[WinXP] Laptop bevriest om de paar seconden één seconde

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-02 16:31
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen begint mijn laptop ineens om de paar seconden te bevriezen. Ik merk dat op dat moment mijn HD lampje aangaat en een seconde later weer uit en vervolgens kan ik weer een paar seconden normaal werken.

Ik heb een aantal tests gedaan. Dit bevriezen gebeurt alleen zodra ik een filmpje of audiobestand vanaf internet ga streamen. Dus om de paar seconden blijft alles stil staan, herhaalt het geluid zich constant en daarna speelt ie weer een paar seconden vrolijk verder.

Ik heb een dual boot systeem met Windows XP home edition en Linux Ubuntu Dapper. Onder dapper vertoond mijn laptop dit gedrag trouwens niet. Dit gebeurt alleen onder windows.

Laptop: http://www.ciao-shopping.nl/Acer_Aspire_9502WSMi__462847

Ik heb uiteraard m'n hele laptop gecontroleerd op virussen en spyware, maar ik heb niks kunnen vinden.

Zodra ik trouwens stop met streamen blijft dit bevries gedrag een poos doorgaan en daarna stopt ie ermee en kan ik weer normaal werken.

Omdat ik vermoed dat er misschien wat mis was met de HD heb ik een schijfcontrole gedaan, maar die kon ook niks vinden. Ook defragmenteren bood geen oplossing.

Wie heeft enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Verwijderd

Als hij onder Linux wel goed werkt, zou het aan je drivers kunnen, liggen installeer eens de nieuwste drivers, als dat nog niet werkt zou je voor een herinstallatie van je laptop kunnen kiezen, succes ermee!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sterker nog, als het onder Linux wel werkt is het sowieso geen (Overige) Hardwareprobleem. Misschien een idee om in een software-gerelateerd deel van GoT te kijken :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.