EVGA 680i SLI Moederbord wil niet meer

Pagina: 1
Acties:

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:38
Hey,
Een uur geleden ging ik mijn bios updaten van mijn moederbord. Dat deed ik door middel van de .exe te downloaden van EVGA site.
Die .exe maakt floppy met de .bin erop.

Ik heb die .bin gekopieerd naar mn hardeschijf en via NTUNE de bios geladen.
Er stond dat ik mijn pc moest restarten en dat deed ik.
Het eerste wat ik zag was dat er stond dat mn processor op .0GHZ(nee geen typo er stond echt .0Ghz) zou draaien als ik mn pc zou restarten

Ik restartte mijn pc en er kwam geen beeld. Ik dacht dus mijn pc uit te zetten en weer aan maar ik kreeg hetzelfde resultaat...geen beeld.

Nu heb ik bios batterij uitgehaald en voeding uit--->werkt nog niet
Biosbatterij + jumper + voeding uit ---> helpt nog niet.
Ik ging hem starten zonder batterij enzo en nog werkte het niet.

Wat er ook nogal vreemd is aan mijn pc is dat de Power LED aan blijft als ik mijn pc fout afsluit.
Nu blijft die de hele tijd aan totdat ik mn pc start...dan gaat de power led uit.

Weet iemand waarom mijn pc niet meer opstart nadat ik mn bios van moderbord had geupdated?

Ik had mn cpu nog overclocked voordat ik begon met flashen.

Evga 680i SLI moederbord
Core2 Duo E6600 @ 3.7 ghz
OCZ Special ops PC7200 2gb kit
BFG Geforce 8800 GTS 640mb
Op de indicator op de moederbord zie ik alleen 2 streepjes....geen foutcode.
BIOS P25 van EVGA.com

De bestand op de evga site is een .exe die een bootfloppy maakt met de .bin erop en die .bin heb ik via een andere pc naar mijn pc verstuurd en daarna via nTune geflasht

Zondag ga ik alles uit elkaar schroeven en alleen een kale moederbord starten en kijken of er piepjes komen.

Als het nog steeds niet opgelost is denk ik naar Computerland te gaan.(volgens een aantal mensen is het mogelijk dat ze hem zelfs omruilen. Ik heb bonnetje, doos alles nog)
Ik heb deze pc sinds november

En met meest extreme gevallen kan ik hem nog opsturen naar EVGA RMA maar hoe lang duurt zoiets eigelijk?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je moederbord kunnen omruilen omdat deze het niet meer doet, nadat je het zelf kapot hebt gemaakt? Natuurlijk niet. Zeker niet als je het al sinds november hebt. Waarom heb je de BIOS geflashed? Dat moet je alleen maar doen als er echt een reden voor is, niet zomaar. In ieder geval is dit je eigen probleem, niet iets waarmee je een computerwinkel kunt opschepen zonder te liegen. :X

Met een beetje mazzel is het een RMA, maar ben je dus wel je moederbord voor een tijdje kwijt. Een vervangend exemplaar zit er niet in.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 00:56 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• com2,1ghz
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:54:
Je moederbord kunnen omruilen omdat deze het niet meer doet, nadat je het zelf kapot hebt gemaakt? Natuurlijk niet. Zeker niet als je het al sinds november hebt. Waarom heb je de BIOS geflashed? Dat moet je alleen maar doen als er echt een reden voor is, niet zomaar. In ieder geval is dit je eigen probleem, niet iets waarmee je een computerwinkel kunt opschepen zonder te liegen. :X

Met een beetje mazzel is het een RMA, maar ben je dus wel je moederbord voor een tijdje kwijt. Een vervangend exemplaar zit er niet in.
Nou een bios update MOET onder garantie vervallen want het zorgt ervoor dat de bugs gefixed worden.

Stel je nou eens voor dat je deze moederbord hebt gekocht en een C2D E4300.
Deze moederbord bios ondersteund die cpu ook niet.
De fabrikant raadt ook aan om een bios update te doen en dat de cpu daarna ondersteund wordt.
(klopt wat ik zeg want ik had nog 3 dagen geleden een pc voor een vriend samengesteld en de E4300 werd niet herkend....pc werkte wel maar iedere keer kwam er een error bij de bios dat de cpu niet herkend werd)

Waarom zou het niet onder garantie vallen? Ik heb alles volgens handleiding, standaard tools van EVGA gedaan.
Heb de bios gedownloaded van EVGA.com en met nTune geupdated.

Als ik een 3th party tool gebruik zou hebben...oke dan zou je wel gelijk kunnen hebben maar ik vind dit niet kunnen dat ik naar mn garantie kan fluiten terwijl dit moederbord vol zit met fouten die alleen op te lossen zijn door een simpele bios update :s

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

com2,1ghz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:09:
[...]
Nou een bios update MOET onder garantie vervallen want het zorgt ervoor dat de bugs gefixed worden.

