Toon posts:

Systeem boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem aangeschaft met de volgende onderdelen

GigaByte 965G-DS3 (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX)
Intel E6400
2 gb dual channel GEIL geheugen 6400 ddr2 800Mhz

Nadat ik het systeem in elkaar had gezet deed hij het op het eerste gezicht prima dus wou ik windows gaan instaleren, de eerste keer dat ik dat probeerde kon hij de cd niet goed lezen (terwijl deze op mijn laptop prima werkte). Na de tweede poging deed hij het wel. Vervolgens reboote ik het systeem en kreeg ik voor dat windows had moeten starten de melding kan NLDTR niet vinden en dat tot 2-3 keer aan toe.
Daarna nog een keer gereboot en toen kon ik windows eindelijk in ik heb daar toen de drivers van mijn wireless netwerkkaart geinstaleerd en moest toen rebooten. Alleen reboote het systeem niet meer hij starte niets meer op. Het beeld bleef zwart en het lampje van de harde schijf ging knipperen. Verder draaien alle fans maar er is verder geen enig teken van activiteit. Ik heb alle kabels opnieuw gecontroleerd en vermoed nu zelf dat het moederbord stuk is aangezien deze eigenlijk al vanaf het begin vreemd deed. Nu aan jullie de vraag of jullie dit herkennen of een ander id hebben.

Bij voorbaat dank

Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Blijkbaar is er 1 onderdeel dat roet in het eten gooit, en de enige manier om erachter te komen wat dat is is door te testen en uit te sluiten. Anders is er weinig zinnigs over te zeggen.