bizar TV probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Beste tweakers,
Ik heb een heel vreemd probleem met mijn Plasma tv.
Het gaat hier om een Innowert 42" PlasmaTV.

Als ik de TV wil gebruiken als tv via de COAX, krijg ik roze/groen gestreept beeld.
Dit geldt ook voor Video-in/S-Video in. Als ik de DVD speler (Harman/Kardon 27) wil gebruiken, krijg ik ook datzelfde beeld maar op 4:3 formaat. wat betekend dat er wel een signaal naar de tv wordt gestuurd.
1 ding dat WEL werkt, is vreemd genoeg de X-Box 360 via de Composite aansluiting. Dat is het enige apparaat dat werkt.
Ik heb ook uiteraard alles op een andere tv geprobeerd, op een conventionele TV, daar werkt wel alles op, dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb daarom nog een TV kunnen krijgen, en deze heeft precies hetzelfde probleem. Dus het ligt zeer waarschijnlijk aan iets in mijn huis en niet aan de tv.

Er is mij verteld dat het iets te maken kan hebben met stroom settings. Aangezien composite amerikaans is en de rest europees.

Heeft iemand enig idee hoe ik dat kan oplossen!?!?

Verwijderd

Ik heb ook zoiets gehad met een plasma Myrica van Fujitsu-Siemen": bleek mijn scart er niet goed in te zitten....vandaar dat de componenent-aansluiting geen problemen geeft

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-02 12:47

SeatRider

Hips don't lie

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:42:
Ik heb ook zoiets gehad met een plasma Myrica van Fujitsu-Siemen": bleek mijn scart er niet goed in te zitten....vandaar dat de componenent-aansluiting geen problemen geeft
De TS heeft het over composiet, niet component.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Dan zou ik eens kijken naar het aantal hertz waarop je hem hebt ingesteld. Dat moet 50Hz zijn, wellicht staat dit op 60?
Er is mij verteld dat het iets te maken kan hebben met stroom settings. Aangezien composite amerikaans is en de rest europees.
Composite is wereldwijd overal hetzelfde, gewoon een standaard voor analoge video. Deze kan dus zowel NTSC als PAL doorsturen.
Je kan natuurlijk ook nog eens een ander touwtje proberen :)

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Heuving
Roland schreef op zondag 04 maart 2007 @ 16:52:
Dan zou ik eens kijken naar het aantal hertz waarop je hem hebt ingesteld. Dat moet 50Hz zijn, wellicht staat dit op 60?

[...]

Composite is wereldwijd overal hetzelfde, gewoon een standaard voor analoge video. Deze kan dus zowel NTSC als PAL doorsturen.
Je kan natuurlijk ook nog eens een ander touwtje proberen :)
Moet ik even zoeken waar ik die Hz. waarde kan veranderen.
Ik ben het niet tegengekomen in het menu.

• Heuving
Ik heb geen Hz. instel mogelijkheid gevonden helaas.

Ik heb ook de tv op meerdere stroom aansluitingen geprobeerd. ook zonder succes.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Dit klinkt als NTSC versus PAL signaal. Dit probleem had je vroeger ook op de PC als je hem aan een videorecorder koppelde. Alleen Composite werkte dan.
SVIDEO / SCART gaf dan problemen.
Of je hebt last van iets dat lijkt op het AT versus NVIDIA probleem , namelijk de afwijkende signalen op de pootjes van SVIDEO of SCART om eigen merkt te beschermen.

Maar ik zou zoeken naar het ontvangst sinaal in de TV of deze toevallig op NTSC staat.

Stuur je de TV via composite 1x Tulp aan met je XBOX 360 ? Bedoel je idd niet Component 3x tulp
Ik bedoel de laaste is gescheiden kleursignalen en universeel en van beste kwaliteit.

[ Voor 17% gewijzigd door redyak op 05-03-2007 16:41 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Heuving
redyak schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:38:
Dit klinkt als NTSC versus PAL signaal. Dit probleem had je vroeger ook op de PC als je hem aan een videorecorder koppelde. Alleen Composite werkte dan.
SVIDEO / SCART gaf dan problemen.
Of je hebt last van iets dat lijkt op het AT versus NVIDIA probleem , namelijk de afwijkende signalen op de pootjes van SVIDEO of SCART om eigen merkt te beschermen.

