[ervaringen] Het grote MSI M677 (/ M675) topic

Pagina: 1
Acties:
  • 1.742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Site van de fabrikant:
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=628

Doel van dit topic

Het doel van dit topic is om meningen, tips en/of ervaringen te delen over de MSI M677. De laptop is inmiddels niet meer te koop, maar toch zullen er redelijk wat mensen zijn die deze laptop nog op het laatste moment hebben kunnen bemachtigen.

De M677 specificaties

De gewone M677 is verkrijgbaar in zwart en zilver. Tevens is er ook een Crystal Edition beschikbaar. De specificaties van de/mijn laptop:

Processor: AMD® Mobile Processor Turion64x2 TL-52 1.6 GHz
Chipset: nVidia GeForce 6100
Geheugen: 1x 1024 MB, maximaal 2GB
Scherm: 15.4" WXGA(1280 X 800)
Video kaart: nVidia GeForce Go 7600 256MB
Harde schijf: 100 GB @ 5400 rpm (C = 30GB, D = 60+ GB)
(ingebouwde) Webcam: 1.3 Mega Pixel
Bluetooth
(ingebouwde microfoon)
Poorten: 4x USB, LAN, DVI port, (gedeelde) koptelefoon/microfoon, TV-out Poort X 1 (S-Video)
Accu: Standaard werd er een 6cell 4200mAh meegeleverd
De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee
http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=628

Het toetsenbord

Standaard keyboard met een ingebouwde keypad.
Via de Fn knop (welke helemaal linksonderaan zit, links van de Ctrl) zijn via het de toetsencombinaties het volgende mogelijk:
Fn + F2 = Traceren van meerdere beeldschermen (mocht je een extern scherm hebben (Dank U Jeroen & CLB)
Fn + F3 = Touchpad uitschakelen/inschakelen
Fn + F4 = Helderheid scherm verlagen
Fn + F5 = Helderheid scherm verhogen
Fn + F7 = Geluid zachter
Fn + F8 = Geluid harder
Fn + F9 = Geluid uitschakelen / inschakelen
Fn + F12 = Slaapstand
Fn + PgUp = Home
Fn + PgDn = End

Extra

MSI maakt gebruik van een update website, waar je kan komen via C:\Program Files\MSI\Live Update 3\MSI.htm
Als je de M677 nieuw hebt zal je naar deze website moeten gaan om eventueel nieuwe drivers te verkrijgen + BlueSoleil programma dat wordt gebruikt voor Bluetooth

3DMark05 test

Image Quality / Filtering / Graphs:
1280 x 800 resolutie (ipv 1024 x 768)

met die instellingen en alle feature tests.. Kijken wat er uit komt :)

Width
Height
Anti-Aliasing
Anti-Aliasing Quality
Texture Filtering
Max Anisotropy
VS Profile
PS Profile
Force Full Precision
Disable DST
Disable Post-Processing
Force Software Vertex Shader
Color Mipmaps
Repeat Tests
Fixed Framerate
1280
800
None
0
Optimal
4
3_0
3_0
No
No
No
No
No
Off
Off

3DMark Score
GT1 - Return To Proxycon
GT2 - Firefly Forest
GT3 - Canyon Flight
CPU Score
CPU Test 1
CPU Test 2
Fill Rate - Single-Texturing
Fill Rate - Multi-Texturing
Pixel Shader
Vertex Shader - Simple
Vertex Shader - Complex
8 Triangles
32 Triangles
128 Triangles
512 Triangles
2048 Triangles
32768 Triangles
3393 3DMarks
14,7 FPS
10,3 FPS
16,6 FPS
5655 CPUMarks
3,1 FPS
4,6 FPS
2058,0 MTexels/s
3542,5 MTexels/s
80,9 FPS
34,6 MVertices/s
26,3 MVertices/s
2,3 MTriangles/s
7,3 MTriangles/s
22,0 MTriangles/s
53,8 MTriangles/s
72,7 MTriangles/s
81,1 MTriangles/s

System Info
Version
CPU Info
Physical Processors
Logical Processors
Central Processing Units
Central Processing Unit
Manufacturer
Family
Architecture
Internal Clock
Internal Clock Maximum
External Clock
Socket Designation
Type
Upgrade
MultiCore
HyperThreadingTechnology
Capabilities

Version

3,12

1
2

AMD
AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52
64-bit
1600 MHz
1607 MHz
200 MHz
CPU 1

2 Processor Cores
N/A
MMX, CMov, RDTSC, 3DNow!, Extended 3DNow!,
SSE, SSE2, SSE3, PAE, NX
AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-52

OVERIGE INFORMATIE UIT EXCEL FILE:

Memory Info
Total Physical Memory
Free Physical Memory
Total Pagefile Memory
Free Pagefile Memory
Memory Arrays
Memory Array
Max Module Capacity

2048 MB
1476 MB
3940 MB
3541 MB

8 MB
System Board
System

Installed Enabled Size
1024 MB
1024 MB
Frequency
333 MHz
333 MHz
Slot
DIMM0 [BANK0]
DIMM1 [BANK1]
Type
DDR2
DDR2

Screenshot van WMinfo:
http://img.photobucket.com/albums/v621/Denniswerf/System.jpg

Nog wat vragen uit vorige topic die om de M677 ging

Het beeld van de webcam is op z'n kop. Is dat een instelling of een driverprobleem? Als het een instelling is, waar zit dat dan? Ik kan het niet vinden...
Via het programma AMCAP (drivers, geen idee of ik die via update heb binnen gehaald)
Options - Video Capture Filter

dan kan je daar "Beeld kantelen" aanzetten
CLB schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:40:
Mensen die met deze laptop al Vista draaien... wat is jullie score!?
Ben wel benieuwd naar deze Vista-score! Zet er gelijk ff bij wat je voor hardware hebt!
Van The-Force:
Ik heb er 2gig in zitten (PC-5300) en met mijn M677 is de totalscore 4.5

CPU - 4.6
Memory (RAM) - 5.5
Graphics - 5.2
Gaming Graphics - 4.9
Primary Harddisk - 4.5
Verwijderd schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 13:39:
Hier zoals beloofd wat foto's van de MSI 677. Zoals te zien is heeft de laptop toch een 1,3 Mp webcam ipv de 0,3 Mp webcam.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog enkele vragen waar ik zelf mee zit:

Weet iemand hoe je bij de MSI die toetsen helemaal rechtsboven in instelt? (naast de power knop)?

