Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Pc in de auto

Pagina: 1
Acties:
  • 306 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

nu is een pc in een auto bouwen niet zo heel moelijk,zit er aan tedenken om
een p3 in me auto bouwen heb echter alleen een paar kleine vraagjes:

Is het mogelijk om iets temaken zo gauw de pc stroom krijgt automatisch op start,
en als windows geladen is automatisch een media player opent met een play list.
Zodat je niet elke keer met een toetsen bord /muis hoeft te klooten om je mp3tje
af tespelen

afstands bediening via bleutooth of infra rood
stel je voor dat ik toch een ander nummer wil

is een hardeschijf op veeren aan teraden rij nog al roekeloos :o

nou heb ik al paar boxen achter in maar hoe zet ik dit om naar een geluids kaart
via een versterker ??

en wat is de minimaale wattage wat me omvormer aan moet kunnen heb er 1 gezien die 150 watt als uit gang heeft met een piek van 300 watt lijkt me teweinig

Ervarings vraag wat is het moeilijkste wat mij tewachten staat ??

en wat gaat dit grapje kosten pc is er al dus gaat alleen om een om vormer heb gezien via een link
1tje van 35€ maar die was lijkt me niet sterk genoeg.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 04:40
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:24:
Hallo,

nu is een pc in een auto bouwen niet zo heel moelijk,zit er aan tedenken om
een p3 in me auto bouwen heb echter alleen een paar kleine vraagjes:

Is het mogelijk om iets temaken zo gauw de pc stroom krijgt automatisch op start,
ja, via printplaatje/bios
en als windows geladen is automatisch een media player opent met een play list.
Zodat je niet elke keer met een toetsen bord /muis hoeft te klooten om je mp3tje
af tespelen
ja, hiervoor kan je zelf schakelingen bouwen zodat je je pc kan aansturen via de parallele/com/usb poort
afstands bediening via bleuuetooth of infra rood
stel je voor dat ik toch een ander nummer wil
tsja, soms moet dat he :7
is een hardeschijf op veeren aan teraden rij nog al roekeloos :o
kijk voor een laptop hd, deze zijn vaak wat robuuster. verder, rij ook wat voorzichter, scheelt ongelukken ;) je bent namelijk niet de enige op de weg :)
nou heb ik al paar boxen achter in maar hoe zet ik dit om naar een geluids kaart
via een versterker ??
beetje knutselen, solderen ofzo.
en wat is de minimaale wattage wat me omvormer aan moet kunnen heb er 1 gezien die 150 watt als uit gang heeft met een piek van 300 watt lijkt me teweinig
kijk voor voedingen op 12V, daar heb je meer aan dan 2x omvormen
Ervarings vraag wat is het moeilijkste wat mij tewachten staat ??
en wat gaat dit grapje kosten pc is er al dus gaat alleen om een om vormer heb gezien via een link
1tje van 35€ maar die was lijkt me niet sterk genoeg.
Kijk of je tweedehands spullen kan krijgen, dat scheelt vaak ;) Enja, hobby's kosten geld.

_@/'

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:24:
150W te weinig?
Op 150W kun je een dikke P4 laten lopen. Als je dus een zuinig systeempje bouwt dan moet het makkelijk lukken om een P3tje te laten werken.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11 11:43

seninha

god's right foot

Voeding:

M2-ATX. Is een 120Watt voeding plus een shutdowncontroller.Sleutel omdraaien, 5seconden later PC uit slaapstand (of aan,het is net maar hoe je het ingesteld heb).
Motor uit 5 sec. later PC in slaapstand :)

MP3's afspelen:

Gewoon touchscreen scherm nemen. Een frontend software pakket downloaden bv RoadRunner (is gemaakt om je PC in de auto te bedienen via touch) en dan een mooie skin uitkiezen die je het beste bevalt.
Geen gezeur met toetsenboard en/of muis :)

Wat hardware betreft.
Ik heb zelf een VIA EPIA 1000mhz systeem.Hiermee kan ik op dit moment:
MP3's luisteren
Avi's afspelen (heb geen DVD aangesloten)
Radio luisteren
Telefoon bedienen
OBDII gebruiken (auto computer aflezen)

Aan deze systeem hangen nu 2 monitoren , de touchscreen voor en een 7"scherm achterin.

