Toon posts:

Hoe goed is de AMD Turion 64 X2 TL-50? (met vista pr.)

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik twijfel of het verstandig is om de HP Pavilion dv6248eu aan te schaffen met de amd processor.
Deze heeft een cache geheugen van 512 kb. Ik vraag me af of dat niet te weinig is. Ik wil zeker een aantal jaren vooruit met de laptop. Ik speel af en toe een spel verder wil ik de laptop gebruiken voor fotobewerking en heel veel internetverkeer.

De laptop is erg aantrekkelijk geprijsd met de volgende configuratie:
Aanbevolen gebruik: Thuisgebruik
◊ Windows Vista Certificatie: Windows Vista Premium Ready
◊ Systeemtype: Notebook
◊ Ingebouwde apparaten: Stereoluidsprekers, draadloze LAN-antenne
◊ Breedte: 35.7 cm
◊ Diepte: 25.7 cm
◊ Hoogte: 4 cm
◊ Gewicht: 3 kg
◊ Lokalisatie: Nederlands / Nederland
◊ Audio Output: Geluidskaart
◊ Conformiteitsnormen: Sound Blaster Pro
◊ Functies: Altex Lansing luidsprekers
◊ Technologie: 6-cels Lithiumion
◊ Aantal geïnstalleerd: 1
◊ Software: Microsoft Windows Media Player, Microsoft Windows Movie Maker, HP QuickPlay Software, Adobe Reader 7.0, Roxio My DVD, Microsoft Works 8.5, HP Photosmart Essential, Norton Internet Security 2007 (abonnement voor 60 dagen), Microsoft Internet Explorer 7.0, Microsoft Windows DVD Maker, Microsoft Windows Mail, Microsoft Windows Media Center, Microsoft Windows Photo Gallery
◊ Inclusief OS: Microsoft Windows Vista Home Premium
◊ Type: L2 Cache
◊ Grootte geïnstalleerd: 512 KB
◊ Type: Serial ATA
◊ Seriële ATA-interface: Serial ATA-150
◊ Max. resolutie: 1280 x 800 ( WXGA )
◊ Breed beeldscherm: Ja
◊ Functies: BrightView
◊ Display-type: 15.4" TFT actieve matrix
◊ Meegeleverde accessoires: Afstandsbediening
◊ Service & Support: 1 jaar garantie
◊ Service & Support Details: Beperkte garantie - onderdelen en werkuren - 1 jaar - Ophalen en terugbrengen
◊ Type: Toetsenbord, touchpad, QuickPlay
◊ Type: 5 in 1 kaartlezer
◊ Ondersteunde Flash-geheugenkaarten: SD-geheugenkaart, Memory Stick, Memory Stick PRO, MultiMediaCard, xD-Picture Card
◊ Netwerkgebruik: Netwerkadapter
◊ Draadloze LAN ondersteund: Ja
◊ Protocol voor gegevenskoppeling: Ethernet, Fast Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
◊ Conformiteitsnormen: IEEE 802.11b, IEEE 802.11g
◊ Harde schijf: 120 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
◊ Type: DVD±RW (+R dubbellaags) / DVD-RAM
◊ Technologie voor het labelen van schijven: LightScribe Technology
◊ Processor: AMD Turion 64 X2 mobiele technologie TL-50
◊ Multi-Core Technologie: Dual-Core
◊ 64-bit Computer: Ja
◊ Grootte geïnstalleerd: 2 GB / 2 GB (max.)
◊ Technologie: DDR II SDRAM
◊ Configuratiekenmerken: 2 x 1 GB
◊ Voeding: Extern
◊ Modem: Fax/modem
◊ Max. overdrachtsnelheid: 56 Kbps
# ◊ Totaal aantal uitbreidingsslots (vrij): 2 ( 0 ) x geheugen - SO DIMM 200-pins
# 1 ( 1 ) x ExpressCard/54
# ◊ Interfaces: 3 x Hi-Speed USB - 4-PIN USB type A
# 1 x IEEE 1394 (FireWire)
# 1 x scherm/video - VGA - 15-pens HD D-Sub (HD-15)
# 1 x modem - telefoonlijn - RJ-11
# 1 x netwerk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45
# 1 x scherm/video - S-video-uitgang
# 1 x afstandsbediening - infrarood
# 1 x audio - SPDIF-uitgang/koptelefoon
# 1 x microfoon - invoer - mini-telefoon 3,5 mm.
# 1 x docking/poortreplicator
# 1 x hoofdtelefoon - miniconnector stereo 3,5 mm
◊ Grafische processor/leverancier: NVIDIA GeForce Go 6150
◊ Videogeheugen: Gedeeld videogeheugen (UMA)
◊ Maximaal toegewezen RAM-grootte: 128 MB

