Toon posts:

[Vista MCE] composite aansluiting satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.048 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister een aldi pc opgehaald:

Spec`s

Nou wil ik mijn satelliet er op aansluiten daar er een tv kaart in zit. Dit werkt allemaal goed via composite, maar als ik met Windows Vista Media Center het tv signaal in probeer te stellen kan ik kiezen uit:

Kabel
Satelliet
Antenne

Als ik kabel kies scant hij slechts de coax input in de tvkaart, ditzelfde bij antenne.

Als ik satelliet selecteer dan scant hij inderdaad de composite ingang en ik zie ook gewoon het (tv)beeld. Maar als ik dan volgende doe, dan zeurt hij dat hij geen infrarood ontvanger kan vinden. Logisch want die heb ik niet (nodig, er zit een RF MCE remote bij) Dus ik kan de setup niet afronden waardoor de signaal instelling (composite) niet bewaart blijft. Hierdoor kan ik via MCE geen tv kijken/opnemen terwijl het signaal er duidelijk wel is, alleen heb ik geen infrarood ontvanger aangesloten, ik kan geen volgende kiezen. Er vervelend.

Ik dacht aan een registry mod om het infrarood gedeelte uit te zetten van de setup, maar ik kan helemaal niets vinden. ter illustratie, de situatie is als volgt:

dvbSatelliet composite ->>> composite tv kaart --> Vista MCE --> (lcd) tv

Verwijderd

Topicstarter
iemand?

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals laatste kickje, dan geef ik het op :(

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-02 23:06

SalimRMAF

SpaceX - 4K

LOL, geef maar op zou k zeggem.

toen ik voor het eerst een medion pc zag was k geil geworden van de mooiheid en speciaalheyd! maar nee, 8eraf zag k dat r alleen maar rommel in zat.

Gulfstream G650

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Dat is niet wat de topicstarter vraagt.!

[ Voor 137% gewijzigd door ikweetniks op 14-05-2008 21:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het feit dat het een medion pc heeft niks te maken met mijn probleem, het is een relatief snelle pc voor het geld dat hij kostte, maar mijn probleem is is dat ik mijn RF mediacenter remote niet kan gebruiken bij de satelliet live tv. Ik wil dus eigenlijk geen remote hoeven kopen. Ik zoek iets of iemand die mij weet te vertellen hoe ik het zoeken naar IR ontvanger omzeil

• kaziebo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01-2025

kaziebo

Monkey's are the source!

Hey, heb exact hetzelfde probleem alleen dan in XPMCE 2005. Heb me helemaal te pletter gegoogled, maar kan niks vinden. Hier moet toch een oplossing voor zijn.

Dus dan maar een kickje en hopen dat dit weer op gang komt... 8)7

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

Pagina: 1