Toon posts:

Asus M2N-E met A64 3800+ geeft stotters

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet een pc in elkaar gestoken, met de volgende onderdelen:
-Asus M2N-E
-Athlon64 3800+ AM2 (met stock koeler)
-Twinmos DDR2 1gb 667mhz
-WD RE 250gb hdd
-XFX GF6600GT

Die twee laatste onderdelen komen uit een andere pc, dus die zijn zeker ok.
Nu heb ik het probleem dat om de paar seconden het lijkt alsof de pc eventjes stottert...
Ik beweeg dan met de muis, maar da pointer volgt me pas een seconde later bijvoorbeeld.
Je kan het beschrijven als een zeer korte freeze.
Dit komt enkele keren per minuut voor, niet echt in een vast tempo.
De hdd draait op SATA met DMA op, en de temperaturen van alle onderdelen zijn laag.
Het enige wat ik heb kunnen opmerken is dat het mobo bij het booten een foutmelding gaf dat mijn Vcore verkeerd is, die is namelijk bijna 2.4volt!
Klopt dit wel?
Hoeveel moet dit normaal zijn voor een AM2 3800+ single core?
Ik heb die warning maar gewoon uitgezet in de bios, dan boot hij wel.
Ook heb ik Cool'n'Quiet uitgezet in de bios.
Enig idee?

Verwijderd

die 2.4v zou ik niet geloven, je cpu zou al lang niet meer leven / willen booten / uitslaan van de hitte.

Ikzelf draai op 1.75v vcore op een athlon x2, en hij draait met een zalman erop nog steeds aan 67° op de core, dus als je die cpu 2.4v geeft met een standaardkoeler stopt die na enkele minuten sowieso omdat hij te warm loopt (als hij al zou willen booten).

Ik zou je moederbord gewoon terugbrengen naar de winkel, het zal wel geen 2.4v leveren, maar die (naar mijn gedacht toch) kapotte sensor erin is al voldoende om het te laten vervangen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb zonet de vcore handmatig op 1.4v gezet, het "freezen" blijft, en Asus Probe II geeft nog steeds 2.4v aan :s
Heb de muis (logitech pilot) verandert van USB poort, en het freezen is nu gedaan!
Dus die USB poort is slecht.
En een andere USB poort werkt helemaal niet, geeft geen power.
Met die kapotte USB poorten kan ik nog leven, maar het feit is wel dat WindowsXP nog steeds abnormaal traag boot.
Het lijkt wel alsof hij eerst 20 seconden staat te niksen, en dan pas begint de hdd in actie te komen en kom je bij het inlog scherm (verse installatie, volledig up to date, zonder extra software).

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 12:02 ]