Toon posts:

[XP] PC blijft hangen na schoonmaak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een PC van 6 jaar oud heb ik eens grondig van binnen uitgestoft, aangezien deze niet meer lekker opstartte... (Moest soms 5x aan en uit worden gezet voor hij doorstartte) En ontzettend veel herrie maakte.

Na zo'n liter stof uit de pc te hebben gehaald (koelblok van de CPU was het ergste), heb ik helemaal een groot probleem...

Nu wil XP echt niet meer opstarten, alleen nog in Veilige Modus... :|
Als ik XP normaal wil opstarten, komt het windows XP opstartschermpje maar heel ligt op en blijft hangen...
hij maakt wel minder herrie :)

Goed, back-up van de documenten van mn moeder gemaakt (gaat om haar pc), en wil XP opnieuw installeren.

PC boot netjes via CD, maar blijft weer hangen :| Nadat hij alle bestanden heeft geladen, krijg ik zwart beeld en gaat niet meer verder...

Help?!
Belangrijkste systeem specs:
AMD Athlon 1,2 MHz cpu
512 mb SD-RAM (2 verschillende reepjes geheugen, BIOS herkent wel alles).
3 HD's, Windows staat op de Primary Master van 20 Gb.
DVD-brander

Floppydrive wil het niet meer doen na schoonmaak...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik mag hopen dat je d'r geen stofzuiger door hebt gehaald toch?
Klinkt alsof er toch iets beschadigd is namelijk.
Één voor een de dimms testen met memcheck al geprobeerd?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-03 14:50
Voor de floppy kan eventueel wel een kabeltje zijn losgekomen bij het schoonmaken.
Ook alle kabels nagaan of die goed zijn aangesloten. En eventueel de hangen en opstarten faq eens doornemen, die kan ooit wel redding brengen.

Verwijderd

Topicstarter
Opstart FAQ heb ik doorgenomen, maar goed je hebt 'niet opstarten' en een andere vorm van niet opstarten. Vind t gewoon vaag waarom ding wel in veilige modus wil opstarten, maar niet door wil booten nadat hij alle bestanden heeft geladen.

Nee, heb geen stofzuiger gebruikt, zou niet durven :P
Ik heb alles met een varkensharen kwast afgenomen, en alles los gehaald (behalve cpu en de dimms, die heb ik lekker op zn plek laten zitten).

Ok, stel dat er wat mis is met de dimms, betekent dat ik er dan gewoon degene die problemen geeft er uit moet halen?
Ook snap ik niet als er een probleem is met de dimms waarom de bios dan wel gewoon al het geheugen herkend en wel XP wil opstarten in veilige modus...

Maar ik zal wel ff memory check uitvoeren.

• ^Ripper
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07-2025
Als je floppy moeilijk doet disable hem in je bios.
Zet je floppy ipv 1.44 naar disabled en disable je floppy controller ook

Misschien loopt alles hier op vast

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Bij kapot geheugen krijg je fouten bij het lezen/schrijven van en naar het geheugen, het BIOS controleerd alleen de eerste paar bit (of byte?) van het geheugen waar info staat hoeveel het is. Floppy drive die niet meer werkt, kabel er zeker weten goed terug gedaan, het is namelijk makkelijk om de kabel verkeerd om te doen (heb er ervaring mee helaas 8)7). Blijven hangen bij de setup na het laden van alle bestanden zou kunnen duiden op een probleem met de IDE controller, aangezien er hdd's gezocht moeten worden. Hoe lang heb je gewacht tot je de computer opnieuw opstartte? Laat hem eens een tijdje staan, misschien duurt het gewoon lang voordat hij verder gaat.

Het wel werken in veilige modus, maar gewoon niet werken, geen idee. Ik heb het ook wel eens gezien, maar na een veilige modus sessie ging het weer gewoon goed.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
^Ripper schreef op zondag 04 maart 2007 @ 13:34:
Als je floppy moeilijk doet disable hem in je bios.
Zet je floppy ipv 1.44 naar disabled en disable je floppy controller ook

Misschien loopt alles hier op vast
Floppy had ik al gedisabled in mn bios, vind die errormelding flink irritant :P

Ok, IDE controllers... daar zal het nog wel eens aan kunnen leggen! :) Maar dan de vraag, wat kan ik er aan doen?
Owja, ik heb trouwens ook 'oude' IDE kabels... (Die geen gaatje mist in een rijtje in het midden), en krijg er telkens wel melding door van de bios...
Helpt het als ik deze kabels vervang?

Ik ben trouwens ong. 5x in veilige modus gegaan, en dan weer geprobeerd om windows normaal op te starten, maar dat hielp helaas niet. Ook geprobeerd naar een herstelpunt te gaan van een paar dagen geleden... Toen werd het windows logootje bij het opstarten iets duidelijker maar veel hielp het niet...

Oh, trouwens, goed nieuws! *O* Mn XP install lukt nu, hurrah! Heb nu de windowspartitie geformateerd, maar hij blijft nu volgens mij weer hangen... -O- Hij doet t, hij doet t! *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 13:58 ]

Verwijderd

Doe's beter schoonmaken Tina, er zit hoogst waarschijnlijk ergens nog wat pluizigs tussen de poten van je chips. :')

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb niets gedaan met mn chips, potverdorie... Het is juist nu een stuk schoner! :|

Maar... PC is nog steeds echt heel erg traag... moet echt een memory check doen eig. maar geen zin om cd te branden...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 14:25 ]

Pagina: 1