De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee. Als iemand manieren weet (als hij mobiel wordt gebruikt wordt er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van internet/office dus wordt het systeem niet zwaar belast) om dit te verlengen, kan je mij dit dan even laten weten? :-)

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenGans
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-09 21:46
Fn + F2 = Onbekend, scherm verspringt naar zwart maar komt weer terug
Traceren van meerdere beeldschermen (mocht je een extern scherm hebben), wanneer hij niets vind, springt hij weer naar zijn eigen schermpie! Althans, dat denk ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenGans op 04-03-2007 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Hij zoekt idd naar 'monitoren'
Dus extern scherm, laptopscherm, dual-screen enzovoort!

Dit is 'n screenshotje van de handleiding van mijn eigen laptop:
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/11269/2003724256224073336_rs.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 04-03-2007 13:34 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangepast, bedankt Jeroen en CLB
Dacht al zoiets (hebben de Toshiba knoppen van laptops op school ook), maar wilde niet iets gaan neerzetten wat ik niet bevestigd had :-)

@ CBL ben bij vriendin en de creatie van dit topic kwam erg spontaan dus heb geen handleiding bij me |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook een trotse eigenaar van deze fantastische laptop.

Maar dr is 1 maar. Mijn tv-out werkt niet. Als ik een videokabel tussen laptop en tv aansluit dan krijg ik op geen enkele mogelijkheid het externe scherm.
Hebben jullie daar ook problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz Rikkie heb je bij je beeldscherm eigenschappen 'meerderen beeldschermen op Geforce 7600'
en al met Fn + F2 gespeelt?

Ik heb hier een gewone TV staan en geloof niet dat ik met de spullen die ik heb de laptop op het beeldscherm kan aansluiten

Zat bij mijn laptop wel zo een kabel met aan de ene kant een kwart plugje (zoals een koptelefoon heeft alleen een stuk smaller) en die aan de andere kant een witte en gele heeft, van die vormen die je in je beeldscherm kan pluggen

Kan de zwarte kant niet in mijn laptop steken
Geen idee dus wat het nut van deze kabel is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2007 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 19:04:
en die aan de andere kant een witte en gele heeft, van die vormen die je in je beeldscherm kan pluggen
'tulpjes' ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo noemde iemand anders het ook al ja :P Die had het erover dat ik de zwarte kant in mijn stereo out zou kunnen doen op mijn laptop, maar ik kan hem *niet* in mijn laptop stoppen :-/

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2007 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:13:
[...]

Zo noemde iemand anders het ook al ja :P Die had het erover dat ik de zwarte kant in mijn stereo out zou kunnen doen op mijn laptop, maar ik kan hem *niet* in mijn laptop stoppen :-/
Kan die ook niet in je headphone-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CLB schreef op woensdag 07 maart 2007 @ 13:15:
[...]

Kan die ook niet in je headphone-aansluiting?
Neej daar is die te smal voor

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2007 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn temparaturen volgens speedfan zijn:

HDD zit op 43 C
Temp1 23 C
Tore 66 C

Maar de core temperatuur vind ik vrij hoog, is dit normaal.
kan dit geen kwaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 08 maart 2007 @ 18:02:
Mijn temparaturen volgens speedfan zijn:

HDD zit op 43 C
Temp1 23 C
Tore 66 C

Maar de core temperatuur vind ik vrij hoog, is dit normaal.
kan dit geen kwaad?
Welkom op dit topic :P
Ik zit momenteel op de laptop en heb de volgende temperaturen:
HDD 37
Temp1 34
Core 52

Ook mijn core is al vaak boven de 60C geweest, maar voor zover ik te horen heb gekregen kan dit geen kwaad. AMD processoren worden vaak wat warmer..
Daarbij heb ik zelf gemerkt dat het schuin neerzetten van de laptop er voor zorgt dat de temperatuur lager blijft (meer lucht uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

De 6cell accu gaat via de optie Hoge batterijprestaties van System Control Management geschat 1:40 mee. Als iemand manieren weet (als hij mobiel wordt gebruikt wordt er eigenlijk alleen gebruik gemaakt van internet/office dus wordt het systeem niet zwaar belast) om dit te verlengen, kan je mij dit dan even laten weten? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:54
Je brightness aanpassen is de beste optie. Met halve brightness haal ik dan 2.30 ongeveer op Vista met normale settings verder. Ik heb 8cell dus: 2.5x60=150minuten -> 150 * (6/8) = 112 minuten -> 112/60 = bijna 2 uur. Dat zou haalbaar moeten zijn dan.

Verder kun je met RMclock (zeker als je XP hebt) underclocken, nog verder. Dan moet 800MHz met een Vcore van 0.725V mogelijk zijn ipv 0.800V. Iig was dat bij mij stabiel al heb ik het niet lang getest. 0.712V vond hij niet leuk. 0.750V is zeker wel stabiel. Verder zou je met rivatuner je GFX op degrnes kunnen laten lopen waarbij geen artifacts voorkomen door te ver underclocken. Op het duitse forumdeluxx heb ik duitsers met een enorm getweakte Asus A6T gezien die ~3:30 haalde. 2:50 moet voor jou dan met goede tweaks wel haalbaar zijn gok ik.

[ Voor 52% gewijzigd door GENETX op 10-03-2007 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:14:
Je brightness aanpassen is de beste optie. Met halve brightness haal ik dan 2.30 ongeveer op Vista met normale settings verder. Ik heb 8cell dus: 2.5x60=150minuten -> 150 * (6/8) = 112 minuten -> 112/60 = bijna 2 uur. Dat zou haalbaar moeten zijn dan.
Die 1.40u is dus de tijd met de laagste brightness... :( Das wel het jammere van deze laptop, krijg mischien eerdaaags een 9cell 7200 mAh ipv de 6cell 4200mAh dus die zou het wel wat langer moete nkunnen uithouden (hogere cell en hogere mAh)

Is linux geen optie? Daar zal toch ook wel gewoon een eenvoudige tekstverwerker in zitten?
Heb bij windows het gevoel dat hij giga veel laad terwijl ik bijv. alleen wil kunnen typen
Verder kun je met RMclock (zeker als je XP hebt) underclocken, nog verder. Dan moet 800MHz met een Vcore van 0.725V mogelijk zijn ipv 0.800V. Iig was dat bij mij stabiel al heb ik het niet lang getest. 0.712V vond hij niet leuk. 0.750V is zeker wel stabiel. Verder zou je met rivatuner je GFX op degrnes kunnen laten lopen waarbij geen artifacts voorkomen door te ver underclocken. Op het duitse forumdeluxx heb ik duitsers met een enorm getweakte Asus A6T gezien die ~3:30 haalde. 2:50 moet voor jou dan met goede tweaks wel haalbaar zijn gok ik.
Als ik dat doe dan zal dat zeker altijd zo zijn, totdat ik het weer handmatig aanpas? :'(
Ik zit afwisselend thuis op netstroom en in de trein op de accu.. Is er een programma dat dit automatisch doet zonder dat ik hte risico loop m'n laptop te 'slopen' of dagelijks allerlei instellingen moet aanpassen?

