Nieuw Internet abonnement met VAST ip-adres, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-11 21:53
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuw adsl abonnement met een vast ip-adres, dit i.v.m. het thuis werken. Ik weet dat het wel anders gereged kan worden maar dat wil de systeembeheerd van mijn werk niet.

Weet weet een goed en snel adsl 2 abonnement met een vast ip-adres? Word dit eigenlijk wel gedaan door providers, een vast ip-adres geven?

Ik hoop een duidelijk advies van jullie te krijgen.

Alvast bedankt.

Groeten,

Vjenne-ICT

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:29
je hebt nooit een vast ip adres, wat je wel hebt is een dhcp lease welke steeds hetzeflde adres geeft (bv xs4all) pas als je verhuist krijg je een ander ip

neem aan dat je dat bedoelt?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Als je baas eisen heeft over jou internet dan sluit hij hem zelf toch aan, en betaald.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:35

Yucko

One clown to rule them all !

Volgens mij heb je bij een ADSL abo toch altijd een vast-ip. Tenminste, dat is wat ik me ervan kan herinneren. Waar je wel op zou moeten letten is of dat je toekomstige ISP bepaalde poorten blokkeert.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zit zelf bij Surfsneladsl (studenten abo van Internlnet). Daar krijg je gewoon 8, 16 of 24 vaste IPs. Deze IPs veranderen dus ook niet na een restart van je modem oid :P

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is een vaste hostname geen alternatief? Dat bieden veel providers volgens mij wel.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:21

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Mijn ervaring tot dusver met diverse internet aanbieders is dat ze tegenwoordig allemaal een vaste IP adres bieden. De afgelopen jaren heb ik 3 verschillende providers gehad, en die providers hebben het IP adres nooit veranderd. Die providers zijn Chello, XS4ALL, en nu etth.

Welke provider dan 'goed' is, moet je zelf maar bepalen. Ik vind persoonlijk dat het tegenwoordig niet meer zoveel uitmaakt. Als het een internetverbinding is die je baas betaald, zou ik gaan voor een provider die iets duurder is, maar wel een goede helpdeskondersteuning biedt.

Hier staat tekst

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Iedere zichzelf respecterende ISP heeft dit, alleen @home nog niet geloof ik 8)7

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• Vjenne-ICT
Zwelgje schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:46:
je hebt nooit een vast ip adres, wat je wel hebt is een dhcp lease welke steeds hetzeflde adres geeft (bv xs4all) pas als je verhuist krijg je een ander ip

Ja dta bedoel ik eigenlijk ja. Als het WAN ip mar niet veranderd, dan is het goed.

Verwijderd

Zwelgje schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:46:

Zoals Zwelgje hier zegt, "lease" je een IP adres. Dit is echt zoals de letterlijke vertaling doet vermoeden een huur van een IP adres. Deze huur is meestal voor een bepaalde periode, meestal 1 á 2 weken. Dit wil zeggen dat zolang als je je modem niet langer dan deze periode uit laat staan, of je niet verhuist zoals Zwelgje ook al zij, dat je IP adres hetzelfde blijft.
Omdat 99.99% v/d internetgebruikers hun modem nooit uitzet lijkt het net alsof je een Fixed IP hebt.

Sommige ISP's doen overigens niet aan een lease maar geven je een echt fixed IP adres. Informatie hierover zul je bij de verschillende ISP's moeten opvragen.

• Vjenne-ICT
ChaserBoZ_ schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:56:
Iedere zichzelf respecterende ISP heeft dit, alleen @home nog niet geloof ik 8)7
Is dat zo? Ik dacht altijd dat een ISP dat bewust deed i.v.m. het draaien van b.v. een server of iets dergelijker. Of heb ik dat helemaal verkeerd?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
http://producten.planet.n.../dbid=13/typeofpage=43651

Planet heeft een vast ip adres.
Mits je niet het abbo veranderd, of verhuist natuurlijk

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:48:
Die providers zijn Chello, XS4ALL, en nu etth.
Bij Chello heb je in de praktijk een redelijk vast IP adres, alhoewel het toch kan veranderen. Ik heb een aantal jaar Chello gehad, ik geloof dat ik 3 IP adressen heb gehad.

Xs4all zegt zelf een vast IP adres aan te bieden, deze veranderd dus niet zomaar spontaan. Tenzij je een nieuw contract aangaat (zoals de overstap van Xs4all-KPN naar Xs4all-Only).

🌞🍃

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Er is nog wel een verschil tussen dat het in de praktijk zo blijkt of dat het keihard vastgesteld is in je contract... Want als het niet zwart-op-wit staat loop je het risico dat je eens (op een niet door jezelf gekozen moment) toch een ander IP krijgt. Lijkt me niet echt de bedoeling gezien de plannen van de TS.

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Ik heb al jaren 127.0.0.1 :+

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 17:57
Zoals anderen al zeggen: in ieder geval alle "connected by KPN'' ADSL-aansluitingen hebben een vast IP-adres. Soms krijg je dit zelfs gewoon in een brief mee.

Bij @home (kabel) kun je een ander IP-adres krijgen, maar ook daar blijft het vaak maanden tot jaren hetzelfde. Dat verandert meestal pas als @Home zijn systemen verandert.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

rofl @ Danielson

misschien is TweakDSL een optie, volgens het TweakDSL topic:
Vast IP adres, op aanvraag mogelijk door opgave MAC-adres. Normaliter een dynamisch IP adres.

