Prijsverlaging Intel 22 april 2007

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
Volgens dit op 30 januari gepubliceerde artikel zal Intel de prijzen van haar Core 2 vanaf 22 april 2007 verlagen. Ik ben de afgelopen maand bezig geweest met het samenstellen van de ultieme PC (en wacht nu slechts nog op de nieuwe BBG om de puntjes op de ï te zetten) en zit nu in dubio of ik ga wachten op deze prijsverlaging of niet.

Heeft iemand enig idee wanneer de lagere prijzen daadwerkelijk gereflecteerd worden in de prijzen die webwinkels hanteren? Het scheelt mij omgerekend naar schatting EUR 89 op de E6600 en daar koop ik graag wat anders voor! Maar als het tot bijvoorbeeld eind mei duurt voordat de prijsverlagingen ook echt daadwerkelijk merkbaar zijn, wil ik daar niet meer op wachten. Hoe lang duurt zoiets normaal gesproken en hoe gaat het nou eigenlijk in zijn werk? (want wellicht dat eerst andere partijen de prijsverlaging merken voordat consumenten het merken o.i.d.?)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is natuurlijk een beetje vragen of iemand de toekomst kan voorspellen; er zijn zoveel dingen die de marktprijs kunnen beinvloeden. Misschien wordt de processor snel goedkoper, maar geheugen twee keer zo duur? Verder zal er bij voorraad natuurlijk eerst de hogere kosten terugverdiend moeten worden...

De vraag is dus eerst: heb je de PC snel nodig, of is het een hobby project wat tijd heeft? Indien het laatste, dan kun je het risico nemen om geduld te hebben. Maar als je wacht krijg je eigenlijk altijd meer waar voor je geld, maar heb je de PC niet gehad in die tijd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:52:
Misschien wordt de processor snel goedkoper, maar geheugen twee keer zo duur?
Idd, de geheugenprijzen zullen binnen niet al te lange tijd weer gaan stijgen. Iig een punt om in de gaten te houden :) Daarom heb ik ook maar besloten om naar een Core2 te gaan volgende week. Met 2048mb OCZ pc6400 geheugen 4-4-4-15 wat mij nu 173 euro kost, waar je een paar maanden geleden nog 250 euro voor betaalde.

http://www.fudzilla.com/i...&task=view&id=51&Itemid=1

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 02:06 ]

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:01

Barca

In Search Of Sunrise

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:52:
Het is natuurlijk een beetje vragen of iemand de toekomst kan voorspellen; er zijn zoveel dingen die de marktprijs kunnen beinvloeden. Misschien wordt de processor snel goedkoper, maar geheugen twee keer zo duur? Verder zal er bij voorraad natuurlijk eerst de hogere kosten terugverdiend moeten worden...

De vraag is dus eerst: heb je de PC snel nodig, of is het een hobby project wat tijd heeft? Indien het laatste, dan kun je het risico nemen om geduld te hebben. Maar als je wacht krijg je eigenlijk altijd meer waar voor je geld, maar heb je de PC niet gehad in die tijd.
Tsja spreekt voor zich natuurlijk. :) Toch vraag ik me nog steeds af hoe zoiets normaal gaat, zien consumenten over het algemeen snel iets van zo'n prijsverlaging... of gaan daar maanden overheen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Puur een kwestie van vraag & aanbod. Valt weinig over te zeggen. Beetje koffiedikkijktopic dus.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.