*weet niet eens hoe dat met die volts werkt*
Je zou linux misschien kunnen proberen vanaf een grote USB stick en dan een kleine distro erop voor alleen typen ed. Dna hoeft hij de HDD ook niet up te spinnen. Bij jou clocked de CPU wel gewoon terug?
Als ik laptop van netstroom haal dan springt die wel meteen op low brightness en heb via dat MSI hulpprogramma ingesteld dat hij dan naar 'maximale batterijprestaties' moet gaan...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2007 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zelf heb ik een 8cell 4800mAh. met 63900mWh in totaal. Ben al aardig wat kwijt geraakt in een halfjaar, die kwam van 69000mWh.

Je zou linux misschien kunnen proberen vanaf een grote USB stick en dan een kleine distro erop voor alleen typen ed. Dna hoeft hij de HDD ook niet up te spinnen. Bij jou clocked de CPU wel gewoon terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:17:
[...]
Als ik dat doe dan zal dat zeker altijd zo zijn, totdat ik het weer handmatig aanpas? :'(
Ik zit afwisselend thuis op netstroom en in de trein op de accu.. Is er een programma dat dit automatisch doet zonder dat ik hte risico loop m'n laptop te 'slopen' of dagelijks allerlei instellingen moet aanpassen?
RMClock helpt zeker met AMD processoren, net als Notebook Hardware Control dat doet voor Intel's met Speedstep. Er is ook een RMCLock forum waar de programmeur heel vaak komt en vragen beantwoord. Aanradertje!

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
RMclock schakeld automatisch. Je zou kunnen zeggen dat je op de accu standaard op 800MHz gaat met tweaks en thuis op de stroom nooit terugclocked dus standaard op de veilige 1.075Vcore staat. Zlef aan het experimenteren geweest. Als elektrostudent weet ik wel wat er achter zit en is verder niet schadelijk. Gewoon prutsen en niets anders, want crashes komen wel voor als je iets te ver gaat. Ik heb dan zelf ook een aantal keer mn beeld zien freezen :+

De werking: Je CPU bestaat uit miljoenen transistoren. Dit zijn een soort van schakelaren die dus aan en uit kunnen. Dus dat is 1 en 0, ofwel de bitjes. Door de schakelingen zo te maken kun je daar dus bewerkingen mee doen. De meeste transistoren schakelen rond de 0.7V. Dat betekend dat wanneer er minder dan 0.7V staat op de ingang, dat hij geen stroom doorlaat, in dat geval is het dus 0. Boven de 0.7V begint hij te schakelen naar 1, al zit hier een stukje tussen waarbij deze nog niet helemaal een 1 wordt door een overgangs punt. Echter zal er bij een hogere frequentie dus sneller worden geschakeld (al heb ik dit deel nog niet echt gehad) en is er ook een hoger voltage nodig om het schakelen goed te laten gaan.

Op school hebben we dan 1 transistor met een practicum die nog niet de 1Hz haalt uiteraard, gewoon meten. Verder verklaart dit wel waarom 1600MHz 1.075V neemt en 800MHz 0.800V. Zlef kwam ik op 0.950V voor 1600MHz en 0.725V voor 800MHz. Al hangt het van de transistor af en ook van temperatuur zie je toch dat die 0.725 toch heel erg dicht op die 0.7V grens ligt. Nu zullen de transistoren van de CPU al op 0.6-0.65V schakelen gok ik, maar er is voor de hogere frequentie en de stabiliteit dus wat meer nodig.

Nu snap je misschien al wat er gebeurt bij een te lage Vcore. Hij krijgt geen duidelijke 1 binnen als dit zou moeten. Omdat alles aan elkaar zit gekoppeld wordt dat niks en zal een volgende transistor niet eens schakelen.Om deze reden zal een CPU geen bitjes meer kunnen verwerken omdat hij allemaal 0-en gaat zien en. Hierdoor heb je geen data die wordt verwerkt en gaat je screen freezen aangezien je videokaart ook niks binnen krijgt :+ . Verder is het volgens mij niet schadelijk (maar ik beloof niks :P ) omdat je gewoon te weinig spanning aanbied en daarom niet schakeld. Ok het is niet goed als je je PC moet uitdrukken (niet echt voor de date van de HDD, maar die overleeft het wel). Mocht je te veel geven (ga daarom niet over de standaard waardes) dan zou er een te grote stroom kunnen gaan lopen met een hoog voltage die er voor zorgt dat er meer Watt wordt verbruikt. Die transistoren zijn ook voor een bepaald wattage ontworpen en kunnen dan stuk gaan omdat ze te veel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer het een beetje te begrijpen Gremlin, om het even wat begrijpelijker te maken zal ik het even via een (dom i know maar het gaat om het idee toch) voorbeeld vertellen hoe ik het nu zie

je hebt een plein waar allemaal mensen op staan. Als je iets fluisterd aan 1 van die mensen zal de rest het niet horen en voeren alleen de mensen die het horen je bevel uit. Hierbij hoeft relatief weinig energie te worden gebruikt en als deze mensen moe zijn dan kunnen de andere mensen eventueel invallen

Nu ga je niet fluisteren, maar ga je heel hard schreeuwen wat de mensen gaan doen. Hierdoor komen er veel meer mensen in beweging (bijvoorbeeld ook schreeuwen) en deze mensen verspillen nu allemaal energie. Als deze energie op is dan is het op en klaar

Nu kan ik dus met dat programma ervoor zorgen dat er niet geschreeuwd wordt en dat de mensen niet hard gaan schreeuwen maar juist heel zachtjes gaan praten

Of is dit wel een erg vereenvoudige/onjuiste verklaring? :$

het 'niet schadelijk (maar ik beloof niks:P) gedeelte stelt me echt weer helemaal ggerust! xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Eigenlijk wel zo'n beetje. Bij een hogere frequentie (dus meer opdrachten oer minuut op het plein) zal er harder en sneller moeten worden geschreeuwd zodat iedereen het kan volgen. Op lager niveau kan iedereen dus minder hard praten en het langzamer doorgeven (800MHz). Dan komt er een punt dat de mensen het niet meer goed verstaan. (bij mijn CPU dus rond 0.712-0.725V).

Zoals je merkt gaat er dan niks kapot. Zou je echter te hard gaan schreeuwen (met 160dB)(1600MHz, en laten we zeggen een 2.000Vcore (dus bijna 2x zo veel)) dan gaan je oren kapot :+.

