Toon posts:

[MySQL] Zelfde structuur verschillende data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een aantal databases die qua structuur exact hetzelfde zijn maar een andere inhoud hebben.
Dit is op zich redelijk makkelijk door gewoon de structuur te exporteren en in de andere te importeren, maar ik wil dit graag geautomatiseerd hebben omdat de structuur vaak veranderd.

Dus, hoe zorg ik dat verschillende databases automatisch de structuur overnemen van een 'hoofd' database?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik weet niet of dit voor MySQL zou kunnen werken, maar wat mij te binnen schiet voor een mogelijke oplossing in SQL Server:

Maak een extra database met daarin een tabel met bijvoorbeeld een text veld en datum.
Maak in de andere databases een stored procedure aan die checked of de laatste toevoeging in de extra database al is toegepast, dat kan je makkelijk bijhouden in een aparte tabel die een versie bijhoudt. Als het nog niet is toegepast, laat de stored procedure een job aanmaken die bijvoorbeels ´s nachts om 12:00uur de tabellen van de database bijwerkt.
Dit is verre van ideaal, ik zou het niet gebruiken in een productie omgeving, daar zijn tools voor die dit kunnen. Heb geen idee wat de namen daarvan zijn, maar Google moet wat opleveren.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:16
Vrees dat ej toch echt wat duidelijker moet zijn, en voorbeelden moet geven, want heb geeeen idee waar je het over hebt.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 17:32

Gé Brander

MS SQL Server

frickY schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:53:
Vrees dat ej toch echt wat duidelijker moet zijn, en voorbeelden moet geven, want heb geeeen idee waar je het over hebt.
Bijvoorbeeld vijf databases met dezelfde ontwerp, qua tabellen, views etc. Alleen andere data er in. Hoe hou je makkelijk het ontwerp van die databases gelijk. Dat is wat ik ervan begrijp.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:54
Ik doe dit als volgt (MS SQL Server) ~summier uitgelegd~:
Ik heb een 'baseline' SQL (DDL) script die een versie van de structuur van m'n DB 'bevat' waar ik van begin. Dit script creeërt dus de DB zoals die er initieel moet uitzien.
Ik heb ook de volledige definitie van m'n DB in Visio zitten. Als ik iets wijzig aan m'n data-model, dan doe ik dat in Visio. Van daaruit genereer ik een DDL file. Die DDL file voer ik uit, en dan heb ik een nieuwe DB met het aangepaste data-model.
Op dat moment gebruik ik de RedGate SQL Compare tool en vergelijk ik m'n nieuw datamodel met m'n vorige. Op basis daarvan maak ik een 'patch'. (Gewoon een DDL file die alle wijzigingen bevat). Die bewaar ik, en voer ik ook uit op de DB's die moeten wijzigen.

Jij gebruikt MySQL, maar ik denk wel dat een dergelijke methode ook mogelijk moet zijn. Je moet alleen maar een tool zien te vinden die 2 mySQL db's met elkaar kan vergelijken (qua structuur), en een patch kan generen voor de wijzigingen.

https://fgheysels.github.io/

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11 11:02
Met SQLFront kan je verbinden met 2 SQL databases en de structuur synchroniseren. Het programma is verbannen door MySql maar nog wel te vinden.

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal.
Dat SQLfront ga ik eens opzoeken :).
Pagina: 1