Toon posts:

[Vista] No Boot Disk melding na vastloper.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met Vista. Vista liep net vast en na een reset kreeg ik de melding dat er geen boot disk aanwezig is. Vista staat op een SATA schijf die wel wordt herkend in de BIOS.

Ik kan Vista wel opstarten, maar dan moet ik de installatie cd van Vista er in doen, en wanneer hij vraagt of hij van DVD wil booten moet ik niets doen, vervolgens kom ik dan in het opstartmenu van Vista (boot windows safe/normally etc) en dan kan ik Vista gewoon opstarten. De boot volgorde in de BIOS aanpassen zodat hij eerst de schijven ziet helpt niet.

Met Vista setup repair gaat het ook niet goed, hij kan niet repairen omdat hij geen schijven ziet, hij ziet mijn schijven dus niet bij het opstarten terwijl de OS er nog wel gewoon op staat. Enig idee hoe ik dit oplos of waar ik naar moet kijken?

Verwijderd

Topicstarter
niemand al reeds bekend met dit probleem?

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Met de DVD booten, voor command prompt kiezen en kijken of je C: dan wel beschikbaar is. Indien wel, dan fixboot / fixmbr draaien ?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-03 19:40

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2007 @ 14:30:
niemand al reeds bekend met dit probleem?
controleer de BIOS instelling m.b.t. bootorder?

i.a.w: is de BIOS configuratie zodanig dat het apparaat tracht te booten vanaf de S-ATA schijf?

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Verwijderd

Topicstarter
net nogmaals in de BIOS gekeken, en de HD bootvolgorde aangepast, heb namelijk 2 sata schijven in mijn systeem. lijkt nu eerst weer te werken. vraag me alleen af, hoe die crash ervoor gezorgd heeft dat het allemaal niet meer werkte..

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2007 15:22 ]

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 15:32
Dit heb ik ook wel eens.
Echter.. ik heb XP en heb 1 SATA (master) en 1 IDE (Slave).

Voornamelijk komt dit euvel bij mij naar voren als MS een update heeft voor XP die ik laat installeren voordat de pc zichzelf uitzet...

MW | BF1 Stats

Pagina: 1