Zoals gezegd, het kan weinig kwaad, maar het is nooit 100% goed voor je PC als deze crashed. Op deze manier wordt ook overgeclocked maar een te lange tijd te veel is wel schadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nu 1 maand deze laptop en hijs echt super de super!!!
Dat wou ik ff kwijt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Gremlin, ik zal er eens mee gaan spelen :) Eerst nog even druk met stageweek volgende week en dan tentamen's dus het zal even moeten wachten :(

@ Arnolwd :P :P Onderbouw het eens? xD Nog ergens tegen aan gelopen? Nog tips?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2007 @ 10:50:
Ik ben ook een trotse eigenaar van deze fantastische laptop.

Maar dr is 1 maar. Mijn tv-out werkt niet. Als ik een videokabel tussen laptop en tv aansluit dan krijg ik op geen enkele mogelijkheid het externe scherm.
Hebben jullie daar ook problemen mee?
Bij mij werkt de tv-out wel naar behoren. Ik kreeg het eerst ook niet aan de praat, maar toen wist ik weer dat je de kabel eerst aan moet sluiten voordat je de laptop aanzet.
Dus doe eerst de kabel in je laptop en in je tv, zet je tv op het juiste kanaal en zet dan pas je laptop aan. Dan zou het moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie zojuist dat 4Launch de MSI 9cell batterij 7200 mAh gaat verkopen
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=027716

het is nog even wachten tot meer informatie en leverdatum denk ik (blauw, pre-order/onbekend) maar hij komt er dus wel aan :) Als het goed is heb ik volgende week al de beschikking over de accu dus zal dan wel laten weten hoelang deze accu meegaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In de lijst van specs (M677B-001NL) bij 4launch.nl staat nergens Bluetooth of webcam vermeld - zitten die dingen er eigenlijk wel op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dreamvoid schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 11:31:
In de lijst van specs (M677B-001NL) bij 4launch.nl staat nergens Bluetooth of webcam vermeld - zitten die dingen er eigenlijk wel op?
:o ik zie idd dat de laptop weer op 4Launch staat, raar ik dacht dat hij uit het assortiment was...

EDIT: De laptop staat niet meer op 4Launch site

Ik heb de laptop en ja, er zit een 1.3 megapixel webcam op EN bluetooth... En ik ga er niet van uit dat ze zomaar het product hebben aangepast :)
je zou desnoods 4Launch kunnen mailen en de vraag stellen :) Maar de specs uit mijn openingspost = de specs die ik bij de M677 kreeg via 4Launch (en is ook de zwarte)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze week nog de 9cell accu, voor de mensen die geinteresseerd zijn naar de prestaties van deze accu

Heb afgelopen week een ongelukje met laptop gehad :-(. Had de laptop via de schouderband netjes om mijn schouder hangen en de (hard) plastice bevestiging begaf het opeens.. Echt plat afgebroken terwijl ik er niks raars mee aan het doen was

Doordat het koort ineens losschoot viel m'n MSI tas met laptop op de stenen. Hoopte dat er niks mee aan de hand was maar later bleek het schuifknopje van mijn batterij (waar je de batterij mee 'op slot kan zeggen') losgesloten te zijn.

En aangezien het met een veertje normaal vast zit was het dus erg lastig deze zo snel terug te plaatsen. MSI mailtje gestuurd of zij misschien een kant-en-klare oplossing wisten (zodat ik het euvel misschien zelf snel kon oplossen), maar helaas niet
Helaas is dit haakje niet zomaar terug te plaatsen, deze zit vast met een veertje dus het kan goed dat deze los geschoten is.. Om dat weer normaal terug te zetten zou je de hele notebook uit elkaar moeten halen, iets wat je niet moet doen als je nog gewoon garantie hebt.
Ze vroegen naar gegevens om deze garantie meteen te bieden! Niet eerst via de webshop waar ik destijds laptop heb gekocht RMA aanvragen maar gewoon direct service van MSI :-D
Uw service aanvraag is verwerkt.

U mag het notebook kostenloos versturen via UPS koeriersdienst.
DAT noem ik nou service :o Wist niet dat bedrijven dergelijke service aan bieden, dacht dat de kosten bij mij lagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Opzich vrij normaal. Je zal er net als bij de meeste laptop bouwers "Pickup and Return" garantie hebben wat zoveel betekend als "Wij halen en brengen hem weer". Uiteraard doen ze dat niet zelf maar besteden ze dat werk uit :+ Echter wel netjes dat ze hem gewoon repareren, ik weet niet wat je hebt verteld, maar toch :)

[ Voor 17% gewijzigd door GENETX op 20-03-2007 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GremliN-Online schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:47:
Opzich vrij normaal. Je zal er net als bij de meeste laptop bouwers "Pickup and Return" garantie hebben wat zoveel betekend als "Wij halen en brengen hem weer". Uiteraard doen ze dat niet zelf maar besteden ze dat werk uit :+ Echter wel netjes dat ze hem gewoon repareren, ik weet niet wat je hebt verteld, maar toch :)
De waarheid, dat de schouderband het zomaar begaf..
Dacht dat het ophalen me geld zou gaan kosten :9

Nu nog alleen een goede verpakking regelen voor m'n laptop (ouders hebben de oorspronkelijke doos weg gegooid toen ik het weekend bij mn vriendin was |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor de mensen die momenteel deze topic lezen (zojuist via hardware op de test gereageerd); ik heb zojuist de 9cell accu ontvangen!!! Dus zal even laptop uitschakelen en de 9cell aansluiten :P

Valt me op dat de accu wel iets groter is dan de 6cell accu, dus hij steekt nu ongeveer 1 centimeter achter de notebook uit.. Hij's in ieder geval aan het opladen :P (staat nu op 19% maar helaas staat er geen tijdweergave achter.. Zal zo eens kijken of dat wel gebeurd als die helemaal vol is, en anders die 3DMark test in loop doen zoals bij die test. Geen idee hoe dat moet maar dat zoek ik dan wel even uit:))

Ehhrr heb de batterij opgeladen maar weet eigenlijk niet waarmee ik goed de tijd kan lezen :-/
Met full brightness + extra scherm aangesloten (en IE open/Word/Azureus) geeft die weer 100% 2:30

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2007 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de batterijduur is wel een minpuntje van de laptop, verder werkt ie prima!

Ik vroeg me alleen af hoe warm de cpu ongeveer kan worden? Bij de meeste spellen blijft hij onder/rond de 60 graden, maar bij bijv. Test Drive Unlimited loopt ie op tot bijna 70 en dan zijn allebei de 2x 1,6 ghz ook volledig in gebruik.. Kan dit kwaad of is bijna 70 graden nog niet gevaarlijk?

