Ik heb in nov2006 een nieuw stil systeem samengesteld voor oa microfoon opnames ( en een spelletje af en toe )
specs :cpu intel E6600 met scythe ninja ,asus p5b-E plus,2x1G kingston pc4200 ,
gpu gigabyte 7600gt passief ;emu 1616pci geluid /( was dmxfire 2496)
samsung spinpoint T ,samsung sata dvdrw
antec p150 met neo-he 430 psu
Alles werkt prima en onhoorbaar ,alleen een vreemd verschijnsel:
Een hoge aanhoudende piep toon uit de voeding gelijk bij het aanzetten en het houdt niet op.
Dit gebeurt niet altijd , ong. 6 van de 10 keer .
Wat gedaan :getest met andere voedingen :nexus500 ,oude zalman 300 en een noname psu: geen piep
Leverancier ( azerty) gemaild: stuur de voeding op en we gaan hem testen,
resultaat : wij horen niets - voeding terug .
Antec gemaild : voeding hoort niet te piepen ; rma ; nwe antec voeding ; nog steeds piep
weer rma ; 3e antec voeding weer piepen.
Ik had al wat gelezen over piepen bij de neo-he 430 dus icm eerdere bevindingen met andere voedingen heb ik een nieuwe voeding besteld bij azerty :
corsair 520 (= seasonic s12 maar dan modulair )
Vriend van me heeft ook zo'n voeding icm met bijna hetzelfde systeem ; hij heeft asus p5b en geen probleem
Ik stop de Corsair erin en wat denk je : piepen als een gek.
Ondertussen was ook m'n pci geluidskaart dmx fire 2496 overleden (ik dacht dat dat door het vele geklooi was gekomen omdat je bij de antec p150 het moederbord los moet halen om de psu te verwijderen )
Vanochtend nogmaals getest div voedingen op kaal mobo met alleen cpu en ram en 24pin mobo-kabel en 4/8 pin eps -kabel nu piepen alle voedingen ; de nexus bleef zelfs piepen toen alle kabels los waren ( ? ?).
Vraag ( titel ) kan het asus mobo hier de oorzaak van zijn en zo ja hoe kan dat ?
Heeft dit mobo misschen ook de geluidskaart gesloopt ?
werner
specs :cpu intel E6600 met scythe ninja ,asus p5b-E plus,2x1G kingston pc4200 ,
gpu gigabyte 7600gt passief ;emu 1616pci geluid /( was dmxfire 2496)
samsung spinpoint T ,samsung sata dvdrw
antec p150 met neo-he 430 psu
Alles werkt prima en onhoorbaar ,alleen een vreemd verschijnsel:
Een hoge aanhoudende piep toon uit de voeding gelijk bij het aanzetten en het houdt niet op.
Dit gebeurt niet altijd , ong. 6 van de 10 keer .
Wat gedaan :getest met andere voedingen :nexus500 ,oude zalman 300 en een noname psu: geen piep
Leverancier ( azerty) gemaild: stuur de voeding op en we gaan hem testen,
resultaat : wij horen niets - voeding terug .
Antec gemaild : voeding hoort niet te piepen ; rma ; nwe antec voeding ; nog steeds piep
weer rma ; 3e antec voeding weer piepen.
Ik had al wat gelezen over piepen bij de neo-he 430 dus icm eerdere bevindingen met andere voedingen heb ik een nieuwe voeding besteld bij azerty :
corsair 520 (= seasonic s12 maar dan modulair )
Vriend van me heeft ook zo'n voeding icm met bijna hetzelfde systeem ; hij heeft asus p5b en geen probleem
Ik stop de Corsair erin en wat denk je : piepen als een gek.
Ondertussen was ook m'n pci geluidskaart dmx fire 2496 overleden (ik dacht dat dat door het vele geklooi was gekomen omdat je bij de antec p150 het moederbord los moet halen om de psu te verwijderen )
Vanochtend nogmaals getest div voedingen op kaal mobo met alleen cpu en ram en 24pin mobo-kabel en 4/8 pin eps -kabel nu piepen alle voedingen ; de nexus bleef zelfs piepen toen alle kabels los waren ( ? ?).
Vraag ( titel ) kan het asus mobo hier de oorzaak van zijn en zo ja hoe kan dat ?
Heeft dit mobo misschen ook de geluidskaart gesloopt ?
werner