Toon posts:

BSOD Bij Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Gisteren had ik een topic geplaatst over een BSOD die ik krijg. Ik had mijn geheugen ervan verdacht, maar daarmee was niks aan de hand.

Ik heb mijn Logd nog eens nagekeken, en ik heb de volgende melding zien staan. "IRQARB: ACPI BIOS does not contain an IRQ for the device in PCI slot 24, function 0. Please contact your system vendor for technical assistance."

Ik denk dus dat mijn Bios het probleem is. Jammer genoeg heeft mijn Moederbord DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert, geen nieuwe biosupdate hiervoor.

Wat kan ik doen! help!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om eerst eens te kijken wat het probleem veroorzaakt. Er wordt hier verwezen naar een apparaat in PCI slot 24, achterhaal eens wat dat zou kunnen zijn (borden met 24 pci sloten bestaan natuurijk niet, dus is het belangrijk even te achterhalen welk apparaat het dan zou kunnen zijn.
Probeer daar eens een IRQ aan toe te wijzen en kijk wat het dan doet, blijkbaar gaat er daar namelijk iets op z'n gat als ik die melding zo lees.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 04 maart 2007 @ 09:52:
Misschien handig om eerst eens te kijken wat het probleem veroorzaakt. Er wordt hier verwezen naar een apparaat in PCI slot 24, achterhaal eens wat dat zou kunnen zijn (borden met 24 pci sloten bestaan natuurijk niet, dus is het belangrijk even te achterhalen welk apparaat het dan zou kunnen zijn.
Probeer daar eens een IRQ aan toe te wijzen en kijk wat het dan doet, blijkbaar gaat er daar namelijk iets op z'n gat als ik die melding zo lees.
Natuurlijk slim gevonden. Alleen hoe kom erachter wat dit voor een apparaat is. Ik heb namelijk geen onderdelen in mijn PCI Sloten.

Verwijderd

Een onboard iets?
Reset je BIOS instellingen eens naar default?
Schakel je onboard features eens (allemaal) uit en daarna 1 voor 1 weer in, kijken wat er gebeurd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 10:12 ]

• Erikbobo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:25
Er zit nog wel meer op de PCI-bus dan alleen je PCI-sloten...

Kijk anders even in apparaatbeheer en dan 'Apparaten op verbinding' laten zien ipv op type (geen idee hoe het in het engels heet). Dan zie je wat er allemaal op de PCI-bus zit.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat voor BSOD-code krijg je dan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 10:08:
[...]

Natuurlijk slim gevonden. Alleen hoe kom erachter wat dit voor een apparaat is. Ik heb namelijk geen onderdelen in mijn PCI Sloten.
Daarom zeg ik ook, probeer te achterhalen wat het is. Als je in je device manager kijkt zie je meestal wel aan welk 'slot' een apparaat zit (slot is niet de juiste benaming, maar zo wordt het wel genoemd (als voorbeeld, de marvell yukon Gb lan zit op mijn plank op slot 8).

Dus graaf even je device manager door, het zal in Vista vast wel ongeveer hetzelfde zijn als in windows 2000 als het gaat om de eigenschappen van de apparaten :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Beetje eigen inzet mag ook wel... (sterker nog, is hier op GoT een vereiste).

Je topicstart meldt alleen een probleem, niet wat je zelf allemaal al geprobeerd hebt om het op te lossen. Los daarvan horen vragen over moederborden in PMG thuis en is sowieso de vraag of het hier een hardwareprobleem betreft danwel gewoon een Vista driver issue. Jammer dan ook dat je niet meldt wat met een ander OS gebeurt...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.