Ik las ook wat over beeld op je TV via de laptop. Heb je dan alleen een kabeltje nodig en dan werkt t met deze laptop? Lijkt me wel ideaal namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met de 9cell accu die ik nu heb (7200 mAh) op de laagste brightness stand geeft die 3:02uur aan :P Is toch behoorlijk langer dan de 6cell die ik nu als backup heb :D

Ehhh via tv geen idee.. Via scherm van de PC ging het makkelijk, geen idee hoe het met TV zit.. Temperatuur is bij mij ook erg hoog,maar volgens berichten kan dit geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 19:57:
Ja, de batterijduur is wel een minpuntje van de laptop, verder werkt ie prima!

Ik vroeg me alleen af hoe warm de cpu ongeveer kan worden? Bij de meeste spellen blijft hij onder/rond de 60 graden, maar bij bijv. Test Drive Unlimited loopt ie op tot bijna 70 en dan zijn allebei de 2x 1,6 ghz ook volledig in gebruik.. Kan dit kwaad of is bijna 70 graden nog niet gevaarlijk?

Ik las ook wat over beeld op je TV via de laptop. Heb je dan alleen een kabeltje nodig en dan werkt t met deze laptop? Lijkt me wel ideaal namelijk!
70 Graden is niet erg, eerder normaal tijdens games. Na een lanparty was mn Asus A6T iig 75-80 graden.

Laatst was ik echter aan het simuleren (constant 100%) en zat er wat stof in. Op het laatst wou mn A6T opsteigen. Speedfan gestart en 85 graden....

Nee 70 is een prima temperatuur hoor, je CPU mag iets van ~100 graden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:02:
[...]

Bij mij werkt de tv-out wel naar behoren. Ik kreeg het eerst ook niet aan de praat, maar toen wist ik weer dat je de kabel eerst aan moet sluiten voordat je de laptop aanzet.
Dus doe eerst de kabel in je laptop en in je tv, zet je tv op het juiste kanaal en zet dan pas je laptop aan. Dan zou het moeten werken.
Heb ik gedaan, maar nog steeds geen beeld.
Er gebeurt ook helemaal niks als ik het beeld probeer te klonen bij de TV. Kabel werkt, tv werkt maar het beeld van de laptop krijg ik met geen mogelijkheid op TV geprojecteerd.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Nvidia drivers geupdate
- scherminstellingen gewijzigd
- detect displays met zowel nvidia software en TV-tool software geprobeerd.

Wat voor kabel gebruik jij en zit daar een converter tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
IK heb soms daar ook last van met mn A6T. Met de nieuwe NVIDIA drivers met nieuw control panel lukt me het wel. Ik moet zelf de hele tijd dat kreng op "Composiet" zetten bij beeld instellingen voor de TV. Het zal ook wel kunnen met de oude drivers. Pas dan krijg ik beeld op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Whaa ik ga ook maar een keer op zoek naar dergelijke kabels xD Wil ook keer proberen om op TV scherm aan te sluiten:P (we hebben alleen een 'oude' pc, geen tft/plasma/whatever)

ps. full brightness internetten etc kan 2:30u met 9cell, das zonder underclock stuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig al zo'n kabeltje gevonden Dennis? Ik ben ook op zoek naar zoiets, ideaal voor series kijken enzo! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog geen tijd gehad om te zoeken, druk met school op het moment dus geen tijd om naar de stad te gaan en rond te kijken, sorry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha maakt niet uit, vroeg t me alleen af.
Ik heb mijn temperaturen trouwens nog eens opgemeten met SpeedFan en dit is het resultaat:

Na een paar uur gewoon aan te hebben gestaan, beetje internetten enzo:
HD0: 41
Temp1: 29
Core: 51

Na een klein uurtje intensief gamen:
HD0: 45
Temp1: 31
Core: 69

Niks mis mee, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee helemaal niks mis mee! Nette temperaturen!! Is dat gewoon op hout of heb je een 'speciale' opstelling?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon op mn bureau van hout, ja.. Tis wel een groot bureau dus de laptop staat er een beetje eenzaam op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:14:
Gewoon op mn bureau van hout, ja.. Tis wel een groot bureau dus de laptop staat er een beetje eenzaam op ;)
:P Ik had een onderleggen voor op mijn bureau, maar deze kon de hitte van de lucht van de laptop niet aan dus ik heb het arme ding maar moeten weggooien (niet de laptop)

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik met het bloemetjes snoer kan doen die ik bij de laptop kreeg.. De twee plugjes kunnen de TV in, maar ik kan het zwarte plugje nergens in mijn laptop stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 00:14:
:P Ik had een onderleggen voor op mijn bureau, maar deze kon de hitte van de lucht van de laptop niet aan dus ik heb het arme ding maar moeten weggooien (niet de laptop)

Ik ben er nog steeds niet over uit wat ik met het bloemetjes snoer kan doen die ik bij de laptop kreeg.. De twee plugjes kunnen de TV in, maar ik kan het zwarte plugje nergens in mijn laptop stoppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-12-2021
Dennis, maak er eens een foto van..

That's the way the cookie crumbles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.meesterdennis.com/Afbeelding%20001.jpg

Hier de foto. Er is geen gat in mijn laptop waar ik de zwarte in kan steken, omdat hij te smal is voor de headphone-out/stereo-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta
3.5 mm audio jack.. moet in dat groene poortje aan de voorkant.. deze kabels zitten echter niet standaard bij de M677's.. denk dat de winkel deze er dan in gestopt heeft? freebies :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Volgens mij zelfs 2,5mm, hijs namelijk wel heel erg dun! (en Dennis had elk 'gat' al geprobeert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moneta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moneta schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:59:
3.5 mm audio jack.. moet in dat groene poortje aan de voorkant.. deze kabels zitten echter niet standaard bij de M677's.. denk dat de winkel deze er dan in gestopt heeft? freebies :D
Dan zal het er misschien wel per ongeluk tussen gekomen zijn (of ouders/broertje/zusje die het voor de grap erbij heeft gestopt :-/).. Kon al helemaal niks geen nut voor deze kabel vinden :P

PS. even iets heel anders... Weet iemand al of je de itnernet/email/verbindingen/P1 (zoekresultaten?) kan veranderen naar iets voor jezelf?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:09:
[...]

Heb ik gedaan, maar nog steeds geen beeld.
Er gebeurt ook helemaal niks als ik het beeld probeer te klonen bij de TV. Kabel werkt, tv werkt maar het beeld van de laptop krijg ik met geen mogelijkheid op TV geprojecteerd.

Wat ik tot nu toe heb gedaan:
- Nvidia drivers geupdate
- scherminstellingen gewijzigd
- detect displays met zowel nvidia software en TV-tool software geprobeerd.

