Ik heb sinds vandaag een nieuw pc maar die vertoond wat vreemde kuren.
eerst de systeem specs
intel e6600
asus p5b-e moederbord
asus nvidia 8800gts 320
2gb dd2 533mhz
2x wd 320gb in raid 0
coolermaster 550w voeding
Wat er precies gebeurd is als volgt, zodra ik programma's draai die gebruik moeten maken van mijn videokaart (supreme commander, 3dmark 2006, c&c 3) loop mijn systeem accuut vast of reboot hij zichzelf. ik heb de volgende dingen al geprobeerd.
geheugen vervangen met andere ddr2 geheugen
windows vista en xp geprobeerd
bios van moederbord geupdate tot 1101
laatste drivers van nvidia en/of asus
Er is niets gedaan aan overclocking aan de processor of videokaart.
Zoeken door topics zag ik gelijk soortige problemen met een asus moederbord icm met een 8800 maar geen duidelijk oplossingen kunnen vinden.
Systeem zelf draaid onder xp stabiel zolang ik niets iets start wat iets van mijn videokaart vraagt.
als mensen eventueel nog ideeen hebben wat ik nog zou kunnen proberen dan zou ik dat erg op prijs stellen.
eerst de systeem specs
intel e6600
asus p5b-e moederbord
asus nvidia 8800gts 320
2gb dd2 533mhz
2x wd 320gb in raid 0
coolermaster 550w voeding
Wat er precies gebeurd is als volgt, zodra ik programma's draai die gebruik moeten maken van mijn videokaart (supreme commander, 3dmark 2006, c&c 3) loop mijn systeem accuut vast of reboot hij zichzelf. ik heb de volgende dingen al geprobeerd.
geheugen vervangen met andere ddr2 geheugen
windows vista en xp geprobeerd
bios van moederbord geupdate tot 1101
laatste drivers van nvidia en/of asus
Er is niets gedaan aan overclocking aan de processor of videokaart.
Zoeken door topics zag ik gelijk soortige problemen met een asus moederbord icm met een 8800 maar geen duidelijk oplossingen kunnen vinden.
Systeem zelf draaid onder xp stabiel zolang ik niets iets start wat iets van mijn videokaart vraagt.
als mensen eventueel nog ideeen hebben wat ik nog zou kunnen proberen dan zou ik dat erg op prijs stellen.