• Vjenne-ICT
Palomar schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:13:
[...]

Er is nog wel een verschil tussen dat het in de praktijk zo blijkt of dat het keihard vastgesteld is in je contract... Want als het niet zwart-op-wit staat loop je het risico dat je eens (op een niet door jezelf gekozen moment) toch een ander IP krijgt. Lijkt me niet echt de bedoeling gezien de plannen van de TS.
Wat adviseren jullie mij dan? Ik zit hier niet zo in om eerlijk te zijn.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
Wij hebben hier een Tiscali-abbo, en zolang je je modem niet uitzet behoud je je IP-adres, door het modem altijd aan te laten staan wijzigt je IP nauwelijks :)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Zwelgje
  • Laatst online: 10:29
Vjenne-ICT schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:27:
[...]

Wat adviseren jullie mij dan? Ik zit hier niet zo in om eerlijk te zijn.
xs4all, kan je ook nog een hostname aanmaken (bv superserver.xs4all.nl)

A wise man's life is based around fuck you

• Vjenne-ICT
Ik wil iedereen even bedanken voor de snelle recaties en brukbare info, top.

Ik zit ook te dneken aan de 20Mbit van Orange, lekker goedkoop en een snelle lijn. Wat dneken jullie hier van?

Hoe kan ik trouwens controleren hoe ver ik van de wijkcentrale af zit? En bij welke afstand heb je nog een redelijke snelheid? Iemand hier ervaring mee?

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:57
wij hebben thuis planet.. ligt eigelijk nooit down ofzo (of je merk er bijna niks van). en je krijgt altijd hetzelfde ip adres, en servers zijn toegestaan

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36
Ik meen dat sommige kabel aanbieders soms nog wel hun DHCP willen doen maar ik heb in mijn ervaring met ADSL nog nooit een ander IP adres gehad...
Alleen toen iemand bij Hetnet zat en ik problemen met het modem had en de helpdesk moest bellen hebben ze alles gereset uiteindelijk en ook het IP adres...

edit: Mijn ervaringen met Orange zijn eigenlijk meer negatief dan positief.
- snelheid word niet behaald (al woon je 100M van de centrale af of minder!)
- Orange box ligt er vrij snel uit vooral met downloaden.
- Orange box en VPN ik vind dat niet lekker werken....
Oja een linkje wara je je meting kan doen: http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/postcodecentrale.cfm

[ Voor 38% gewijzigd door Cave_Boy op 04-03-2007 13:01 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:03

job

pinockio schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:22:
Bij @home (kabel) kun je een ander IP-adres krijgen, maar ook daar blijft het vaak maanden tot jaren hetzelfde. Dat verandert meestal pas als @Home zijn systemen verandert.
Sinds kort zijn ze over gegaan op dynamische ip adressen.
Zo heb ik de ene week 3 verschillende ip adressen, de andere keer heb ik 3 week dezelfde.

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-11 02:44

Mathizsias

Drizzt

Vaste IP's is een concept wat bij veel providers niet op gaat, het gaat altijd om een range van ip's die voor jou toepasbaar zijn gebonden aan je locatie en overkoepelende organisaties (lees: overheid, ICANN), bovendien is altijd ergens in de kleine letters van een provider te lezen dat het niet gegarandeerd wordt, ookal wordt er wel reclame mee gemaakt of toezegginen gedaan.

Zakelijk however...

• wanabo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-02-2014
@home is juist overgestapt van statische naar dynamische ip adressen. Dan is het makkelijker om te zeggen dat ze niet weten welke gebruiker met welk ip adres verantwoordelijk is voor een overtreding.

Bij Orange is het ip adres gekoppeld aan je macadres het het modem (dat kan een livebox zijn maar ook een ander type modem). Dus een vast ip adres. (Geen idee wat er gebeurt als je je modem langere tijd uitzet, wordt ook niet aangeraden i.v.m. firmwareupdates)

Gebruikers Telel2, Glasvezel, KPN, UPC, Ziggo, Ad Exchange

Verwijderd

TweakDSL nog een optie? Even je mac adres doorgeven en je krijgt een vast ip.

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tele2 = vast
Compuserve = dynamic

• Vjenne-ICT
Tim2005 schreef op zondag 04 maart 2007 @ 20:30:
Tele2 = vast
Compuserve = dynamic
maar is bij tele 2 het modem niet erg slecht????

Verwijderd

Tele2 heeft inderdaad een goedkoop modem vergelijkbaar met de produkten van Sweex.
Verder heeft Tele2 leveringsproblemen, nieuwe leden zitten tot wel 6 maanden te wachten op hun ADSL modem.... ( :P The company who sent you big bills) :P

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Datafeest schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:04:
[...]

Bij Chello heb je in de praktijk een redelijk vast IP adres, alhoewel het toch kan veranderen. Ik heb een aantal jaar Chello gehad, ik geloof dat ik 3 IP adressen heb gehad.

Xs4all zegt zelf een vast IP adres aan te bieden, deze veranderd dus niet zomaar spontaan. Tenzij je een nieuw contract aangaat (zoals de overstap van Xs4all-KPN naar Xs4all-Only).
IK niet, de lease staat sowieso 4 uur.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Binnetie
  • Nu online
Ik heb Solcon en heb al 3 jaar een vast ip-adres. Dit staat ook vermeld bij mijn contractgegevens.
Pagina: 1