Wat voor kabel gebruik jij en zit daar een converter tussen?
Ik gebruik een gewone videokabel. Dus zo eentje met aan beide kanten een gele tulp. Vanuit de laptop gebruik ik een converter van S-Video --> Video. De gele tulp aan de andere kant doe ik zo in de video-ingang van mijn tv.

Ik heb zelf helemaal geen driver-upgrade's gedaan. Mijn Forceware-drivers zijn versie 86.02.
Als ik de kabel aan mijn laptop en tv heb aangesloten, en ik daarna de laptop aanzet dan zie ik meteen al beeld op mijn tv. Ik zie dan eventjes het opstart scherm (MSI MEGABOOK) van de laptop. Hierna wordt het beeld weer zwart. Zodra windows volledig is opgestart druk ik op de sneltoets voor het herkennen van beeldschermen. Dus Functietoets (Fn) + F2. Hierna heb ik een gekloond beeld. Het werkt op mijn Philips CRT TV en ik heb het ook werkend gekregen op een LG LCD TV.

Weet je zeker dat je kabel helemaal oke is? Ik had in het begin namelijk ook zo nu en dan problemen en toen bleek dat mijn kabel waarschijnlijk een klein breukje heeft zodat hij zo nu en dan geen contact maakt. Binnenkort maar even een nieuwe S-Video kabel halen.
Verder zou ik zo niet weten wat je nog kunt proberen. Zijn er hier misschien andere mensen die een idee hierover hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:23:
http://www.meesterdennis.com/Afbeelding%20001.jpg

Hier de foto. Er is geen gat in mijn laptop waar ik de zwarte in kan steken, omdat hij te smal is voor de headphone-out/stereo-out
Ik had het probleem ook, gewoon ff plastic eromheen weg slijpen en dan past ie wel :+
Nadeel trouwens, dat die plugin voorin zit inplaats achter of ernaast, soms geluid hard aan en dan kom je tegen stekker en dan raakt ie los, dan ist een herrie! :'(
Maar verder valt wel mee hoor

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 14:55
Ik heb nu vista(x64)op deze laptop geinstalleerd maar nu werkt de wifi en de bluetooth niet meer :'( . De drivers van de MSI site werken niet, de installatie van de bluetooth wordt door een fout afgebroken (gewoon een leeg vierkantje als fout) . En wifi installatie gaat wel goed, installatie zegt dat het ook goed is gegaan maar er blijft gewoon '(!) Netwerkadaptor' staan. :/

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3dmaster schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:18:
Ik heb nu vista(x64)op deze laptop geinstalleerd maar nu werkt de wifi en de bluetooth niet meer :'( . De drivers van de MSI site werken niet, de installatie van de bluetooth wordt door een fout afgebroken (gewoon een leeg vierkantje als fout) . En wifi installatie gaat wel goed, installatie zegt dat het ook goed is gegaan maar er blijft gewoon '(!) Netwerkadaptor' staan. :/
Je had wel van tevoren dat MS upgrade programma gedaan?
Kan je vertellen welke drivers je gebruikt, kan ik nog even helpen zoeken of er anderen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 07:53:
[...]

Je had wel van tevoren dat MS upgrade programma gedaan?
Kan je vertellen welke drivers je gebruikt, kan ik nog even helpen zoeken of er anderen zijn :)
De wifi is een MSI RT2500, gebaseert op de Ralink RT2500. Ik ging er vanuit dat het wel kon omdat MSI nu vista op deze laptop levert, maar vreemd genoeg kan ik de driver van de MSI site niet gebruiken :S

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3dmaster schreef op zondag 15 april 2007 @ 22:28:
[...]

De wifi is een MSI RT2500, gebaseert op de Ralink RT2500. Ik ging er vanuit dat het wel kon omdat MSI nu vista op deze laptop levert, maar vreemd genoeg kan ik de driver van de MSI site niet gebruiken :S
Heeft iemand Vista perfect werkend gekregen op zijn/haar laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga volgend jaar beginnen met de studie Werktuigbouwkunde (HBO) waar vanaf volgend jaar een laptop !!verplicht!! is. Nu heb ik al uren rond zitten kijken, en ben ik uitgekomen bij deze laptop de MSI Megabook M677-013NL Crystal Edition, AMD 64 X2 TL-56, 15.4" TFT, MCE. Daarom zit ik dus ook in dit topic ;) . Mijn vraag is eigenlijk: is deze laptop bestand tegen het volgen van een 4 jarige opleiding? Dus hij moet gewoon stevig zijn. Ik denk dat jullie mij er vast wel mee kunnen helpen. Op het internet heb ik nog niet echt specifieke antwoorden op deze vraag kunnen vinden.

Ik heb al gelezen in dit topic dat de Service van MSI uitermate goed is, En dat de laptop zijn geld waard is. Dus dit is eigenlijk nog het enige probleem waarmee ik zit.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 14:39 . Reden: storend typefoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 14:13:
Dus dit is eigenlijk nog het enige probleem waarmee ik zit.
En 't probleem waar je er nog eentje gaat vinden... (zijn toch allemaal weg...?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga volgend jaar beginnen met de studie Werktuigbouwkunde (HBO) waar vanaf volgend jaar een laptop !!verplicht!! is. Nu heb ik al uren rond zitten kijken, en ben ik uitgekomen bij deze laptop de MSI Megabook M677-013NL Crystal Edition, AMD 64 X2 TL-56, 15.4" TFT, MCE. Daarom zit ik dus ook in dit topic ;) . Mijn vraag is eigenlijk: is deze laptop bestand tegen het volgen van een 4 jarige opleiding? Dus hij moet gewoon stevig zijn. Ik denk dat jullie mij er vast wel mee kunnen helpen. Op het internet heb ik nog niet echt specifieke antwoorden op deze vraag kunnen vinden.

Ik heb al gelezen in dit topic dat de Service van MSI uitermate goed is, En dat de laptop zijn geld waard is. Dus dit is eigenlijk nog het enige probleem waarmee ik zit.
Het nadeel aan de M677 is dat hij erg warm wordt als je hem goed gebruikt... Komt natuurlijk ook omdat hij gewoon erg 'krachtig' is ten aanzien van oudere laptops (die niet zo warm worden). Als ik in bed met de laptop aan het downloaden ben via Azareus, internet heb draaien en msn dan wordt die gewoon al best heet..

