Denon 1907 / Magnat Monitor combo

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 14:44
Daar ik binnen niet al te lange tijd verhuizen ga wil ik graag over naar een surround setup. Ik ga een appartement betrekken en heb derhalve niet de motivatie om alles uit de kast te trekken qua geluid (vol open kan het immers toch niet ivm onderburen. Ik heb gekeken binnen een budget wat ik nog redelijk vindt en heb de volgende spulletjes bij elkaar weten te vinden.Ik heb de volgende ervaringen met hifi:

Ik luister nu zelf naar de volgende combo:
- Sony STR de-225 receiver
- 2x Magnat Monitor 1000 met een veel beperkter bereik dan de huidige modellen (volgens de sticker achterop de speaker 28-22.000hz)

Mijn ouders hebben de volgende setup:
- Denon 2807
- 4x Elac speakers (weet zo niet het type maar wel ver boven mijn budget)

Mijn ervaringen met de Sony en de Magnat's zijn uitstekend, als de Sony DTS ondersteunde had ik geen nieuwe setup willen kopen. Ervaring met mijn ouders' setup is (uiteraard) nog beter, maar bied voor mij echt niet genoeg extra om het budget met misschien wel 1000% omhoog te gooien)

Gebaseerd op mijn ervaringen heb ik de volgende setup bij elkaar weten te vinden:
Receiver: Denon 1907
Magnat Monitor 1000 (front 1e keus)
Magnat Monitor 220 (front 2e keus)
Magnat Monitor 210 center (center)
Magnat Monitor 880 (back 1e keus)
Magnat Monitor 1000 (back 2e keus)

Magnat Monitor 990 (set)

De eerste set keuze (denon 1907, 2x Monitor 1000, 2x Monitor 880, 1x Monitor 210 center) zal rond de 1000 euro zitten wat ik een mooi budget vind voor hetgeen het ebruikt voor gaat worden. De denon in combinatie met de 990 set zal een stuk goedkoper zijn (en kwalitatief ook vast minder)

Lang verhaal zonder ook maar 1 vraag.. dus bij deze het punt van deze post:
1. Ik meen ergens gelezen te hebben dat het de voorkeur geniet om verschillende voor en aachter speakers te gebruiken voor films ivm de uitgebrachte toonhoogte.. is dit waarom er in de 990 set een kleiner model speaker staat met een minder bereik.. en is dit wenselijk in een film/game/muziek setup?
2. Zijn de 2e keus frontpeakers (kleine modellen) nog een reele keuze qua geluidskwaliteit? - Ze hebben wel enig voordeel als frontspeaker (in mijn geval) met betrekking tot hun kortere hoogte)
3. Zijn er alternatieven die ik echt zou moeten onderzoeken? - Geluid is volgens mij vaak een kwestie van smaak en gezien mijn goede ervaring met Magnat zie ik daar nog geen dringende reden toe.

• Edoll
Iemand die wat informatie kan verschaffen?

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik raad je aan om eerst even de versterker te nemen en dan even verder rustig rondkijken.
Als je nu al zeg dat je sony iets niet ondersteund en als ie dat wel had gedaan dat je niks anders had gekocht dan zou ik ook echt alleen de versterker gaan vervangen

• Edoll
Goed punt, echter heb ik ook geen goede surround speaker set, die ik natuurlijk wel nodig ben. Met als gevolg dat ik toch wel een bijpassende set wil hebben ipv 2 oudere zwarte speakers en 3 nieuwe waarschijnlijk anders gekleurde speakers. Met als bijkomend voordeel dat ik mijn oude speakers nu kan gebruiken voor een stereo zone2 opstelling in de slaapkamer.