Stel je nou eens voor dat je deze moederbord hebt gekocht en een C2D E4300.
Deze moederbord bios ondersteund die cpu ook niet.
[...]
Waarom zou het niet onder garantie vallen? Ik heb alles volgens handleiding, standaard tools van EVGA gedaan.
Heb de bios gedownloaded van EVGA.com en met nTune geupdated.

Als ik een 3th party tool gebruik zou hebben...oke dan zou je wel gelijk kunnen hebben maar ik vind dit niet kunnen dat ik naar mn garantie kan fluiten terwijl dit moederbord vol zit met fouten die alleen op te lossen zijn door een simpele bios update :s
Onder garantie, ja. Maar dat betekent alleen maar dat je moederbord opgestuurd wordt naar de fabrikant, en dat je een tijdje zonder moederbord zit. Maar jij denkt even een nieuw moederbord te krijgen van Computerland ("omruilen"), en zo werkt dat natuurlijk niet.

Flashen is nooit zonder risico. En een moederbord zit niet "vol met fouten", het word geflashed voor nieuwe functionaliteit. Is dat NTune trouwens van EVGA? Het is namelijk de bedoeling dat je de update vanaf de floppy doet, en zo lees ik je verhaal niet.

[ Voor 14% gewijzigd door gambieter op 04-03-2007 01:14 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• mad-dog
  • Laatst online: 10:56
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 00:54:

Dit is pure nonsense. EVGA biedt deze programmatuur op hun site aan is daardoor ook verantwoordelijk voor een goede werking hiervan. Daarbij is de BIOS-flash schijnbaar wel succesvol geweest, anders had de TS dat waarschijnlijk wel aangegeven.

@TS: Om gezeik te voorkomen kun je het beste met het bord teruggaan en aangeven dat deze geen beeld meer geeft. Met geen woord reppen over een mislukte BIOS-update, aangezier er nog altijd winkels zijn die van mening zijn dat dit niet onder garantie valt :|

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

mad-dog schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:13:
[...]

Dit is pure nonsense. EVGA biedt deze programmatuur op hun site aan is daardoor ook verantwoordelijk voor een goede werking hiervan. Daarbij is de BIOS-flash schijnbaar wel succesvol geweest, anders had de TS dat waarschijnlijk wel aangegeven.

@TS: Om gezeik te voorkomen kun je het beste met het bord teruggaan en aangeven dat deze geen beeld meer geeft. Met geen woord reppen over een mislukte BIOS-update, aangezier er nog altijd winkels zijn die van mening zijn dat dit niet onder garantie valt :|
Het idee dat je een nieuw moederbord meekrijgt is nonsens, het zal gewoon terugmoeten naar de fabrikant. Zoals aangegeven is het wel een garantiegeval, mits de TS de update op de juiste manier heeft gedaan.

• com2,1ghz
gambieter schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:15:
[...]

Het idee dat je een nieuw moederbord meekrijgt is nonsens, het zal gewoon terugmoeten naar de fabrikant. Zoals aangegeven is het wel een garantiegeval, mits de TS de update op de juiste manier heeft gedaan.
Ik heb al aantal jaren ervaring met pc en ik doe ICT niv3 2e jaars. Heb alles volgens de aanwijzingen gedaan.

Dit is de bios:
The following drivers/files are available for your hardware and operating system combination.

Note: If you are having difficulties downloading the driver file, please make sure you completely disable any third party download managers.

Bios Version : P25
BIOS Date : 2/13/2007
Bios File : NF68_P25.exe (filesize N/A)
Notes : The following was updated in release P25:

Vreg fan header default set to on
Memory performance improvements
Also includes these updates from bios P20, P21, P23 and P24:

Vista WHQL Certified
USB Floppy improvements for RAID installs
Correct CPU temp and voltage system monitor displays in BIOS
Correct default CPU multiplier setting
Fix "Code 50" hang received under certain VGA configurations
Fix for SATA disk drives
Improvements to memory stability and overclockability
Disabled spread spectrum tables for improved overclockability
Improve POST screen CPU speed reporting
Improves X-Fi and internal audio functionality
WHQL Certified BIOS
Improvements to overclocking
Enhancements for Quad-Core CPUs
Adds ability to enable splash screen
INSTRUCTIONS: Mainboard BIOS updates can be accomplished through the following.