Maar ik zou zoeken naar het ontvangst sinaal in de TV of deze toevallig op NTSC staat.

Stuur je de TV via composite 1x Tulp aan met je XBOX 360 ? Bedoel je idd niet Component 3x tulp
Ik bedoel de laaste is gescheiden kleursignalen en universeel en van beste kwaliteit.
ik heb mn XBox 360 aagesloten via die rood/groen/blauw steker inderdaad.

Net nog gebeld met een electronica reperatie zaak hier in Zoetermeer. Die wist niet wat het kon zijn en rade me een externe Tuner aan. (Samsung HDTV tuner).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heuving schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:01:
[...]

ik heb mn XBox 360 aagesloten via die rood/groen/blauw steker inderdaad.

Net nog gebeld met een electronica reperatie zaak hier in Zoetermeer. Die wist niet wat het kon zijn en rade me een externe Tuner aan. (Samsung HDTV tuner).
Lol, een probleem niet kunnen fixen en meteen een dure externe tuner aansmeren? 8)7

PS. werkt de VGA/HDMI aansluiting wél?

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 05-03-2007 17:18 ]

• Heuving
Fairy schreef op maandag 05 maart 2007 @ 17:18:
[...]

Lol, een probleem niet kunnen fixen en meteen een dure externe tuner aansmeren? 8)7

PS. werkt de VGA/HDMI aansluiting wél?
yep, VGA, HDMI/DVI werken wel.

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 15:49

redyak

Try and Fail

Alles wat werkt zijn dus designalen die of enkelvoudig zijn of die zelf hun codering afsturen.
Dus je probleem is de kleurensignalen over combi inputs. Dus Scart en Svideo
Wat je nog kan proberen is een dvd speler met een Full Scart (alles bedraad en dat testen) en/of met scart met svideo input (zo'n met schakelaar)
Maar ik denk dat je het volledige menu van de TV moet doorakkeren om een NTSC/PAL signaal te vinden.

En dat advies is dan wel goed alleen het kost 100 euro decoder + 30 euro casema card.

[ Voor 9% gewijzigd door redyak op 05-03-2007 23:33 ]

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
redyak schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:32:
Alles wat werkt zijn dus designalen die of enkelvoudig zijn of die zelf hun codering afsturen.
Dus je probleem is de kleurensignalen over combi inputs. Dus Scart en Svideo
Wat je nog kan proberen is een dvd speler met een Full Scart (alles bedraad en dat testen) en/of met scart met svideo input (zo'n met schakelaar)
Maar ik denk dat je het volledige menu van de TV moet doorakkeren om een NTSC/PAL signaal te vinden.

En dat advies is dan wel goed alleen het kost 100 euro decoder + 30 euro casema card.
De settings voor NTSC en PAl zijn niet zo te vinden. Kijk even of per ongeluk niet in het menu het land is veranderd voor de tuner, want aan de hand daarvan bepaald de TV of hij NTSC of PAl binnen krijgt. Als het land netjes op Nederland staat, heb je denk ik een software probleem.

• Heuving
Wolfjemidas schreef op maandag 05 maart 2007 @ 23:40:
[...]

De settings voor NTSC en PAl zijn niet zo te vinden. Kijk even of per ongeluk niet in het menu het land is veranderd voor de tuner, want aan de hand daarvan bepaald de TV of hij NTSC of PAl binnen krijgt. Als het land netjes op Nederland staat, heb je denk ik een software probleem.
Tuner staat netjes op NL. Heb ook andere land instellingen geprobeerd, zonder succes.
Ook dingen als SCART/S-Video geprobeerd.

Ik ga zometeen maar even kijken bij de mediamarkt voor iets van een kastje waar je diverse dingen in kan doen, en Component/VGA uitgang hebt.

• DoctorV64
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:29

DoctorV64

Cosmopoliet

Staan je apparaten die op je plasma staan aangesloten allemaal (helemaal) uit of op een standby stand waarbij er toch nog een signaal wordt afgegeven?

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Heuving schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:31:
[...]

Tuner staat netjes op NL. Heb ook andere land instellingen geprobeerd, zonder succes.
Ook dingen als SCART/S-Video geprobeerd.

Ik ga zometeen maar even kijken bij de mediamarkt voor iets van een kastje waar je diverse dingen in kan doen, en Component/VGA uitgang hebt.
Heb je geen garantie meer dan?
Pagina: 1