Toon posts:

Intel Pentium D 805 of Intel Celeron D 360?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Intel Celeron D 360 in mijn pc (voor specs zie sig). Opzich werkt dat prima, maar nu heb ik ook een Pentium D 805 te pakken weten te krijgen. Ik heb geprobeerd wat reviews te checken wat nu precies sneller is, maar dat is niet echt heel eenvoudig. Vaak wordt er gebruik gemaakt van totaal verschillende systemen, dus is vergelijk moeilijk.

Ik gebruik mijn pc hoofdzakelijk voor surfen, office en af en toe een spelletje (FIFA 2007, geen zware 3D shooters). Belangrijk vind ik wel dat mijn systeem stil is! De Celeron is slechts 65W, dus blijft erg koel.

De specificaties van de processoren:

Intel Celeron D 360: 1x 3.46GHz, 533MHz FSB, 65W, 65nm (Cedar Mill-core)
Intel Pentium D 805: 2x 2.66GHz, 533MHz FSB, 95W, 90nm (Smithfield-core)

Wat is het snelst en koelst?

Verwijderd

als je het echt belangrijk vind dat je systeem stil is moet je er die celeron in laten zitten. Een D805 is standaard niet al te snel (singlecore belast zal die celeron hem volgens mij zelfs voorbijgaan, of toch niet veel moeten onderdoen), maar is wel een schitterende overklokker (4gighz haal je er zonder al te veen problemen uit), en dan heb je echt wel een snelle cpu vast. Alleen zit je dan met een enorm hoog verbruik, waardoor je verplicht zal worden om naar luidruchtigere koeling over te gaan...

Sowieso kan die Celeron D ook nog een pak overklokt worden alvorens je er evenveel mee gaat verbruiken of die d805 standaard doet, dus op jouw spelletje (fifa 2007 heeft geen voordeel aan dualcore) gaat die celeron het dan gewoon beter doen.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Pentium D zal sneller zijn bij multitasken maar de meeste spellen profiteren niet direct van een dual core processor. De koelste zal zonder twijfel je Celeron zijn. Ook heeft de Pentium D reeks niet direct de beste dual core processors die je kan vinden. De 805 heeft dan nog een FSB van 533MHz die de twee cores moeten delen wat zijn prestaties ook niet ten goede kan komen. Langs de andere kant kan je hem daardoor makkelijk overklokken maar dat wil je vast niet aangezien je belang hecht aan stilte en een koele CPU :)

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk dus dat ik de Celeron moet laten zitten.. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken of wat dan ook en ik maak (voor zover ik weet) ook geen gebruik van applicaties die dual-core supporten.

Thanx voor de reacties!