En of die stevig is? Ik heb er verder nog geen problemen mee ondervonden. De tas die je bij de laptop krijgt is niet zo stevig, hiervan brak het plastic waardoor de laptoptas op de grond viel (van heuphoogte). Doordat ik er een 9cell batterij in heb zitten steekt mijn batterij uit, waardoor de batterij scheef was gaan zitten en het slotje van de batterij (plastic knopje) eruit was geschoten.
Zonder dit slotje werkt de laptop nog prima! En verder is er helemaal niks aan beschadigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste krachtige laptops worden warm, er moet wel een (stevige) videokaart gekoeld worden en een processor. Ik denk ook niet dat de warmte hinderlijk is. Ik vind het toch niet fijn om met een laptop te werken als deze op mijn benen rust.

Maar dan denk ik dat het deze laptop gaat worden. Aangezien je toch aangeeft dat deze laptop tegen een stootje kan, op dat slotje na dan. Maar daar is weer een service van MSI voor uitgevonden. :)
CLB schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:01:
[...]

En 't probleem waar je er nog eentje gaat vinden... (zijn toch allemaal weg...?)
Volgens de site van een zaak in Hengelo zijn ze daar op voorraad

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:32:
De meeste krachtige laptops worden warm, er moet wel een (stevige) videokaart gekoeld worden en een processor. Ik denk ook niet dat de warmte hinderlijk is. Ik vind het toch niet fijn om met een laptop te werken als deze op mijn benen rust.

Maar dan denk ik dat het deze laptop gaat worden. Aangezien je toch aangeeft dat deze laptop tegen een stootje kan, op dat slotje na dan. Maar daar is weer een service van MSI voor uitgevonden. :)

[...]

De service van MSI is naar mijn ervaring perfect :)

De gewone 'plain'M677 (die uit mijn siggie) koste op het laatst nog rond de 950 euro.. De Crystal edition is dus een stuk duurder relatief gezien maar is nog wel te koop.
Bedenk wel goed waar je de laptop voor gebruikt. Met Santa Rose en de nieuwe GeForce laptop grafische kaarten zullen er waarschijnlijk binnen enkele maanden betere alternatieven zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:32:
Ahaa das cool! Naja mijn mening: Hele mooie laptop, met leuke specs voor 'n lekkere prijs >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:38:
[...]

De service van MSI is naar mijn ervaring perfect :)

De gewone 'plain'M677 (die uit mijn siggie) koste op het laatst nog rond de 950 euro.. De Crystal edition is dus een stuk duurder relatief gezien maar is nog wel te koop.
Bedenk wel goed waar je de laptop voor gebruikt. Met Santa Rose en de nieuwe GeForce laptop grafische kaarten zullen er waarschijnlijk binnen enkele maanden betere alternatieven zijn
Maar ik heb een budget van rond de 1000 euro, en het nieuwste van het nieuwste is duur. Ik heb geen 1500 euro over voor een laptop. Ik wil de laptop ook niet gebruiken als Game PC of om dag en nacht mee te downloaden van de nieuwsgroepen. Ik wil hem gebruiken als school pc, en het Saxion heeft een aantal minimum specificaties gegeven:
Intern Geheugen 1 Gb
Grafische kaart VGA ATI128 Mb Videokaart
Draadloos netwerkkaart WLAN 802.11 b/g

Ik heb dus een videokaart nodig om de benodigde software fatsoenlijk te kunnen draaien. En in mijn ogen is dit een zeer goede laptop voor zijn geld. Het tweede wat ik ook fijn vind aan deze laptop is dat er nog gewoon windows XP op zit, want ik vind vista gewoon 10x niks.

En de crystal edition is nu al te krijgen vanaf 960 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was er van overtuigd dat de M677 helemaal niet meer leverbaar was.. Care to tell where you saw one? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Just my thoughts:
CLB schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 15:01:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.4launch.nl/
http://www.complus.nl
http://www.progress.nl/

En ik woon dicht bij hengelo en enschede en daar zitten nou net complus en progress

Het gaat wel om de crystal edition he. De gewone heb ik niet kunnen vinden

Ik zie net dat komplett.nl nog 1 gewone op voorraad heeft voor 1149 euro

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2007 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De service van MSI is naar mijn ervaring perfect
Daar zal ik binnenkort hopelijk positief over kunnen meebabbelen.

Mijn MSI M677 heeft het gisteren namelijk begeven. Ik was even weg van de laptop, toen ik terug kwam zag ik een zwart scherm. Nee, geen schermbeveiliging. Enkel de aan/uit knop werkte nog. Sindsdien geen enkel beeld meer gezien. Harde schijf gecrashed? Grafische kaart doorgebrand of het kabeltje wat zorgt voor de verbinding tussen het moederbord en het beeldscherm? Ik heb geen idee... De CD van MSI zelf geeft ook geen resultaat als die in de speler steekt bij een boot. Ook het "opstartscherm van MSI" blijft achterwege.

Morgenavond langs de winkel met de laptop onder de arm. Best wel jammer, het ding is nog maar 3 maanden oud.

Ik ben er verder wel best tevreden van, alleen jammer dat sommige knopjes van het toetsenbord zo klein zijn door de komst van het numuriek gedeelte. Volgende keer toch een 17" denk ik :)

Toen ik hem kocht was er nog XP Media Center bijgeleverd, voor €6 konden we via de MSI website de Vista bijbestellen, wat ik ook gedaan heb. Vorige week heb ik bericht gekregen dat de DVD onderweg is. Wel lang wachten hé, meer dan drie maanden. Enfin, ik draai Ubuntu, dus van het wachten heb ik zeker en vast geen grijze haren gekregen!

Ik zal dit toppic bij men favorieten plaatsen zodat ik jullie op de hoogte kan houden hoe de support service verloopt.

Grtz,
Kris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmzz je zou terug naar de winkel kunnen gaan, maar dan ben je overgeleverd aan de winkel. Je kan ook gewoon via de MSI site contact met ze opnemen! Dat gaat geloof ik iets sneller...

Hehehe het toetsenbord is even wennen inderdaad, gelukkig heb ik niet al te grote duimen. Ik had XP home dus heb helaas geen Vista kunnen nemen (koste me meer dan € 90,-+ en dat is de test niet waard. Dan maar geen Vista...). Bedenk wel dat MSI niet verantwoordelijk is voor de levertijd van Vista!

