Site van de fabrikant:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=628
Doel van dit topic
Het doel van dit topic is om meningen, tips en/of ervaringen te delen over de MSI M677. De laptop is inmiddels niet meer te koop, maar toch zullen er redelijk wat mensen zijn die deze laptop nog op het laatste moment hebben kunnen bemachtigen.
De M677 specificaties
De gewone M677 is verkrijgbaar in zwart en zilver. Tevens is er ook een Crystal Edition beschikbaar. De specificaties van de/mijn laptop:
Processor: AMD® Mobile Processor Turion64x2 TL-52 1.6 GHz
Chipset: nVidia GeForce 6100
Geheugen: 1x 1024 MB, maximaal 2GB
Scherm: 15.4" WXGA(1280 X 800)
Video kaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harde schijf: 100 GB @ 5400 rpm (C = 30GB, D = 60+ GB)
(ingebouwde) Webcam: 1.3 Mega Pixel
Bluetooth
(ingebouwde microfoon)
Poorten: 4x USB, LAN, DVI port, (gedeelde) koptelefoon/microfoon, TV-out Poort X 1 (S-Video)
Accu: Standaard werd er een 6cell 4200mAh meegeleverd
De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee
http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=628
Het toetsenbord
Standaard keyboard met een ingebouwde keypad.
Via de Fn knop (welke helemaal linksonderaan zit, links van de Ctrl) zijn via het de toetsencombinaties het volgende mogelijk:
Fn + F2 = Traceren van meerdere beeldschermen (mocht je een extern scherm hebben (Dank U Jeroen & CLB)
Fn + F3 = Touchpad uitschakelen/inschakelen
Fn + F4 = Helderheid scherm verlagen
Fn + F5 = Helderheid scherm verhogen
Fn + F7 = Geluid zachter
Fn + F8 = Geluid harder
Fn + F9 = Geluid uitschakelen / inschakelen
Fn + F12 = Slaapstand
Fn + PgUp = Home
Fn + PgDn = End
Extra
MSI maakt gebruik van een update website, waar je kan komen via C:\Program Files\MSI\Live Update 3\MSI.htm
Als je de M677 nieuw hebt zal je naar deze website moeten gaan om eventueel nieuwe drivers te verkrijgen + BlueSoleil programma dat wordt gebruikt voor Bluetooth
3DMark05 test
Image Quality / Filtering / Graphs:
1280 x 800 resolutie (ipv 1024 x 768)
met die instellingen en alle feature tests.. Kijken wat er uit komt
OVERIGE INFORMATIE UIT EXCEL FILE:
Screenshot van WMinfo:
http://img.photobucket.com/albums/v621/Denniswerf/System.jpg
Nog wat vragen uit vorige topic die om de M677 ging
Options - Video Capture Filter
dan kan je daar "Beeld kantelen" aanzetten
Ik heb er 2gig in zitten (PC-5300) en met mijn M677 is de totalscore 4.5
CPU - 4.6
Memory (RAM) - 5.5
Graphics - 5.2
Gaming Graphics - 4.9
Primary Harddisk - 4.5
Weet iemand hoe je bij de MSI die toetsen helemaal rechtsboven in instelt? (naast de power knop)?
De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee. Als iemand manieren weet (als hij mobiel wordt gebruikt wordt er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van internet/office dus wordt het systeem niet zwaar belast) om dit te verlengen, kan je mij dit dan even laten weten? :-)
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=628
Doel van dit topic
Het doel van dit topic is om meningen, tips en/of ervaringen te delen over de MSI M677. De laptop is inmiddels niet meer te koop, maar toch zullen er redelijk wat mensen zijn die deze laptop nog op het laatste moment hebben kunnen bemachtigen.
De M677 specificaties
De gewone M677 is verkrijgbaar in zwart en zilver. Tevens is er ook een Crystal Edition beschikbaar. De specificaties van de/mijn laptop:
Processor: AMD® Mobile Processor Turion64x2 TL-52 1.6 GHz
Chipset: nVidia GeForce 6100
Geheugen: 1x 1024 MB, maximaal 2GB
Scherm: 15.4" WXGA(1280 X 800)
Video kaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harde schijf: 100 GB @ 5400 rpm (C = 30GB, D = 60+ GB)
(ingebouwde) Webcam: 1.3 Mega Pixel
Bluetooth
(ingebouwde microfoon)
Poorten: 4x USB, LAN, DVI port, (gedeelde) koptelefoon/microfoon, TV-out Poort X 1 (S-Video)
Accu: Standaard werd er een 6cell 4200mAh meegeleverd
De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee
http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=628
Het toetsenbord
Standaard keyboard met een ingebouwde keypad.
