie 3:
Dus nog maar een keer opsturen. Voor de duidelijkheid, er zat iedere keer maar een paar dagen tussen dat ik mijn laptop even thuis had. Na weer een week gewacht te hebben was ie weer terug. Niet helemaal zoals ik gehoopt had, beeldscherm kraakt nog steeds bij het open en dicht doen, speling in de rand rond mijn toetsenbord, sommige toetsen maken ineens een heel raar geluid, en er rammelt wat binnen in mijn laptop, maar omdat ik em nu toch echt wel nodig had ivm met school besloot ik em toch maar niet weer op te sturen.

Nu:
Zo'n 3 maanden later is het zelfde probleem weer terug, kan weer geen dvd's branden en cd's branden en mijn laptop valt weer uit bij de instalatie. Ook maakt de laptop enorm veel herrie, nu weet ik niet of dat altijd zo geweest is, of dat dat van de laatste tijd is, maar volgens mij heb ik daar vroeger nooit last van gehad. Nu hoorde ik dat er bij de derde keer dat je je laptop voor hetzelfde probleem opstuurd een nieuwe mag eisen.

- Geld dit ook voor Acer?
- Geld dit wel als de derde keer dat ik de laptop voor hetzelfde probleem opstuur?
- Weet iemand eventueel een andere oplossing om dmv instellings wijzegingen in de bios toch normaal windows te kunnen instaleren?

Kortom:
- Acer Aspire 5023 WLMi
- Laptop valt ineens uit na het laden van de benodigde bestanden voor de windows instalatie
- Al 2 keer eerder weggeweest voor hetzelfde probleem
- Hetzelfde probleem weer

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Lukt de installatie of preinstall terugzetten wel als je de setupfiles naar de harde schijf kopieert en het geheel daarvanaf doet? Dan weet je of het aan de hitteontwikkeling van de DVD-drive ligt.

Wat bedoel je met gooien en achterkant kapot? Heb je onverantwoordelijke huis- of klasgenoten of zo, of moet dit bij Acer gebeurt zijn? :? Indien het laatste dan had je gelijk moeten klagen.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 14:17 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Dat laatste was iig het geval kan ik melden. Na de RMA was hij kapot terug, dus is dan ook direct weer retour gestuurd. Bij UPS zullen ze het oer oude hollandse "Laptop Werpen" wel leuk vinden :+. Echter lijkt me het verder niet dat het aan de warmte ontwikkeling licht. In het begin deed hij het en er is wel vaker geëxperimenteerd met oa Vista x64 Beta 2 en dat ging prima. Het is meer een defect na een bepaalde tijd. Ik weet wel dat er bepaalde brakke DVD-fikkers zijn in laptop wereld. Echter lijkt me dat dat defect al lang zou zijn moeten geconstateerd en bij de eerste RMA zou moeten zijn vervangen door een goede brander waar de bugs uit zijn mits dit het geval zou zijn.

Voor de tweakerts verder hier:
Nee ik heb geen glazen bol, de TS woont een paar huizen verderop :+

@ TS, iig wel op tijd RMA-en ivm garantie..

Verwijderd

Topicstarter
Hij valt uit als je moet kiezen welke hardeschijf je em wil en of je wil formateren e.d., na ongeveer 1 minuut in die fase. Het rare is als ik een tijd heb zitten gamen of een dvdtje kijk, dan valt ie niet uit, maar als ik windows probeer te instaleren wel :S

Verwijderd

Topicstarter
Net 20 minuten in de wacht gestaan bij acer helpdesk, om laptop op te laten halen. Dus niet alleen de producten van acer zijn slecht, de service dus ook!!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
20 minuten is nou niet echt lang te noemen, vooral niet voor na vieren IMHO. Er zijn helpdesks waar je standaard zo'n 20 minuten wacht voordat je uberhaupt wordt geholpen. Ik moet wel toegeven dat helpdesks nog steeds veel te duur zijn en dat je er veel te lang moet wachtten!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
[sarcasme]
Tsja, kan Acer het helpen dat er zoveel laptops kapot gaan? :+
[/sarcasme]

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 05-03-2007 20:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
20 minuten is lang hoor!! Als je 20 minuten naar 1 hetzelfde KUT NUMMER! moet luisteren...:S
Anyway, broer zal morgen als ik op school ben weer even bellen en dan kijken wat ie kan regelen. Hoop op geld terug, hoewel ik die kans klein schat, maar wil iig nieuwe laptop. Wil deze niet weer terug!!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 22:48 ]

Pagina: 1