Bel of mail MSI anders even vandaag, ik had destijds binnen enkele uren een mail terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik gebruik nu deze laptop al enige tijd, maar de laatste tijd begint mijn scherm ook raar te doen. Hij flikkerd een beetje met de backlight. Net alsof je de brightness zich steeds aanpast. hebben meer mensen dit probleem?. Het is niet de hele tijd maar zo'n af en toe, vooral als ik het scherm op z'n zwakst heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3dmaster schreef op maandag 04 juni 2007 @ 22:42:
Ik gebruik nu deze laptop al enige tijd, maar de laatste tijd begint mijn scherm ook raar te doen. Hij flikkerd een beetje met de backlight. Net alsof je de brightness zich steeds aanpast. hebben meer mensen dit probleem?. Het is niet de hele tijd maar zo'n af en toe, vooral als ik het scherm op z'n zwakst heb staan.
Ik heb dit ook, heel zelden, maar gebruik het scherm dan vaak juist op zijn scherpst. Weet niet meer of ik dan op netstroom of accu hang, maar zal eens gaan opletten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster

Zeker een goede keus. Enige waar ik van baal is dat mijn laptop van z'on 20cm hoog is gevallen, precies op de rechterhoek, waar dus nu een stukje uit is :') . Gelukkig beinvloed het de werking niet, maar het is wel lelijk natuurlijk :+

@Dennis

Ik heb het flikkeren al bijna vanaf het begin, het maakt trouwens niet uit of de laptop aan netstroom zit of batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
3dmaster schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:25:
[...]

@Dennis

Ik heb het flikkeren al bijna vanaf het begin, het maakt trouwens niet uit of de laptop aan netstroom zit of batterij.
Ik ehb het ook af en toe, maar stoor me er verder niet aan.. Brightness veranderen werkt meestal wel, geen idee waar het aan ligt.

Iemand hem al helemaal draaiende gekregen onder Vista (64bit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels zijn we weer een tijd verder en is hier nog weinig leven in de brouwerij :P

2 weekjes geleden merkte ik ineens dat er een scheur zat aan de achterkant van de scherm, op de plaats waar je het scherm kon openklappen.

Plaatjes zeggen meer dan woorden:
Afbeeldingslocatie: http://www.meesterdennis.nl/laptop.jpg

Vervolgens MSI een mail gestuurd, welke mij lieten weten dat dit onder de garantie valt (heb de laptop nu een jaar en 4 maanden). Laptop verder nooit laten vallen (behalve dan in de eerste week dat ik hem had), maar wel intensief gebruikt (dagelijks) waarbij ik het scherm ook meerdere malen per dag sloot en opende.

In ieder geval de afgelopen week de laptop maar zo weinig mogelijk open en dicht gedaan, om verdere schade te voorkomen. Na een weekje was het plastic helemaal afgebroken. Laptop werd opgehaald door UPS op de dag dat ik had aangegeven (had laptop voor die tijd nog nodig voor studie) en is vanochtend aangekomen bij MSI service balie in Son.

Heb tegelijkertijd nog wat andere puntjes aangegeven
-> schuifje om accu 'op slot' te zetten in laptop ligt er al een jaar uit omdat ik laptop ergens in de eerste week liet vallen doordat de bijgeleverde MSI tas het opgaf (brak iets)
-> schade aan de linkermuisknop. Op een of andere reden was het zilveren laagje ervan af en was het zwart. Dit is gebruikersschade dus ik verwacht niet dat er veel aan gedaan wordt

Al met al heb ik een jaar de M677 zonder klachten gebruikt. Kan niet wachten tot ik de laptop terug krijg, heb hem in ieder geval zo goed mogelijk ingepakt (sleeve, laptop tas, stukken piepschuim en luchtzakjes, etc)!

Ik weet nog steeds niet of ik Vista erop wil zetten, waar ik me wel aan irriteer is dat mijn fan echt constant op volle toeren draait terwijl ik amper zware programma's heb draaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik had de laptop terug gekregen en er zat een heel nieuw scherm op! Geweldige service, laptop was binnen een week terug.

Helaas begon de laptop toen andere kuren te vertonen: de laptop liep vaak vast, zowel tijdens het opstarten van Windows alsmede in Windows zelf.

Weer contact opgenomen met MSI, laptop weer verzonden en binnen een week de laptop weer terug: de ventilator van de CPU was helemaal verstopt door stof en het intern geheugen bleek los te zitten.

Binnen een paar weken had ik helaas weer een euvel: het scherm deed niks meer, maar Windows startte nog wel gewoon op (je kon de geluiden horen en Windows met toetsenbord besturen aangezien ik nog een bestand nodig had (lang leve MS-DOS)). Laptop weer opgestuurd en afgelopen woensdag weer ontvangen. Laptop werkte perfect! De reparatie opgave gaf 'Swap M/B' aan (via mail te horen gekregen dat ze dus mijn moederbord hebben vervangen :))

Helaas deed het scherm het vanochtend weer niet toen ik de laptop pakte. Het scherm is weer zo 'dood als een pier': hij blijft helemaal zwart alsof de laptop helemaal uit staat.

Over de service van MSI ben ik onwijs enthousiast, ze mailen snel terug, zijn erg behulpzaam, de laptop is binnen no time weer terug, UPS is een geweldige vervoerder, etc. Als ik alleen had geweten dat dit product zoveel problemen zou opleveren had ik nooit de M677 gekocht :( (alhoewel ik in het eerste jaar niks geen problemen ermee had)

Nu gaat de laptop alweer voor de 4e keer retour :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2008 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Mijn laptop M677 heeft problemen met de temperatuur.

Vindt dat hij erg warm wordt. Heb nu het programma speedfan geïnstalleerd.
De laptop wordt zo warm dat ik verticale strepen op mijn beeldscherm krijg en de laptop uit gaat.

Heb nu de bodemplaat er afgeschroefd en dan blijft de laptop het goed doen.
En geeft de volgende temperaturen aan zonder de laptop zwaar te belasten.

Gpu : 67 C
HD : 41 C
Temp1: 65 C
Core: 63 C
Core 72 C

Dit is vrij Hoog zonder belasting van de laptop en zonder bodemplaat.
Al ik de Bodemplaat er weer onder schroef word de laptop weer te warm.

Wat kan ik hier tegen doen?
Moet ik de koeler er af halen en opnieuw plaatsen?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is een goede optie. Even alle stof weghalen en wat nieuwe koelpasta aanbrengen moet wonderen doen. Na een jaartje kan de temp al snel 10 graden hoger zijn door stof, aangezien deze MSI al zo'n 3 jaar oud is, is het wel tijd om daar eens naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktmlc4
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 18:59
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:45:

Wat kan ik hier tegen doen?
Moet ik de koeler er af halen en opnieuw plaatsen?
.
Hoi,

Ik heb hetzelfde probleem, (strepen in beeldscherm, zelf in de bios) wat heeft jou probleem opgelost of is de videokaart gewoon stuk? Of ligt het bij mij ook aan de temperatuur?
Graag zou ik nog even langer doen met mijn MSI.

Bedankt voor enige reactie!

12x 300Wp, Enphase iq7 micro omvormers, Azimut 160°, hellingshoek 15°, IJmuiden

Pagina: 1