Via de Fn knop (welke helemaal linksonderaan zit, links van de Ctrl) zijn via het de toetsencombinaties het volgende mogelijk:
Fn + F2 = Traceren van meerdere beeldschermen (mocht je een extern scherm hebben (Dank U Jeroen & CLB)
Fn + F3 = Touchpad uitschakelen/inschakelen
Fn + F4 = Helderheid scherm verlagen
Fn + F5 = Helderheid scherm verhogen
Fn + F7 = Geluid zachter
Fn + F8 = Geluid harder
Fn + F9 = Geluid uitschakelen / inschakelen
Fn + F12 = Slaapstand
Fn + PgUp = Home
Fn + PgDn = End
Extra
MSI maakt gebruik van een update website, waar je kan komen via C:\Program Files\MSI\Live Update 3\MSI.htm
Als je de M677 nieuw hebt zal je naar deze website moeten gaan om eventueel nieuwe drivers te verkrijgen + BlueSoleil programma dat wordt gebruikt voor Bluetooth
3DMark05 test
Image Quality / Filtering / Graphs:
1280 x 800 resolutie (ipv 1024 x 768)
met die instellingen en alle feature tests.. Kijken wat er uit komt
Width Height Anti-Aliasing Anti-Aliasing Quality Texture Filtering Max Anisotropy VS Profile PS Profile Force Full Precision Disable DST Disable Post-Processing Force Software Vertex Shader Color Mipmaps Repeat Tests Fixed Framerate | 1280 800 None 0 Optimal 4 3_0 3_0 No No No No No Off Off |
3DMark Score GT1 - Return To Proxycon GT2 - Firefly Forest GT3 - Canyon Flight CPU Score CPU Test 1 CPU Test 2 Fill Rate - Single-Texturing Fill Rate - Multi-Texturing Pixel Shader Vertex Shader - Simple Vertex Shader - Complex 8 Triangles 32 Triangles 128 Triangles 512 Triangles 2048 Triangles 32768 Triangles | 3393 3DMarks 14,7 FPS 10,3 FPS 16,6 FPS 5655 CPUMarks 3,1 FPS 4,6 FPS 2058,0 MTexels/s 3542,5 MTexels/s 80,9 FPS 34,6 MVertices/s 26,3 MVertices/s 2,3 MTriangles/s 7,3 MTriangles/s 22,0 MTriangles/s 53,8 MTriangles/s 72,7 MTriangles/s 81,1 MTriangles/s |
System Info Version CPU Info Physical Processors Logical Processors Central Processing Units Central Processing Unit Manufacturer Family Architecture Internal Clock Internal Clock Maximum External Clock Socket Designation Type Upgrade MultiCore HyperThreadingTechnology Capabilities Version | 3,12 1 2 AMD AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52 64-bit 1600 MHz 1607 MHz 200 MHz CPU 1 2 Processor Cores N/A MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!, SSE, SSE2, SSE3, PAE, NX AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52 |
OVERIGE INFORMATIE UIT EXCEL FILE:
Memory Info Total Physical Memory Free Physical Memory Total Pagefile Memory Free Pagefile Memory Memory Arrays Memory Array Max Module Capacity Location Use | 2048 MB 1476 MB 3940 MB 3541 MB 8 MB System Board System |
Installed Enabled Size 1024 MB 1024 MB | Frequency 333 MHz 333 MHz | Slot DIMM0 [BANK0] DIMM1 [BANK1] | Type DDR2 DDR2 |
Screenshot van WMinfo:
http://img.photobucket.com/albums/v621/Denniswerf/System.jpg
Nog wat vragen uit vorige topic die om de M677 ging
Via het programma AMCAP (drivers, geen idee of ik die via update heb binnen gehaald)Het beeld van de webcam is op z'n kop. Is dat een instelling of een driverprobleem? Als het een instelling is, waar zit dat dan? Ik kan het niet vinden...
Options - Video Capture Filter
dan kan je daar "Beeld kantelen" aanzetten
Van The-Force:CLB schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:40:
Mensen die met deze laptop al Vista draaien... wat is jullie score!?
Ben wel benieuwd naar deze Vista-score! Zet er gelijk ff bij wat je voor hardware hebt!
Ik heb er 2gig in zitten (PC-5300) en met mijn M677 is de totalscore 4.5
CPU - 4.6
Memory (RAM) - 5.5
Graphics - 5.2
Gaming Graphics - 4.9
Primary Harddisk - 4.5
Nog enkele vragen waar ik zelf mee zit:Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:39:
Hier zoals beloofd wat foto's van de MSI 677. Zoals te zien is heeft de laptop toch een 1,3 Mp webcam ipv de 0,3 Mp webcam.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Weet iemand hoe je bij de MSI die toetsen helemaal rechtsboven in instelt? (naast de power knop)?
De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee. Als iemand manieren weet (als hij mobiel wordt gebruikt wordt er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van internet/office dus wordt het systeem niet zwaar belast) om dit te verlengen, kan je mij dit dan even laten weten? :-)
[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 18:37 ]