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Ik weet niet welke spellen je speelt. Iig is een GF Go 6150 prut en ligt nog onder de FX5200 meende ik. Wil je echt nieuwe games spelen als Test Drive Unlimited, GRAW en dergelijke dan moet je zoeken naar een GeForce Go 7600/ ATi Mobility Radeon X1600 of hoger* (*= X2300 is lager!). Oudere games willen echter prima uiteraard. D enieuwsten ook nog wel, maar verwacht niet veel (lees low detail etc)

Vista moet probleemloos draaien. Heb hier bijna dezelfde config. AERO gaat prima met een 6150. Vista Ultimate x64 draait hier iig prima, in veel opzichten zelfs beter dan XP naar mijn gevoel. Cache maakt verder bij AMD toch weinig uit. Ik heb 2x zo veel, maar het verschil is een procentje of 2 in bepaalde gevallen.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Geforce 6150 met de nieuwste games.. Ik denk het niet btw, mijn puter met 6100 (is bijna dezelfde kaart) had al veel moeite met Brothers in Arms (1e, die is wel recent, maar niet echt nieuw!) en ook met Prince of Persia: Warrior Within (ook wel recent, maar ook niet nieuw!).. En dat was dan op low-detail en 800x600 resolutie..

Echter zoals Gremlin al aangeeft, Vista Aero gaat het perfect trekken. Zoek in ieder geval een laptop met GEEN geintegreerde grafische kaart. Dit zijn onder andere:
  • Geforce Go 6600, 6800
  • Geforce Go 7300, 7400, 7600, 7900, 7950
  • Mobility Radeon X300, X700, X800, X850
  • Mobility Radeon X1300, X1400, X1450, X2300, X1600, X1700
Van de x3xx of hoger moet je verwachten dat ze de nieuwste spellen wel spelen, maar niet echt op hoogwaardig niveau. Het werkt wel met wat betere details, maar niet alles op het hoogste. Met de x6xx series (van beide fabrikanten) of hoger kun je de nieuwste games 'moeiteloos' spelen. Hierbij bedoel ik dat ze wel werken, en ook op een fatsoenlijke FPS met fatsoenlijke graphics. Daarna heb je nog de X1700 van Ati en de Go 7900 van Nvidia. Deze kaarten en hoger moeten de allernieuwste games halen op de beste kwaliteit (niet altijd, maar meestal wel!). Dit zijn goede kaarten maar ook erg prijzig.

Pak echter als je gamed nooit een UMA chipset. Dit zijn oa de:
  • Intel 845GM(E), 855GM(E), 865GM(E), GMA900, GMA915, GMA950
  • Geforce Go 6100, 6150, 7200 (wordt niet meer gemaakt/uitgebracht?)
  • Mobility Radeon X200(M), X1100, X1150
Op deze kaarten (met uitzondering van 8x5-serie, GMA900-serie en GMA915-serie van Intel) draait Vista Aero gewoon volledig met alle toeters en bellen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Dit valt onder: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gezien het topic daar niet aan voldoet zal het op slot gaan.

Voor af en toe een game (en ook nog evel vooruit kunnen) is mijn inziens een GeForce Go 7300 of Mobility Radeon X1400 geen slechte keus. Wil je meer dan is een zwaarder model simpelweg vanzelfsprekend. Wat betreft de processor: Zoek een wat benchmarks op over de processor. Vergelijk de prestaties (en niet de MHz'en, L2 cache groottes e.d.) met andere processoren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.