[ Winows media player 11 ] Speelt geen .ASF bestanden af

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo als de titel al zegt, speelt windows media player 11 op mijn vista home premium pc geen .ASF bestanden af!
Op mijn pc met xp doet hij dit wel.....
Waar kan dit aan liggen? Elke keer als ik een .ASF bestand wil afspelen krijg ik de volgende melding:

Er is een audiocodec nodig om dit bestand af te spelen. Klik op Help op het web om te controleren of deze codec kan worden gedownload van het web.

Ik klik op help dan krijg ik dit:
Windows Media Player Error Message Help

You've encountered an error message C00D10D1 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.
Codec is missing

Windows Media Player cannot play the file (or cannot play either the audio or video portion of the file) because the Microsoft ADPCM Format (2) codec is not installed on your computer.

The missing codec might be available to download from the Internet. To search for the Microsoft ADPCM Format (2) codec, see WMPlugins.com.

Klik ik op de link WMplugins.com:
The codec you are missing is not available for download from this site. You might be able to find it on another site by searching the Web for "2" (this is the WaveFormat or FourCC identifier of the codec).

Kan iemand mij helpen? Anders kan ik de video's die ik maak met mijn Traveler DV3010 niet bekijken!.

Mijn dank zal groot zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
deze heb ik al geprobeerd, snap alleen niet hoe het precies werkt.
Al installeer ik het dan heb ik het idee dat hij het niet doet.
Maar even goed bedankt voor de moeite ik waardeer het zeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:20
http://www.free-codecs.com/download/ACE_Mega_CoDecS_Pack.htm

Features of ACE Mega CodecS Pack 6.03 - Professional Edition :
Microsoft
- Microsoft Adaptive PCM Audio CoDec 5.1.2600.1106

I Don't Know, So Don't Shoot Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Hier hetzelfde probleem met het afspelen van ASF-bestanden van de harde schijf (geripte streams) onder Vista met WMP. Terwijl het onder XP probleemloos werkt, al jaren. Op internet hebben meerdere mensen het er over. Sommigen denken aan een bug, anderen denken aan een bewuste uitschakeling van de mogelijkheid om het af te spelen in de trant van beveiliging. Onduidelijk dus.

Codecpacks helpen me niet. Onder XP ging het altijd perfect. Media Player Classic, VLC Player en Zoomplayer kunnen het bestand wel allemaal afspelen, maar doen dat niet goed. De eerste paar seconden missen steeds en hij start niet vanzelf (play heeft geen effect, je moet ergens in de 'voortgangsbalk' klikken en dan speelt hij vanaf dat punt)

Er zijn meerdere bedrijven die software maken waarmee je streams kan opslaan als ASF. Hun product werkt nu dus niet meer onder Vista (tenminste, de door hun gemaakte bestanden kunnen niet afgespeeld worden). Wellicht dat we dus via hen informatie of oplossingen kunnen vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jep precies het zelfde....
Wel bale, stom gedaan van M$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze Microsoft-codec heb je natuurlijk al geinstalleerd? In WMP11 heb je in Extra, Opties, tabblad Speler de regel "Codecs automatisch downloaden" aangevinkt? In het tabblad Bestandstypen staat een vinkje voor ASF-bestanden (net als voor de anderen)? Misschien trap ik open deuren in, maar soms moet je het voor de hand liggende toch even checken.

NB: Of Microsoft hier schuldig aan zou zijn, staat allerminst vast. Tot die die beschouw ik dit maar als het zoveelste "broodje aap".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:54
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 09:01:
NB: Of Microsoft hier schuldig aan zou zijn, staat allerminst vast. Tot die die beschouw ik dit maar als het zoveelste "broodje aap".
Broodje aap? Beweer je dat ik het probleem uit m'n duim zuig?

@Retard: Welk programma gebruik je om de streams op te slaan? Ik heb gemerkt dat streams opgeslagen met Cocsoft Streamdown niet onder Vista werken, wel onder XP. SDP receiver werkt ook niet. Streams opgeslagen met Web Stream Recorder Pro werkt echter wel onder vista (maar is weer geen freeware helaas).

Misschien heb je tijd om elke freeware programma's te testen?
http://all-streaming-medi...g-video-windows-media.htm
http://www.freedownloadscenter.com/Best/save-asf-stream.html

Het heeft dus wel deels met codecs te maken blijkbaar. Maar een feit blijft dat wat onder XP probleemloos werkte, onder Vista niet aan de praat te krijgen is 8)7

Ik ben inmiddels overigens weer terug naar XP, had nog meer problemen onder Vista.

[ Voor 12% gewijzigd door DeadMetal op 13-03-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik ben er uit gekomen!

Je moet de extentie .asf veranderen in .asx, dan speelt hij het zonder problemen af!
succes voor de mensen met het zelfe probleem!
Pagina: 1