Problemen om eigen websites te benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:05
Lezers, ik weet niet zeker of ik dit hier in het goede subtopic plaats, maar dit omdat ik ook niet zeker weet waar mijn probleem aan ligt.

Het zit zo:
Ik heb hier 3 pc's staan. Alle verbonden met i-net dmv een router.
PC 1 en 2 zitten rechtstreeks op de router, PC 3 via draadloze verbinding, daar zit ik nu op.
ADSL abbo bij Orange (was Wanadoo). Ik heb in firefox op m'n eigen pc dus ook de proxy van wanadoo, soms wel eens handig.
Nu het probleem:
Ik kan met m'n eigen ip niet op de site komen, die ik zelf host.. hier kan ik ook geen verbinding mee maken om te ftp-en. Wanneer ik via de proxy m'n site op wil, gaat dat perfect.
Mijn moeder heeft haar website ergens anders gehost, hierbij kon ze vanmiddag op bepaalde locaties niet komen, waarbij ik wel kon, met ook dus die proxy aan. Bij haar ook aangezet, dan komt ze er ook zonder moeite op.

Voor de rest nooit problemen om op websites te komen. Ook geen eigen webserver oid.

Ik snap nu zelf niet meer waar het probleem ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Japie Gijs op 03-03-2007 19:36 ]

• DizzyVacation
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Je zegt eerst "... die ik zelf host ...", waarna je zegt "Ook geen eigen webserver oid.", wat is het nouw heb je je site thuis op een servertje staan?
Zo ja dan kun je gewoon niet van af je eigen ip naar je site, waarom precies weet ik niet, is iets met een loopback die je router moet ondersteunen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik snap niet precies wat nou je probleem is...

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Japie Gijs
IngmarBlonk schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:41:
Je zegt eerst "... die ik zelf host ...", waarna je zegt "Ook geen eigen webserver oid.", wat is het nouw heb je je site thuis op een servertje staan?
Zo ja dan kun je gewoon niet van af je eigen ip naar je site, waarom precies weet ik niet, is iets met een loopback die je router moet ondersteunen.
Sorry..
Vind het zelf ook lastig uit te leggen.
Maar ik heb dus zelf niets gehost.
Mijn host is E-dentify, die van mijn moeder Alphamega.
Daar zijn de websites dus op gehost en ik krijg met m'n eigen IP dus helemaal geen toegang tot mijn eigen website. Heb wel volledige toegang tot alles wat op Alphamega is gehost.
Mijn moeder heeft tot haar eigen site, dus gehost op Alphamega tot bepaalde delen (een Joomla directory) ook geen "toegang" met eigen IP, maar wel met de Wanadoo proxy.

• Racemol
  • Laatst online: 08:20
wat krijg je te zien als je in een CMD schermpje tracert www.eigenwebsite.nl typt?

• Japie Gijs
Racemol schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 19:55:
wat krijg je te zien als je in een CMD schermpje tracert www.eigenwebsite.nl typt?
Screenshot

Is niet goed, neem ik aan :/

Edit// Als ik tracert naar een website, die ook op m'n host staat, maar dan met eigen domeinnaam, dan voltooid ie wel.

[ Voor 16% gewijzigd door Japie Gijs op 03-03-2007 20:12 ]

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Ga naar C:\WINDOWS\system32\drivers\etc
Open het bestand hosts met kladblok
Dan invoeren onderste nieuwe regel:
<intern IP> site

dan opslaan
pc opnieuw opstarten (is niet noodzakelijk)

Ik heb het dus zo staan in mn host file:

127.0.0.1 localhost
10.0.0.187 www.tiberiumwars.nl (ik host tiberiumwars.NL dus)

als het goed is kan je nu gewoon op je site komen wanneer je de URL intypt..

[ Voor 11% gewijzigd door Kiev op 03-03-2007 20:17 ]

• Racemol
@Area: Lees het topic nog eens. De website wordt extern gehost. Ok, de startpost doet vermoeden dat het intern is, maar dit heeft hij in een later bericht recht gezet.

@Japie: Het lijkt fout te gaan bij de routering van rtr-3-int-to-2.eu.nl.ams.esy.swiftway.net, zie het laatste deel van mijn tracert hieronder. Aan jouw tracert te zien gaat het net op de laatste hop fout.

code:
1
2
3
4
8    14 ms    12 ms    11 ms  rtr-3-int-to-2.eu.nl.ams.esy.swiftway.net
9    12 ms    12 ms    12 ms  hosted-by.e-dentify.net

Trace complete.

Wellicht kan je contact opnemen met je hoster om te onderzoeken hoe dit komt en natuurlijk hoe het opgelost kan worden.

• Japie Gijs
Even Smartftp gedownload, staat meestel wel bruikbare connectie info in.
Deze geeft dit aan als ik wil gaan connecten:

[21:18:56] SmartFTP v2.0.1002.2
[21:18:56] Resolving host name "mari.e-dentify.nl"
[21:18:56] Connecting to 194.126.173.12 Port: 21
[21:18:56] Connected to mari.e-dentify.nl.
[21:19:17] De software op uw hostcomputer heeft een verbinding verbroken.

:/

• Kiev
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05-2021
Racemol schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 20:39:
@Area: Lees het topic nog eens. De website wordt extern gehost. Ok, de startpost doet vermoeden dat het intern is, maar dit heeft hij in een later bericht recht gezet.

@Japie: Het lijkt fout te gaan bij de routering van rtr-3-int-to-2.eu.nl.ams.esy.swiftway.net, zie het laatste deel van mijn tracert hieronder. Aan jouw tracert te zien gaat het net op de laatste hop fout.

code:
1
2
3
4
8    14 ms    12 ms    11 ms  rtr-3-int-to-2.eu.nl.ams.esy.swiftway.net
9    12 ms    12 ms    12 ms  hosted-by.e-dentify.net

Trace complete.

Wellicht kan je contact opnemen met je hoster om te onderzoeken hoe dit komt en natuurlijk hoe het opgelost kan worden.
Hmm, mkay.. my bad.. denk snel een oplossing te hebben die er nog niet stond.. naja too bad. :p

Verwijderd

Staat je router niet geblokked op port 21 ?
Dit kan het proxy verhaal onderstrepen!

• Racemol
Zou kunnen, maar dat onderstreept niks op het tracert verhaal.
Pagina: 1