Please use ONLY the below method for flashing the P25 BIOS

FLOPPY (Floppy Disk and Disk Drive Required)
Download the following executable: NF68_P25.exe
Insert blank floppy disk into drive and run executable
Restart machine, and set floppy as the primary boot device
After flash, power off PC completely, on reboot load defaults in BIOS
Dat stukje heb ik niet gedaan. Ik heb het gedownloaded en de .bin eruit gehaald en vervolgens met nTune(software van Nvidia omdat er een nForce chipset op zit kreeg ik die ook erbij op cd) geflasht.

Ik heb al 2x eerder een bios flash gedaan via deze methode en het verliep altijd vlekkenloos behalve dit keer :s

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

com2,1ghz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 01:24:
[...]
Dat stukje heb ik niet gedaan. Ik heb het gedownloaded en de .bin eruit gehaald en vervolgens met nTune(software van Nvidia omdat er een nForce chipset op zit kreeg ik die ook erbij op cd) geflasht.

Ik heb al 2x eerder een bios flash gedaan via deze methode en het verliep altijd vlekkenloos behalve dit keer :s
Tja, of dit uitmaakt weet ik niet, maar je hebt het dus niet (volledig) volgens de aanwijzingen gedaan:
Please use ONLY the below method for flashing the P25 BIOS
Misschien dat EVGA een aangepaste BIOS heeft?

Terug naar de winkel en maar niet zeggen dat je een BIOS upgrade hebt gedaan, en garantie claimen... (maar de volgende keer zou ik je toch aanraden het exact volgens de aanwijzingen te doen).

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11

justifire

Shut up and squat !!

FF relax.
Schakel de stroom uit, clear de cmos.
Haal de geheugenreepjes uit hun sloten en start op zonder geheugen.
Zet de pc uit nadat hij heeft gepiept (mem error)
Steek nu 1 reepje geheugen in het slot het verst van de cpu vandaan (uiterst rechts)
Start nu op en zodra hij boot druk op DEL
Stel nu in het bios het ram-voltage in op de juiste waarde (2.1-2.2v denk) en F10 save
Nu zou hij het gewoon weer moeten doen.
En dan steek je dus ook het 2de reepje geheugen in zijn slot.
Dit heeft bij mij ook gewerkt toen ik nog een EVGA 680i had en is bij de Striker niet anders.
Standarrd staan die bios voltages veels te laag voor het geheugen.
Hoop voor je dat dit het probleem oplost.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Het staat zelfs op de website van computerland onder het kopje Helpdesk.

"WAARSCHUWING : Het updaten (flashen) van uw moederbordbios is op eigen risico !".

• com2,1ghz
justifire schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:28:
FF relax.
Schakel de stroom uit, clear de cmos.
Haal de geheugenreepjes uit hun sloten en start op zonder geheugen.
Zet de pc uit nadat hij heeft gepiept (mem error)
Steek nu 1 reepje geheugen in het slot het verst van de cpu vandaan (uiterst rechts)
Start nu op en zodra hij boot druk op DEL
Stel nu in het bios het ram-voltage in op de juiste waarde (2.1-2.2v denk) en F10 save
Nu zou hij het gewoon weer moeten doen.
En dan steek je dus ook het 2de reepje geheugen in zijn slot.
Dit heeft bij mij ook gewerkt toen ik nog een EVGA 680i had en is bij de Striker niet anders.
Standarrd staan die bios voltages veels te laag voor het geheugen.
Hoop voor je dat dit het probleem oplost.
Weetje wat het is....Hij doet helemaal NIETS(Jah fan draait).
Heb even alleen kale moederbord aangesloten en dan doet hij nog niets. Normaal hoor je allemaal piepjes enzo.
Ik heb ook alleen geprobeerd met geheugen...werkte ook niet.

Kortom...deze moederbord is "hersendood"

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:11

justifire

Shut up and squat !!

com2,1ghz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 12:44:
[...]

Weetje wat het is....Hij doet helemaal NIETS(Jah fan draait).
Heb even alleen kale moederbord aangesloten en dan doet hij nog niets. Normaal hoor je allemaal piepjes enzo.
Ik heb ook alleen geprobeerd met geheugen...werkte ook niet.

Kortom...deze moederbord is "hersendood"
OK
Maar het was te proberen ;)
RMA dat bord!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Probeer eens je moederbord CD in de cd-speler te doen, misschien flasht hij automatisch wel weer terug naar de bios die op je Moederbord CD staat (Bij Asus moederborden is het tenminste wel zo)

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:00

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Ligt het aan mij of lees ik nergens dat je de CMOS al eens leeggegooid hebt?

Hier stond een dode link.

• com2,1ghz
strandbal schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:05:
Ligt het aan mij of lees ik nergens dat je de CMOS al eens leeggegooid hebt?
Uhm... hoe bedoel je? Ik heb tig keer de batterij, jumper veranderd.