Omdat ik uiteindelijk naar 3 schermen achterin wil (3 kids :) ) en omdat de oudste ook de ROMS wilt afspelen wat hij nu op de Xbox doet (Nintendo 64, Sega gamegear enz), ga ik het hele systeem vervangen voor een AMD XP2500+ laptop met een Radeon 9600 ATI kaart.

Hou er wel rekening mee dat je er wel tegen moet kunnen dat niet alles gaat zoals je wilt.
Je zal echt vaak aan je systeem moeten sleutelen voor alles nara behoren draait.

Maar als het eenmaal goed werkt, dan kan geen OEM systeem tegenop _/-\o_

iRacing Profile Flickr

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-11 04:40
seninha schreef op zondag 04 maart 2007 @ 08:44:
Voeding:

M2-ATX. Is een 120Watt voeding plus een shutdowncontroller.Sleutel omdraaien, 5seconden later PC uit slaapstand (of aan,het is net maar hoe je het ingesteld heb).
Motor uit 5 sec. later PC in slaapstand :)

MP3's afspelen:

Gewoon touchscreen scherm nemen. Een frontend software pakket downloaden bv RoadRunner (is gemaakt om je PC in de auto te bedienen via touch) en dan een mooie skin uitkiezen die je het beste bevalt.
Geen gezeur met toetsenboard en/of muis :)

Wat hardware betreft.
Ik heb zelf een VIA EPIA 1000mhz systeem.Hiermee kan ik op dit moment:
MP3's luisteren
Avi's afspelen (heb geen DVD aangesloten)
Radio luisteren
Telefoon bedienen
OBDII gebruiken (auto computer aflezen)

Aan deze systeem hangen nu 2 monitoren , de touchscreen voor en een 7"scherm achterin.

Omdat ik uiteindelijk naar 3 schermen achterin wil (3 kids :) ) en omdat de oudste ook de ROMS wilt afspelen wat hij nu op de Xbox doet (Nintendo 64, Sega gamegear enz), ga ik het hele systeem vervangen voor een AMD XP2500+ laptop met een Radeon 9600 ATI kaart.

Hou er wel rekening mee dat je er wel tegen moet kunnen dat niet alles gaat zoals je wilt.
Je zal echt vaak aan je systeem moeten sleutelen voor alles nara behoren draait.

Maar als het eenmaal goed werkt, dan kan geen OEM systeem tegenop _/-\o_
Dan OBD-II, dat klinkt wel interessant. Ik heb op dit moment nog geen auto (zelfs nog geen rijbewijs), maar ik wil na mijn laatste examen (1 juni) al wel beginnen aan mijn rijles. Daarna wil ik een auto gaan kopen, maar dat zal waarschijnlijk niet zo een dikke bak worden. Dan denk ik meer aan een Golfje oid. Werkt dat systeem ook met wat oudere auto's of moet je daarvoor een dikke bak rijden?

Verder is het systeem wat jij gebruikt een systeem wat ik ook zou gebruiken. Een leuk ander systeempje op zijn tijd lijkt me ook wel leuk maar dat wil ik pas in een grotere auto gaan gebruiken.

_@/'

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Volgende post geeft je wellicht voldoende antwoord op je vragen, en een goeie plaats om verdere vragen te stellen:
Daarnaast mis ik ook je eigen inzet, eventjes de search en/of google in gang draaien en je hebt zeker 95% van je vragen beantwoord. Vandaar dat deze een slotje krijgt, als je na voldoende zoeken nog geen antwoord vind op vragen die niet in bovenstaand topic passen kan je gerust een nieuw topic maken.

[ Voor 12% gewijzigd door naftebakje op 04-03-2007 10:44 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.