Heb nu de moederbord los naast me en even aangesloten en nog steeds doet hij niets.
(wat wel handig is aan dit moederbord is dat er een Power en Reset knop op het moederbord is waardoor ik geen gekloot met die aan uit knop kabel heb)

Een vriend van me zei dat ik de bios ook mischien kon opsturen en ik een werkende weer zou ontvangen.
Daarnet ging ik heel voorzichting die bios chip uit halen met een dunne schroevendraaier en het verliep goed, schadeloos.

Zou ik wat met die chip nog zelf kunnen doen of die opsturen naar EVGA? ( Of hele moederbord opsturen?)

Maar goed..eerst even langs computerland gaan om te kijken of ik nog kan omruilen.

Verwijderd

com2,1ghz schreef op zondag 04 maart 2007 @ 15:20:
[...]

Uhm... hoe bedoel je? Ik heb tig keer de batterij, jumper veranderd.

Heb nu de moederbord los naast me en even aangesloten en nog steeds doet hij niets.
(wat wel handig is aan dit moederbord is dat er een Power en Reset knop op het moederbord is waardoor ik geen gekloot met die aan uit knop kabel heb)

Een vriend van me zei dat ik de bios ook mischien kon opsturen en ik een werkende weer zou ontvangen.
Daarnet ging ik heel voorzichting die bios chip uit halen met een dunne schroevendraaier en het verliep goed, schadeloos.

Zou ik wat met die chip nog zelf kunnen doen of die opsturen naar EVGA? ( Of hele moederbord opsturen?)

Maar goed..eerst even langs computerland gaan om te kijken of ik nog kan omruilen.
Omruilen gaat je niet lukken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vergeet het omruilen nu eens, jij hebt het bord zelf "verkloot". Garantie claimen, en hopen dat er niet al te moeilijk wordt gedaan.

Verwijderd

De 680i is een bord voor enthousiasten AKA testratten. Je volgt dus op de voet alle ontwikkelingen. Het is ondertussen al 3maand bekend dat je je BIOS van de 680i NOOIT met NTune mag updaten.
.exe downloaden, bootdisk maken en pc heropstarten. Na flash in BIOS gaan en de standaard instellingen terug zetten. Nu zal je geen problemen tegen gekomen hebben die je had kunnen voorkomen.

Je kan er in ieder geval zelf niet veel meer aan doen dus vraag je best een RMA bij computerland. Als alternatief heb je nu wel ook toevallig een speciale RMA van het bord. Aangezien de FSB bij combinatie van een 680i en een quadcore volledig vast zat heeft EVGA een oplossing gezocht en gevonden. De moederborden zelf moeten wel aangepast worden dus alle eigenaars kunnen een gratis RMA + gratis cross shipment aanvragen.
Moet je wel je bord geregistreerd hebben bij EVGA.

EDIT: En niet luisteren naar de mensen die moeilijk doen. Het wordt geadverteerd dat je BIOS kan updaten met NTune maar dit werkt gewoon al lange tijd niet (net zoals zovéél zaken op het bord) dus val je onder garantie. Als computerland lastig doet, gewoon rechtstreeks bij EVGA gaan. Die mensen gaan voor jou een oplossing zoeken die jou het best past, niet hen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2007 17:43 ]

• com2,1ghz
Ben naar computerland geweest en moederbord daar gelaten. Ze gaan het testen en kijken of ze hem gaan omruilen of RMA gaan sturen.

Ben blij dat ik eerst naar de winkel ben geweest.
Vanmiddag of morgen gaan ze hem testen(ik denk dat het morgen wordt)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 13:29
com2,1ghz schreef op maandag 05 maart 2007 @ 16:05:
Ben naar computerland geweest en moederbord daar gelaten. Ze gaan het testen en kijken of ze hem gaan omruilen of RMA gaan sturen.

Ben blij dat ik eerst naar de winkel ben geweest.
Vanmiddag of morgen gaan ze hem testen(ik denk dat het morgen wordt)
Hmm ik zag vanmiddag je shop-survey
Nou ik heb die moederbord daar gebracht omdat ik nog garantie heb en dat ze toch mn moederbord hebben gerepareerd zonder even mij te gaan bellen.
[...]
Kortom....ik voel me genaaid. De volgende keer meteen RMA sturen.
Scheelt een hoop gezeik.
Beetje de pot verwijt de ketel dat 'ie zwart ziet, vind je niet?
Eerst geeft men hier in het topic aan dat je niet veel kans maakt op omruilen als je de boel zelf sloopt en dan voel je je genaaid als je een bedrijf wilt naaien (winkelier/fabrikant) en ze doorzien je praktijken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1